Koči a Styllex-L Racing odchádzajú na svetovú rally
Úradujúci juniorský vicemajster sveta v rally (FIA JWRC) a čerstvý víťaz Rally Rožňava Košičan Martin Koči odchádza v týchto dňoch na svoje prvé tohtoročné medzinárodné podujatie Majstrovstiev sveta v rally (FIA WRC) na Korzike. Pod vlajkou tímu Styllex-L Racing ich so Škodou Fabia R5 a spolujazdcom Lukášom Kostkom čakajú povestne náročné a dlhé horské trate tejto "rally 1000 zákrut".
"Che Guevara Energy Drink Tour de Corse" je 4. tohtoročným podujatím slávnych FIA Majstrovstiev sveta v rally a na jeho štart sa postaví 83 medzinárodných posádok, z toho 14 vozidiel kráľovskej triedy WRC a 15 áut WRC2. Práve v druhej menovanej triede uvidíme aj nášho reprezentanta Kočiho. Odštartuje pod hlavičkou košicko-krásnohorského tímu Styllex-L Racing na modernej Škode Fabia R5.
Základné parametre vozidla predstavujú: výkon približne 278 konských síl, max. krútiaci moment 420 Nm a otáčkomer končí pri 8000 ot. 1230-kg stroj s pohonom všetkých štyroch kolies má turbo s 2,5-barovým max. plniacim tlakom a 5-stupňovú sekvenčnú prevodovku, prepojenú s motorom o objeme 1620 cm3.
Dvojica Koči-Kostka si titul vicemajstrov FIA JWRC vyjazdila na vozidle Citroën DS3 R3T MAX, no s výkonnejšími vozidlami triedy WRC2 majú už určité skúsenosti. Martin svojím talentom zaujal širokú verejnosť bojom o víťazstvo v tejto triede na slávnej Monte Carlo Rallye 2015. Tento rok ich čakajú nové výzvy a okrem účasti na Majstrovstvách Slovenska v rally ich čaká hneď niekoľko účastí na medzinárodných súťažiach, so štartom práve na Korzike.
Martin len jeden deň pred prvými korzickými jazdami oslávi svoje 24. narodeniny. Náročný rally šport však nikomu nič len tak nedaruje, ako teda vidí svoje šance na úspech mladý Košičan? Martin Koči: "Na Korziku idem s rešpektom, no plný energie. Jazdiť v kategórii WRC2 je veľká výzva a to mám rád - to je to, čo ma posúva vpred. Myslíme si, že sme veľmi dobre pripravení, čo mi dodáva vnútorný pokoj. Viem, že sme v príprave nič nepodcenili a som aj správne motivovaný."
Martinov otec Michal v úlohe manažéra tímu Styllex-L Racing pred odchodom na svetové podujatie dodáva: "Podujatie Rally Korzika je náročné nielen charakterom tratí, no môže byť náročné aj nevyspytateľným počasím - dážď s vetrom - čo môže mať značný vplyv na priebeh súťaže. Súvisieť s tým bude aj správny výber zmesi a dezénu pneumatík. Pred podujatím absolvujeme tiež určitý počet testovacích kilometrov, ku ktorým určite patrí aj uplynulá Rally Rožňava. Získané poznatky o nastavení auta sa posádka vynasnaží zúročiť čo najlepšie na Korzike."
Harmonogram Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017:
Štvrtok 6.4.2017
Shakedown Sorbo Ocagnano (5,40 Km)
Piatok 7.4.2017: 1. etapa
RS 1/3: Pietrosella - Albitreccia 1 & 2 (31,20 Km)
RS 2/4: Plage du Liamone - Sarolla Carcopino 1 & 2 (29,12 Km)
Sobota 8.4.2017: 2. etapa
RS 5/7: La Porta - Valle Di Rostino 1 & 2 (48,71 Km)
RS 6/8: Novella 1 & 2 (17,27 Km)
Nedeľa 9.4.2017: 3. etapa
RS 9: Antisanti - Poggio Di Nazza (53,78 Km)
RS 10: Porto-Vecchio - Palombaggia (10,42 Km) - Power Stage
Celkovo: 316,76 km na 10 rýchlostných skúškach a dovedna 1082,20 km na cestách, so servisom na letisku Bastia.
Charakter tratí a nástrahy: Úzke asfaltové kľukaté horské cesty, kde často jednu stranu lemujú skaly a druhú prudké zrazy do údolí a k moru. Miestami horší asfalt, ktorý potrápi pneumatiky. Úzka vozovka a dlhé trate, náročné na udržanie koncentrácie, neodpúšťajú ani menšie chyby. Čerešničkou na torte je nedeľňajšia nekonečná 53,78 km dlhá rýchlostná skúška. Korzika sa jazdila ako svetová francúzska rally medzi rokmi 1973-2008, potom ju vystriedalo Alsasko (kvôli miestnemu matadorovi S. Loebovi) a vrátila sa do svetového kalendára v roku 2015.
**
Styllex a motoršport
Styllex a meno Koči figurujú aktívne v rally od roku 1983, pričom práve Michal Koči sedel na sedadle spolujazdca vedľa mnohých pretekárov až do roku 1998. Prvý významný úspech prišiel v roku 1993, kedy si s Jozefom Bérešom st. vyjazdili titul absolútneho vicemajstra Slovenska a rok neskôr už aj samotný titul. Tento úspech zopakovali aj v sezóne 1995. S rokom 1996 prišla aj účasť na veľkých Majstrovstvách Európy. Barum Rally 1997 im priniesla prvé európske víťazstvo (posádka Enrico Bertone - Michal Koči). V roku 1998 sa po tretíkrát stali abs. majstrami Slovenska a ďalšie úspechy pokračovali i v susednom Česku. Od roku 2002 sa intenzívne venujú príprave mladých jazdcov. Vtedy si pod svoje krídla vzali len 17-ročného Jozefa Béreša ml. Už o rok neskôr štartovali po prvýkrát na Majstrovstvách sveta WRC vo Švédsku a na konci roka si pripísali celkovo 3. miesto v slovenskom šampionáte. Sezóna 2004 priniesla dovtedy historický úspech, keď si mladý Béreš vyjazdil 9. miesto na Rallye Monte Carlo s Hyundaiom Accent WRC. Rok 2005 bol opäť v znamení Styllexu a Béreša ml., keď na konci sezóny brali titul absolútnych majstrov Slovenska. Od roku 2008 do roku 2011 nenašla táto kombinácia u nás premožiteľov, a to ziskom ďalších 4 absolútnych národných titulov. V roku 2012 sa v tíme objavil len 19-ročný Martin Koči a Styllex sa zameral na rozvoj jeho kariéry. Súčasťou toho bolo množstvo účastí na domácich, európskych a svetových podujatiach, a to dokonca s továrenskou podporou Peugeotu v sezóne 2015 (WRC2). Učňovské roky zavŕšil už spomínaný titul vicemajstra FIA JWRC minulý rok.