„Jahodové“ jubileum, ako sa patrí!
Poznáte ten zvuk, ako keď vám minca cinkne o stôl? Vydarené počasie, dramatické preteky a nový traťový rekord. Takto to dnes cinklo na Jahodnej pri desiatom ročníku pretekov do vrchu.
Snaha organizátorov a ich partnerov priniesla desiatykrát úrodu do seriálu Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Košičania nesklamali a diváci si mohli hladkať plné brušká zážitkov. Veď v sobotu sa o víťazstvo popasovali hneď traja pretekári, ktorí sa vtesnali do dvoch desatín sekundy, pričom prvý Igor Drotár bol rýchlejší len o neuveriteľných jedenásť tisícin pred Tomášom Ondrejom!
Namaškrtení sme sa právom tešili aj na druhý súťažný deň, ktorý priniesol ešte ďalší rozmer dramatičnosti automobilových pretekov. Súboj medzi nestarnúcim Igorom Drotárom (Drotár Autošport) a mladým Věrom Cvrčkom (L Racing) pokračoval znova v desatinách sekúnd, no o vzrušenie sa postaral Tomáš Ondrej jazdiaci za tím Slovak National Hill Climb Team. „V rýchlosti asi 190 km/h sa mi odlomil záves pravého predného kolesa," opisoval svoju pozvánku do Medical centra rýchly Rožňavčan. Stalo sa to tesne pred záverom prvej súťažnej jazdy druhého dňa a diváci na chvíľu zatajili dych. Sympatický pretekár však zo zdemolovaného monopostu vystúpil zázračne iba s narazeným lakťom a za odmenu dostal od sestričky injekciu. (Nechcite vedieť kam.)
Popadané kamene zo sŕdc fanúšikov napnutých obavou o „Srnku" Ondreja zasypali Alpinku a na Jahodnej sa mohlo pokračovať druhou súťažnou jazdou. Rozohraná partia legendárneho Prešovčana s tromfom L Racingu vrcholila a rytieri volantu zo seba žmýkali maximum. „Včera sme prehrali v prvej jazde, kde sme ešte mali ideálne nastavený podvozok. Vďaka výbornej práci tímu sme však auto postupne vyladili a výsledkom bol nový traťový rekord," pochvaľuje si Věroslav Cvrček. Igor Drotár je však tiež vo výbornej forme a dokazoval to konštantnými časmi. Tentoraz však jemu v poslednej jazde utiekli asi tri sekundy, ktoré rozhodli o víťazovi druhého súťažného dňa. „Žiaľ, doplatili sme na to, že nám došlo menej pneumatík, ako sme objednali a tak som musel na jedných pneumatikách odjazdiť celý víkend. Udržať výkonnosť na jednej sade a v takej konkurencii sa však dlho nedá. Súperi logicky využili čerstvé gumy, čo by som urobil aj ja, keby som ich mal, a zajazdili výborný čas. Klobúk dolu pred časom, ktorý vyjazdil Cvrček," športovo priznal porážku najvážnejší ašpirant na majstrovský titul.
Veľmi zaujímavé to však bolo aj na ďalších miestach. Tretí absolútne skončil po havárii Ondreja Poliak Dubai (Mitsubishi Lancer) a hneď za ním dve auta silného tímu Janka Liptáka (L Racing). Štvrtý bol Roman Baran (Mitsubishi Lancer) a piaty Vlasto Majerčák (Ford Fiesta R5), ktorý na Jahodnej vlastne absolvoval prípravu na budúcotýždňovú rely pod Tatrami.
Príjemným prekvapením celej sezóny je zatiaľ nováčik Branislav Mičko (Lama Racing), ktorý štartoval len na tretích pretekoch vôbec a začína už preháňať ostrieľaných chlapcov v triede N+2000. „Nechcel som veriť vlastným očiam, keď som uvidel svoj čas. Vravím si, to ako sa mi podarilo?," neskrýval prekvapenie a radosť talentovaný Dubničan. Mičko nečakane preskočil v poradí výborného Petra Ambrúza (Slovak National Hill Climb Team) a za majstrom Petrom Jureňom (Tomko Sport) zaostal menej ako dve sekundy! Zdá sa, že v Braňovi Mičkovi má slovenský kopcový šport novú vychádzajúcu nádej.
Absolútnym víťazom medzi „historikmi" (FIA Historic Climb Champs) sa stal Talian Umberto Bonucci na vozidle Osella PA9/90 a v rovnakej kategórii, ale v slovenskom šampionáte „historikov" zvíťazil Poliak Marian Czapka na Porsche 928. Nuž a pre úplnosť dodajme, že Slovenský kopcový pohár vyhral Jakub Kolek na Citroene C2.
Celkové výsledky nájdete na tejto stránke. Nasledujúcim, štvrtým podnikom PAV MSR, sú Ožďany v dňoch 9. - 10. júna 2018.