Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally

Krásne i nevyspytateľné Tatry

Wednesday, 17. 09. 2008 - 09:04, T. Szabosi   

Krásne i nevyspytateľné TatryV uplynulých dňoch sa fanúšikovia motoristického športu dozvedeli, že poľská posádka Grzegorz Grzyb - Przemyslav Mazur zvíťazila v najstaršej slovenskej súťaži zaradenej do FIA Európskeho poháru – región Centrál s koeficientom 10 - 39. ročníka AQUACITY RALLY TATRY. Za touto stručnou vetou sa však skrývajú dva mimoriadne náročné dni, hodnotené samostatne do slovenského šampionátu, ktoré predstavovali pre šesťdesiatku posádok stovky náročných kilometrov rýchlostných skúšok (206 km) a ešte väčšiu porciu únavných vyčerpávajúcich prejazdov (651 km). Na 15 rýchlostných skúškach – miestami mimoriadne rýchlych – striehlo množstvo nástrah, ktorým sa nevyhlo viacero posádok. Dá sa povedať, že okrem pokrčených plechov a bolestivých zranení sa nakoniec všetko skončilo relatívne šťastne.

Tibor Szabosi;1t1u6552.jpg

Tejto dvojdňovej výzve čelila aj naša posádka Jaro Homola – Alex Štefuca na Citroëne C2 S1600, ktorá si po predchádzajúcich „výletoch“ z trate zaumienila bezpečne dosiahnuť na cieľovú rampu. Pomôcť v tomto predsavzatí mal aj inovovaný podvozok, ktorý dostal to, čo mu doteraz chýbalo – aktuálne tlmiče schopné zvládať extrémne nasadenie, s akým sa v triede A6 v súčasnosti jazdí. Samotný podvozok by však nebol prínosom bez kvalifikovaného nastavenia, v čom významne pomohol špičkový český jazdec Roman Kresta a s jeho požehnaním sme sa mohli tešiť na dokonale pripravené auto. Štart po dlhej prestávke v rally šampionáte bol primerane opatrný, a až postupne sme zisťovali, kam sa posunuli schopnosti nášho špeciálu.

Tibor Szabosi;1t1u6858.jpg

S pribúdajúcimi kilometrami sa do auta vrátilo sebavedomie a získavali sme rýchlosť. Napriek tomu alebo možno práve preto sa naša posádka chvíľami neubránila pocitom prekvapenia ba až sklamania, keď sme v cieli čítali časy konkurentov, ktorí nasadili mimoriadne vysoké tempo. Za pozornosť stojí, že víťaz našej triedy skončil na 8. mieste absolútne! Veľkým zadosťučinením boli však výsledky mestských okruhových rýchlostných skúšok, ktoré sa podarilo v piatok i v sobotu vyhrať v našej triede (v sobotu 8. čas v absolútnom hodnotení!), čo dokazuje, že potenciál v našom aute je dostatočný, len sa ho treba naučiť využívať aj na lesných rýchlostných skúškach. Napriek tomu, že sme si ani v piatok ani v sobotu spod Tatier neodniesli pohár v hodnotení triedy A6, naša trofej je možno ešte vzácnejšia v podobe ďalších cenných kilometrov, ďalších skúseností a nadobudnutej dôvery v techniku, ktorú sa učíme stále bezpečnejšie ovládať.

Tibor Szabosi;1t1u7837.jpg

Ďalšou príležitosťou pokročiť bude záverečné podujatie seriálu v polovici októbra na Rally Košice. Tu sa naše účinkovanie v rally začalo v roku 2006, preto sa na túto súťaž mimoriadne tešíme.


Výsledok: FIA European Rally Cup Central
Trieda A6: 5. miesto
Absolútne: 15. miesto





Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri