Kesko Racing s Ferom Fuskom po pretekoch v Zaluži
Kesko Racing Team má za sebou prvé tohtoročné preteky automobilov do vrchu. Tie sa konali v Poľsku, na trati pri poľskom meste Zaluž.
Mokrá sobota, suchá nedeľa. Presne takto vyzerajú v posledných rokoch preteky automobilov do vrchu v poľskej Zaluži a inak tomu nebolo ani teraz. S neustále sa meniacimi podmienkami sa museli vyrovnať všetci jazdci, vrátane Fera Fuska reprezentujúceho Kesko Racing Team. Pri pohľade na výsledkovú listinu by sa mohlo zdať, že sa Ferovi v spolupráci so Seatom Leon TDi darilo. Dve tretie miesta v triede N+2000, ale aj v skupine N potešia a prvé dôležité body sú doma. Nie všetko čo sa blyští je však zlato a rovnako tomu bolo aj v tomto prípade.
„Preteky boli dobré, trať v Zaluži sa mi veľmi páči. Podmienky však boli hlavne v sobotu nesmierne ťažké, počasie sa s nami poriadne pohrávalo, chvíľu pršalo, potom zase vyšlo slnko a o chvíľu opäť pršalo. Pri druhej súťažnej jazde dokonca pred cieľom bola na ceste hmla. Ak k tomu pripočítame množstvo špiny na ceste, udržať auto v pretekárskom tempe na trati dalo poriadne zabrať. Ešte že nedeľa vyšla na suchu, trať však bola zase špinavá a masná od oleja z niektorých áut, ktoré mali poruchu," opísal preteky Fero Fusko.
Manažér Kesko Racing Teamu, Juraj Keszi okrem spomínaných neduhov zalužskej trate bol nespokojný ešte s jednou vecou: „Dosť ma trápia zmeny predpisov pre tento rok. Je síce pravda, že Ročenku SAMŠ, ako aj zmeny v predpisoch odsúhlasil Výkonný výbor SAMŠ na základe návrhu komisie, žiaľ stalo sa tak systémom, „o nás, bez nás" a to nie je dobre. Zmena sa týka zaradenia našich dieselových vozidiel do triedy N+2000, kde bojujeme proti veľkým štvorkolkám Mitsubishi, či Subaru.
Rozdiel medzi spomínanými a našimi autami je v tom, že okrem pohonu všetkých kolies majú aj takmer dvojnásobný výkon motora oproti našim vozidlám Seat Leon TDi, ktoré majú navyše iba jednu poháňanú nápravu. Verím, že k tejto zmene prišlo iba nedopatrením a komisia ešte v priebehu rozbehnutej sezóny zmení svoje rozhodnutie.
Ak máme bojovať v triede nad dva litre, bol by som rád, ak by boli autá s pohonom jednej nápravy z tejto triedy odčlenené. Myslím, že takto by to bolo spravodlivé. Inak pre nás nemá zmysel zapájať sa aj naďalej do slovenských kopcových majstrovstiev."