Jean Todt po prvýkrát na Slovensku
Jean Todt (66), prezident FIA (Svetovej automobilovej federácie) navštívil Slovensko s cieľom zoznámiť sa s úrovňou motoristického športu, ktorý je zastrešený autoritou SAMŠ (Slovenská asociácia motoristického športu). Súčasťou jeho dvojdenného programu bolo aj stretnutie s vrcholnými predstaviteľmi SR, návšteva pretekárskeho okruhu Slovakia Ring ako aj zoznámenie sa s programom a cieľmi novozaloženého Autoklubu AC, ktorý podporí mobilitu a bezpečnosť.
FIA - (Fédération Internationale de l'Automobile) bola založená v roku 1904 a je neziskovou organizáciou so sídlom v Paríži. Je to riadiaci orgán pre svetový motoristický šport a zároveň riadiaci orgán popredných svetových motoristických organizácií. Jej 227 národných členských klubov zo 132 krajín piatich kontinentov združuje po celom svete milióny motoristov. FIA zastupuje práva motoristických organizácií a užívateľov motorových vozidiel a prostredníctvom kampaní a aktivít obhajuje ich záujmy. Záujmy motoristov presadzuje FIA aj v otázkach, ako je bezpečnosť, mobilita, životné prostredie a spotrebiteľské právo a to aktívne v OSN, v rámci Európskej únie a v ďalších medzinárodných organizáciách.
FIA zároveň spravuje pravidlá a predpisy všetkých medzinárodných motoršportových podujatí a to vrátane pretekov F1, súťaží WRC a majstrovstiev sveta cestovných vozidiel.
Jean Todt - Narodil sa 25. februára 1946 vo francúzskom meste Pierrefort. Má syna Nicolasa a jeho partnerkou je Michelle Yeoh, ktorá sa celosvetovom meradle významne angažuje za zvýšenie bezpečnosti na cestách. Po ukončení strednej školy Jean Todt študoval na vysokej škole "Ecole Des Cadres" v Paríži. Kariéru v motoristickom športe odštartoval v roku 1966 ako spolujazdec vo svetových súťažiach v rely. V roku 1981 spolu s Guy Frenquelinom a vozidlom Talbot Lotus dominovali kategórii konštruktérov WRC. Jean Todt bol v rokoch 1975-1981 zástupcom jazdcov v komisii rely vrámci FISA (Fédération Internationale du Sport Automobile). Koncom roka 1981 sa Jean Todt stal šéfom fabrického oddelenia Peugeot Motorsport. V nasledujúcich rokoch získal pod jeho vedením tím Peugeot Talbot Sport dva konštruktérske tituly WRC, dva jazdecké tituly WRC a štyri víťazstvá zo súťaže Paris-Dakar.
V roku 1990 bol Jean Todt menovaný za šéfa motoršportu skupiny PSA Peugeot Citroen. O dva roky neskôr, získal pod jeho vedením Peugeot pohár WRC a navyše aj dve cenné víťazstvá na známych pretekoch 24hodín Le Mans (v rokoch 1992 a 1993).
V polovici roka 1993 Jean Todt opustil Peugeot a stal sa principálom slávneho tímu Ferrari Racing Division (Gestione Sportiva). Pod jeho vedením získala Scuderia Ferrari 13 svetových titulov a zvíťazila na 98 Veľkých cenách.
Od roku 2001 bol Jean Todt zodpovedný za všetky motoršportové aktivity skupiny Ferrari-Maserati a bol menovaný za člena predstavenstva Ferrari. O tri roky neskôr ho povýšili za predsedu predstavenstva.
V roku 2004 bol poverený vedením celého Gestione Sportiva. V roku 2009, po uplatnení skúseností v rámci starostlivosti o celosvetovú sieť Ferrari sa Jean Todt rozhodol ukončiť svoju spoluprácu so slávnou značkou z Maranella.
V októbri 2009 bol Valným zhromaždením FIA zvolený za prezidenta FIA (Fédération Internationale de l'Automobile). Jean Todt je zároveň aj prezidentom spoločnosti eSafety Aware a členom predstavenstva „Board of Trustees" nadácie FIA pre automobilovú bezpečnosť. Je členom „Automobile Club de France" a honorárnym prezidentom talianskej „Federazione Auto Motoristica Sammarinese - FAMS (San Marino)".
SAMŠ - Slovenská asociácia motoristického športu (SAMŠ) je samostatné nezávislé a dobrovoľné občianske združenie. Združuje záujemcov o automobilový, motokárový a minikárový šport s pôsobnosťou v Slovenskej republike. Je členom medzinárodných motoristických organizácií (FIA, CIK/FIA) a minikárových organizácií. Týmito organizáciami je uznaná za jedinú športovú autoritu, ktorá je oprávnená riadiť a organizovať automobilový, motokárový a minikárový šport na území Slovenskej republiky.
SAMŠ vypisuje majstrovstvá SR alebo pohárové súťaže a vyhlasuje oficiálne tituly vo všetkých disciplínach. Určuje športové, technické a ekonomické podmienky, ktoré považuje za potrebné pre nerušený priebeh športových podujatí. Taktiež stanovuje podmienky pre všetky prenosy alebo záznamy zvukového resp. obrazového materiálu a reklám zo športových podujatí podľa zmlúv s nadriadenými medzinárodnými organizáciami, ktorých je SAMŠ členom. Cieľom SAMŠ je v spolupráci s ostatnými motoristickými a inými organizáciami zabezpečovať rozvoj automobilového, motokárového a minikárového športu v Slovenskej republike, jeho riadenie, organizovanie a realizáciu konkrétnych činností smerujúcich k tomuto cieľu. Ostatnou aktivitou SAMŠ, s cieľom podpory bezpečnosti a plynulosti premávky je rozšírenie činnosti o založenie Autoclubu.