Jantar Team s Ulrichom a Schwarzbacherom opäť bližšie k cieľu
Viac ako sedemsto kilometrov dlhá etapa pre kategóriu Car Classic dala poriadne zabrať nielen posádke slovenského Jantar Teamu, ale aj ich vozidlu Mitsubishi 3000 L141G.
V nej Juraj Ulrich s Ľubošom Schwarzbacherom bojovali na trati v okolí bivaku Wadi Ad Dawasir, ktorá bola piesková, rýchla a tomu bolo treba prispôsobiť aj štýl jazdy. To sa im aj podarilo, trochu proti bola technika, ktorá síce fungovala, tretí prevodový stupeň však v mnohých okamihoch chýbal. Ak k tomu pripočítame odlomenú radiacu páku, nebolo zvládnutie deviatej etapy jednoduché.
„Táto etapa bola zase veľmi dlhá a veľmi rýchla, čo nám trochu robí problém a to z dôvodu poruchy prevodovky. Tá trojka v prevodovke nám naozaj veľmi chýba, nemáme takú akceleráciu ako by sme potrebovali. Niektoré úseky, ktoré sú rýchle, na nich sme pomalí, tie čo sú pomalé, tam to zase musíme doháňať, čiže sme rýchli a dostáva zabrať podvozok. Navyše sa mi dnes podarilo ulomiť aj radiacu páku, čiže tie zvyšné stupne čo nám ostali v prevodovke je niekedy problém zaradiť. Ale ideme ďalej, ostávajú nám už iba tri súťažné dni, tak by sme to chceli dotiahnuť až do cieľa,“ vysvetľoval Juraj Ulrich po dojazde do bivaku v Wadi Ad Dawasir.
„Auto je stále pojazdné, tak čo viac si môžeme priať a preto sme spokojní. Postupne nám síce odchádzajú niektoré veci, nefungujú nám okná, postupne odchádzajú niektoré budíky, napríklad ukazovateľ tlaku paliva, Ďuro odlomil radiacu páku, čo už spomínal, našťastie sa ako tak dá radiť aj bez nej, museli sme odpojiť kúrenie ktoré začalo tiecť, auto je už dosť obúchané a pokračujeme aj s rozbitým svetlom. Podstatné však je, že stále ideme, myslím, že po dnešku sa nám podarí opäť poskočiť aj vo výsledkoch smerom nahor, takže sme spokojní, snáď sa nám podarí úspešne absolvovať ešte aj tie posledné tri dni,“ doplnil optimistickejšie naladený Ľuboš Schwarzbacher.
Desiata etapa, ktorá sa bude konať zajtra bude smerovať z Wadi Ad Dawasiru do Bisha. Kategória Car Classic v nej bude zdolávať trať o celkovej dĺžke štyristopäťdesiatsedem kilometrov, z ktorých dvestosedemdesiatsedem kilometrov budú tvoriť testy regularity a navigácie.
Miro Majláth