Ján Lipták na Ostrej Lúke vybojoval majstrovský titul v Historikoch
Víťazstvom Jozefa Béreša mladšieho, ale aj majstrovským titulom Jána Liptáka medzi historikmi skončili preteky na Ostrej Lúke pre L Racing Team.
L Racing Team sa na poslednej dvojici pretekov, ktoré sa konali na Ostrej Lúke pri Zvolene predstavil s trojicou jazdcov. Treba povedať, že preteky dopadli pre tím z Krásnohorského Podhradia perfektne.
Dážď ktorý v posledných dňoch doslova bičoval väčšiu polovicu Slovenska, samozrejme prehovoril aj do vývoja na Ostrej Lúke, čomu zodpovedal aj prvý pohľad na parkovisko pretekárskych strojov. Počas sobotných pretekov, keď sa počasie menilo ako na hojdačke, ústrednou témou medzi pretekármi bola voľba správnych pneumatík. V nedeľu už pretekári a ich mechanici nemuseli nič riešiť, keďže pršalo počas celého dňa a slnko sa pomedzi mraky predralo až v momente vyhlásenia výsledkov.
Nielen správna voľba pneumatík, ale hlavne dosahované časy a s nimi spojené umiestnenie nedali počas oboch dní vydýchnuť šéfovi L Racing Teamu, Jánovi Liptákovi, ktorý spoločne s Toyotou Celica 165 ST mal na dosah zisk hneď dvoch majstrovských titulov. Prvý z nich, v kategórii Historik získal Janko Lipták už v sobotu, stále však bol v hre ešte aj titul v triede H+1300. Aj na tento sa podarilo šéfovi L Racing Teamu dosiahnuť, musel však oň ešte v nedeľu tvrdo bojovať. „Som veľmi rád, že sa mi to podarilo. Už som jeden titul v živote mal, bolo to však už poriadne dávno, keď som jazdil so Seatom rally a patril mi spoločne so spolujazdcom Jánom Slovákom. Pred pár rokmi sme so Subaru opäť mali na dosah titul v N-kách, ale aj napriek veľkej snahe sme oň vďaka niektorým činovníkom prišli, keď uprednostnili zahraničnú posádku. Tá sa však nezúčastnila celého seriálu a my sme sa cítili týmto činom dotknutí. Dnes to ale vyšlo a mne sa podarilo konečne s Toyotou vybojovať titul, o ktorý ma už dúfam nikto nepripraví. Celá sezóna bola ako na vážkach, niektoré podujatia sme neabsolvovali, na Dobšinskom kopci moja Toyota zase skončila celá zasnežená od hasičov, ale nakoniec sa to podarilo. Som naozaj spokojný," vysvetli hneď po úspešnom príjazde do cieľa Ján Lipták.
Rovnako dobre v rámci poslednej dvojice pretekov automobilov do vrchu sa darilo aj Jozefovi Bérešovi mladšiemu. Ten spoločne s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO 39 vyhral po oba dva dni preteky, pričom mu v konečnom poradí slovenských majstrovstiev nakoniec patrí tretie miesto, čiže titul druhého vicemajstra. „Veľmi som chcel tieto preteky vyhrať. Na aute sme porobili ďalšie úpravy a už aj stredový diferenciál začína fungovať podstatne lepšie, aj keď na štarte to ešte nie je také, ako by som si predstavoval. Celá sezóna bola pre mňa veľmi náročná. Začínali sme so Subaru, keď sme ho naučili poriadne chodiť, podarilo sa mi ho na Jahodnej totálne rozbiť. Nasledujúce preteky sme museli zase vynechať, keďže nebolo na čom ich absolvovať, tak sme museli rýchle dokončiť Mitsubishi. To sme zase niekoľko pretekov učili jazdiť tak ako by malo a som rád, že sme s ním dokončili sezónu v stave v akom sa teraz nachádza. Už vieme, že budúci rok môžeme opäť zaútočiť," opísal nielen preteky na Ostrej Lúke, ale aj celú tohtoročnú sezónu Ďodi Béreš.
Deviate miesto absolútneho poradia, ale aj ďalšie skúsenosti s novým Mitsubishi Lancer EVO IX na Ostrej Lúke dosiahol po oba dva dni Peter Lipták. V jeho prípade sa nedalo očakávať v tohtoročnej sezóne nejaké väčšie umiestnenie, či už v absolútnom poradí, či skupine E1 a triede E1 nad dva litre, pričom dôvod bol jednoduchý. Peter naskočil do sezóny až v jej druhej polovici. „Pre mňa bola tohtoročná sezóna veľmi krátka, keďže som do nej naskočil až v jej druhej polovici. Navyše som si musel zvykať na úplne prerobené auto, čo mi dalo po desať mesačnom pretekárskom výpadku dosť zabrať. S poslednými pretekmi som ale nadmieru spokojný, jediné čo mi na nich vadilo bol ten nedeľný dážď a sobotňajšie neustále prehadzovanie pneumatík, keď chvíľu pršalo, potom zase trať obschla. Všetko však nakoniec vyšlo a ja som spokojný. Chcel by som poďakovať celému nášmu L Racing Teamu, či už jazdcom, ale aj mechanikom a všetkým ktorí nám počas celej sezóny pomáhali a samozrejme aj všetkým partnerom nášho tímu za podporu. Aj keby sme sa ako snažili, bez nich by sme tento šport, na takej úrovni jednoducho nemohli robiť," ukončil rozprávanie Peter Lipták.
Pre L Racing Team napriek posledným pretekom automobilov do vrchu sezóna ešte nekončí, keďže rally posádky tímu ešte čaká dvojica podujatí. Prvým z nich bude podujatie Rally Tatry, posledné kolo slovenských rally majstrovstiev. Druhé patrí do akcií s prívlastkom show, ako už aj jeho názov napovedá, čiže Auto Show na Slovakia Ringu.
Miro Majláth