Kekeňáka a LUNA Racing Team v Poprade obchádzala poriadna smola
Hovorí sa, že nikto nie je doma prorokom. A presne to platilo aj pre popradský LUNA Racing Team na 48.Rallye Tatry 2021, kde si posádka Kekenák – Bystrán vybrala poriadny kus smoly.
Všetko sa začalo na prvej rýchlostnej skúške, kde Marián Kekeňák a Zdenko Bystrán dostali defekt už v tretej zákrute. Následne išli na ňom približne päť kilometrov. Ako sa ukázalo, to nebola dobrá voľba a tak k slovu prišlo prezúvanie v rýchlostnej skúške. Následná strata bola takmer päť a trištvrte minúty a prepad na posledné miesto priebežného poradia.
„Smola hneď v úvode a následné nie celkom dobré rozhodnutie pokračovať na defekte, ktorý sme nakoniec aj tak museli meniť v rýchlostke. Začiatok zlý, strata vysoká, tak teraz už nemá zmysel ani uvažovať o nejakom dobrom umiestnení. Ale bojovať samozrejme budeme ďalej,“ zhodnotil Keko úvod 48. Rallye Tatry 2021.
Po tomto smolnom úvode už fungovalo všetko ako malo a posádka LUNA Racing Teamu dosahovala na jednotlivých testoch časy s akými rátala pred štartom, pričom sa postupne prepracovávala smerom nahor v tabuľke priebežného poradia. V cieli prvého súťažného dňa im tak patrilo konečné devätnáste miesto absolútneho poradia, ale aj tretie v triede 11.
Ráno v nedeľu sa zdalo, že všetko funguje ako má a Marián so Zdenkom sa tak opäť pustili do bojov o ďalšie body v rámci Majstrovstiev Slovenska v rally 2021. Žiaľ už po dvoch rýchlostných skúškach prišlo odstúpenie zo súťaže.
„Žiaľ, v tomto prípade nás zradila technika. Jednoducho sa na našom Forde Fiesta Proto zalepila spojka a ja som už po stopke v druhej rýchlostnej skúške mal problém sa vôbec pohnúť. V tankovacej zóne sa s tým už nedalo pohnúť vôbec a tak sme museli náš boj o body vzdať. Mrzí ma o, ale aj takúto trpkú príchuť má niekedy motoršport. Napriek tomu by som rád poďakoval partnerom a vedeniu LUNA Racing Teamu za podporu, ale aj našim obetavým mechanikom bez ktorých by to rovnako nešlo. Snáď to bude nabudúce lepšie,“ uzavrel Marián Kekeňák.
LUNA Racing Team by sme mali mať možnosť opäť sledovať na trati už o tri týždne, v tomto prípade v rámci pretekov automobilov do vrchu v Ožďanoch.
Miro Majláth