KL Racing Team o pódium obrali defekty
Druhé kolo zimného rally seriálu Liqui Moly Winter Cup absolvoval Žilinský KL Racing Team s trojicou súťažných posádok. Od pódiových umiestnení dvojicu z nich odstavil defekt.
Štvrté miesto absolútneho poradia so stratou iba pol sekundy na bronz patrilo v cieli posádke Tomáš Kukučka - Marek Podobník. Tí sa predstavili v Prešove už tradične s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX. „Je to škoda, už v prvom meranom úseku sa mi podarilo urobiť defekt a strata bola veľká. Napriek tomu sme sa všetko snažili napraviť v druhom a treťom teste, ale nestačilo to. Samozrejme v konkurencii, aká sa na druhom kole Winter Cupu zišla, je štvrté miesto v absolútnom poradí výborné, napriek tomu nás to trochu mrzí. Čo sa týka trate, bolo to neskutočne ťažké, všade bol iba ľad a iba sem tam sneh, škoda že nie sú povolené pneumatiky s hrotmi," ozrejmil dôvod straty v prvom meranom úseku Tomáš Kukučka.
Obdobne dopadla aj druhá posádka KL Racing Teamu, Vlastimil Majerčák s Marcelom Kollárikom na rovnakom vozidle. „Nás taktiež postihol defekt pneumatiky, na rozdiel od kolegov to však bolo v druhom teste, priznám sa, že ani neviem kde sme ho spravili, ale nástrah na trati bolo v tomto kole požehnane. Tak ako povedal Tomáš, trať bola celá pod ľadom a myslím si, že hroty by pomohli nielen jazdcom, ale aj bezpečnosti. V neposlednom rade by aj diváci boli svedkami podstatne rýchlejších prejazdov, takto boli svedkami iba trápenia sa vozidiel a ich posádok," opísal situáciu na trati Vlasto Majerčák, ktorý spoločne s Marcelom Kollárikom dojazdili v absolútnom poradí na piatom mieste.
KL Racing Team dopĺňala ako tretia dvojica posádka Jozef Jágrik s Borisom Kubovičom. Keďže táto dvojica sú v rally v podstate iba nováčikmi nebojovali síce o popredné priečky, napriek tomu dojazdili medzi prvou dvadsiatkou absolútneho poradia a navyše zanechali nielen na trati, aj medzi divákmi, spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VI dobrý dojem. „My sme s Borisom všetko stratili už v prvom teste. Bol som totiž až nadmieru opatrný a dosiahnutý čas bol samozrejme nie najlepší. Následne sme síce zrýchlili, ale na druhej strane aj nachytali dvadsať sekundovú penalizáciu za trafenie retardéru, čo nebolo vôbec dobré. Nevadí, v prvom rade sme si do Prešova išli dobre zajazdiť, čo sa nám aj podarilo a navyše sa sme najazdili ďalšie cenné kilometre na snehu, či skôr ľade. Bolo to dobré," dodal Jozef Jágrik.
„Nemôžem povedať nič iné, iba vyjadriť veľkú spokojnosť s výkonom všetkých troch posádok. Škoda tých defektov, Tomáš s Marekom, ale aj Vlasto s Marcelom mohli bojovať o pódiové umiestnenie, ale na druhej strane mohli skončiť na takomto ťažkom povrchu aj podstatne horšie. Som spokojný, ďalšie body máme doma a mne neostáva nič iné ako všetkým poďakovať. Samozrejme poďakovanie patrí aj našim partnerom a kamarátom, ktorí nás podporujú," zhodnotil druhé kolo seriálu Liqui Moly Winter Cup manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj.
Posledné kolo seriálu odštartuje počas druhého februárového víkendu a na štarte opäť nebude chýbať ani Kl Racing Team a jeho posádky. Skôr ako sa však postavia opäť v Prešove na štart ich čaká už o dva týždne podujatie pod názvom Dobšinská zima 2013, o ktorého organizáciu sa zároveň posádky KL Racing Teamu aj starajú. Napriek ťažkým zimným podmienkam si tu aj diváci prídu na svoje, keďže v rámci Dobšinskej zimy 2013 je povolené aj používanie pneumatík s hrotmi a súťažné vozidlá tým pádom budú jazdiť podstatne rýchlejšie ako tomu bolo teraz v Prešove.