KL Racing spokojný so sezónou 2012, už predstavuje plány na tohtoročnú
Žilinský KL Racing Team na slovenskú rally scénu nastúpil iba pred dvoma rokmi. Jeho nástup na scénu bol jednoznačne „bombový", keď sa hneď na prvom podujatí predstavil s bývalým juniorským majstrom, Patrikom Sandellom za volantom Škody Fabia S2000.
Začiatok bol, ako sme už naznačili, šokovou terapiou pre divákov rally na Slovensku. Potom prišli dni, ktoré sa dajú označiť ako normálne, farby KL Racing Teamu hájila poľská posádka, ktorá pre tím v závere sezóny získala slovenský majstrovský titul v triede A6. Záverom roku ešte raz KL Racing Team divákov šokoval, keď do čistokrvného špeciálu WRC posadil v rámci voľného podujatia Auto Show Slovakia Ring, jedného z našich najlepších a najznámejších okruhárov, Štefana Rosinu, čím dal jasne najavo, že nemá problém s podporou nových tvárí v rally.
Napriek zisku majstrovského titulu hneď v prvom roku pôsobenia, odštartoval KL Racing Team sezónu 2013 trochu inak ako by sa dalo očakávať. Prišiel rad na budovanie čisto slovenského tímu, bez angažovania zahraničných jazdcov. KL Racing Team dal šancu dvom mladým jazdcom, z ktorých iba jeden mal už v minulosti s rally súťažami aké, také skúsenosti. Navyše vymenil súťažné vozidlá a zaradil sa do triedy 3 s dvojicou veľkých štvorkoliek v podobe Mitsubishi Lancer EVO IX.
Spoločne s posádkami v zložení Vlastimil Majerčák - Marcel Kollárik a Tomáš Kukučka - Marek Podobník začala éra budovania nového, stabilného tímu. Všetkým bolo jasné, že v tomto momente sú dosiahnuté výsledky druhoradou záležitosťou a prioritou je získanie čo najviac skúseností a najazdenie čo najviac „ostrých" kilometrov, s následným postupným zrýchľovaním.
Stanovené ciele sa v priebehu sezóny 2012 darilo plniť. Navyše sa členovia súťažných posádok KL Racing Teamu naplno venovali aj organizácii podujatí, či už to bola organizácia Rally Lubeník spojená s osobou Mareka Podobníka, ale aj Dobšinského kopca, podujatia zaradeného do seriálu majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu spojená s osobami Vlasta Majerčáka a Marcela Kollárika. Okrem toho sa darilo v priebehu samotných rally súťaží, či pretekov automobilov do vrchu postupne zlepšovať aj jednotlivé výsledky tej, či onej posádky. Záver sezóny si opäť KL Racing Team nedal ujsť a okrem už spomínanej štvorice, ho na poslednom podujatí sezóny opäť reprezentoval opäť Štofi Rosina, ale aj úplný nováčikovia v rally, Jozef Jágrik a Tomáš Fusko.
„So sezónou 2012 som nadmieru spokojný a to aj napriek faktu, že bola bez pohárov. Všetko fungovalo tak, ako sme si to v úvode predsavzali, chalani rástli od súťaže po súťaž, ich výkony sa stále zlepšovali. Navyše sme mali špičkovo pripravené obe vozidlá Mitsubishi Lancer EVO IX, ktoré nám pripravoval Srnka motorsport, za čo by som sa rád poďakoval Tomášovi Srnkovi Ondrejovi a tímu jeho mechanikov. Moje poďakovanie samozrejme patrí samotným posádkam, všetkým členom tímu, ale aj partnerom, ktorí s nami sezónu 2012 zabezpečovali. Bola to pre nás dobrá škola a som osobne veľmi rád, že sme sa rozhodli pre tento krok. Budujeme čisto slovenský tím a zatiaľ sa nám to darí," vyjadril spokojnosť manažér KL Racing Teamu Marek Lokaj.
Po výpočte kladov, ale aj drobných záporov po minuloročnej sezóne, však už prichádza tá tohtoročná, čiže 2013. Tu opäť KL Racing Team bude reprezentovať dvojica posádok o ktorých sme už hovorili, tím však pripravuje aj ďalšie aktivity. Jednou z nich je rozšírenie radov KL Racingu o ďalšiu rally posádku. Jej základ bude tvoriť jazdec, ktorý je síce na Slovensku už riadne známy, doposiaľ to však bolo iba v rámci seriálu pretekov automobilov do vrchu - Dobšinčan, Tomáš Fusko. Spoločnosť mu pritom na rally tratiach bude robiť Škoda Felicia Kit Car, ktorú už diváci poznajú z pretekov automobilov do vrchu a ktorej rodný list pochádza priamo z továrne Škoda, kde v minulosti práve toto vozidlo absolvovalo niekoľko podujatí majstrovstiev sveta v rukách nezabudnuteľného Emila Trinera.
Okrem nasadenia Tomáša Fuska do rally, však aktivity KL Racing Teamu vonkoncom nekončia. O tom však opäť manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj: „Plán je jasný. Rozrastanie tímu, odjazdenie viacerých podujatí a po „zaškolení" Vlasta a Tomáša, chceme aj v tomto roku dať priestor začínajúcemu rallystovi. Tomáš Fusko už svojimi výkonmi presvedčil v rámci pretekov automobilov do vrchu všetkých a preto nastal čas posunúť ho ďalej. Srdce ho ťahá do rally, auto už na to má, tak prečo by sme mu to neumožnili ? Okrem tejto aktivity však pripravujeme aj ďalšie, kde za náš tím bude v rámci pretekov automobilov do vrchu štartovať aj Jozef Jágrik a naša pozornosť by sa mala zamerať čiastočne aj na okruhy. Navyše plánujeme nejaké štarty v rámci rally súťaží aj v zahraničí, čiže je toho dosť a určite v priebehu sezóny 2013 chceme zaujať. Budem rád ak sa nám naše plány podarí do bodky zrealizovať. Všetkým by som ešte raz chcel popriať všetko dobré v novom roku 2013."