Julo Konček a jeho Vectra nesklamali ani na domácom Slovakiaringu
Uplynulý víkend sa na domácej trati v rámci seriálu rakúskych okruhových majstrovstiev HISTO-CUP Austria (www.histo-cup.at) predstavil aj jediný domáci zástupca Julo Konček a jeho Vectra.
Konalo sa tu v poradí už 11 a 12 kolo Histo-Cupu a jeho široko rozvetvených seriálov. Vauxhall Vectra STC Jula Končeka je ročník 1996 a svoju úspešnú premiéru absolvovali v rámci seriálu Young-Timer pred mesiacom na maďarskom Pannóniaringu.
Histo Cup zastrešuje podujatia Histo Cup K, Histu Cup STW, Formel historic, BMW Chalenge, Young-Timer , Ravenol Cup, TW and GT Cup, Classica Trophy - čiže pre diváka množstvo zaujímavých áút od tých najstarších až po tie najnovšie. Počas víkendu sa predstavilo spolu 135 jazdcov a vozidiel.
„Jasné, že na tieto preteky som sa veľmi tešil. Predsa len je to naša jediná domáca trať a zároveň aj moja obľúbená. Oproti Pannóniaringu som sa cítil oveľa lepšie - predsa len som doma a aj znalosť okruhu a ľudí okolo zohrávala svoju rolu. Náš team sa oproti maďarsku zmenšil kvôli povinnostiam Jarka Baránka na Jankovom Vŕšku a Mariana Rajnohu v Moste, ale naopak už prišiel s nami môj mechanik Ľudo Balaj. Horúčavy boli opäť pekelné, ale vlastne všetci sme mali rovnaké podmienky, no termoregulácia tela dostávala riadne zabrať počas celého víkendu."
Už v piatok prebiehalo preberanie a aj voľné tréningy a horúčavy dávali tušiť, že víkend bude znovu pekný.
V sobotu Julo absolvoval jeden tréning a kvalifikáciu, ktorá rozhodovala o postavení na štarte v nedeľňajších pretekoch. Julo si vyjazdil 7 čas absolútne a 1 medzi 2-litrami. Pred ním skončili samozrejme vozidlá s väčším obsahom motora ako aj výkonom.
V preteku č.1 tesne pred obedom vyštartovalo v tejto kategórii na trať 28 vozidiel rôznych značiek a Julo si vybojoval celkove 6 pozíciu v cieli a 1. miesto medzi 2-litrami. Svojho najväčšieho súpera Wernera ZEGINIHO na Forde Focus RS nechal za sebou v cieli o 29 sekúnd. Víťazom sa stal Marcus WEEGE s vozidlom BMW M3 E46 (do 3500ccm), pred Stefanom Fuhrmannom na Honde S2500 (do 2500ccm) a Heinzom Bayerom na Porsche (do 4000ccm). (http://hrt.at/cup/www/Gesamtergebnisse-Slovakiaring-2012.pdf )
„Zo začiatku som sa snažil držať v predu, ale v technickej pasáži vzadu Frank Riedel na Corvette Delago urobil hodinu a presne ja som na to doplatil najviac, keď som musel skoro zastať a autá predo mnou mi odišli. Snažil som sa potom dohnať aspoň bavorák pred sebou, ale gentemansky som púšťal znova pred seba rýchlejšiu Corvetu a opäť som stratil drahocenný čas, čo mi výčítal aj môj mechanik. Potom som sa už snažil iba dôjsť bezpečne do cieľa na svojej pozícii. Bolo mi strašne teplo a pot, ktorý mi stekal do očí ma až pálil, takže som sa viac pomaly sústreďoval na to, ako na trať -" zasmial sa po preteku Julo.
Výsledky prvého preteku určili poradie do poobedňajšieho, takže Julo štartoval zo 6 pozície. Samotné preteky boli dominanciou Rolanda LUGERA a jeho vozidla OPEL OMEGA, ktorý štartoval z posledného miesta, ale svojou dravou jazdou dvíhal divákov zo sedadiel. Nakoniec Roland Luger (do 4000ccm) s prehľadom zvíťazil pred Stefanom Fuhrmannom na Honde S 2500 a (do 2500ccm) a Frankom Riedelom na Corvete Delago (nad 4000ccm) a na celkovom 4 mieste došiel Julo Konček so svojim Vauxhallom Vectra STC. Za ním došiel o 38 sekúnd do ciela opäť 2-liter Wernera ZEGINIHO na Forde Focus RS.
„Časy neboli vôbec dôležité aj keď som si myslel, že budú lepšie vzhľadom na priebeh preteku. Zo štartu som tlačil pred sebou ten modrý bavorák s väčším obsahom a videl som, že moje auto funguje lepšie hlavne v technickej pasáži, ale na rovinkách mi stále ušiel. Snažil som sa stále posúvať brzdný bod ďalej a ďalej a podarilo sa mi ho nakoniec aj predbehnúť. Vôbec neľutujem svoje rozhodnutie prísť sem ako do Mostu, kde stálo na štarte veľmi málo 2-litrov, tu bolo aspoň pretekať, aj keď to boli silnejšie vozy. Bavilo ma to určite viac a hlavne bola to dobrá generálka pred Veľkou Cenou Slovenska 2012, ktorá nás čaká hneď o 2 týždne. Technika vydržala - čo ma teší po tých problémoch najviac zo všetkého.
Zapáčilo sa mi medzi týmito jazdcami a cez zimu budem musieť veľmi uvažovať ako ďalej na budúci rok, preto že aj pri veľkej snahe Mira Konôpku ten seriál V4 nenašiel u jazdcov tú správnu odozvu, čo ma mrzí a hlavne nie sú stanovené presné pravidlá."
mm