Inovácie pohonnej jednotky Honda a karosérie sľubujú vodičom NSX „okamžitú odozvu“
Vďaka koncepcii „Okamžitá odozva" poskytne vozidlo NSX zážitok zameraný na vodiča
Použité sú pokročilé technológie pohonnej jednotky na dosiahnutie okamžitej odozvy pri zrýchlení z 0 na 100 km/h za menej ako tri sekundy.
Karoséria z viacerých materiálov poskytuje prvotriednu tuhosť na okamžitý prenos vstupov
Výsledkom holistického prístupu k navrhovaniu vozidla, technológie a výroby nového vozidla Honda NSX je superauto, ktoré verne prenáša vstupy vodiča s bezprecedentnou vernosťou a „okamžitou odozvou", kvalitami, ktoré spoločne definujú New Sports eXperience (NSX).
Pokročilé technológie umožňujú vozidlu NSX priamo reagovať na požiadavky vodiča, či už ide o zrýchľovanie, brzdenie alebo prejazd zákrutami, a poskytuje tak živý a intuitívny zážitok z jazdy. Najdôležitejšia je najsofistikovanejšia a najpokrokovejšia pohonná jednotka v segmente superáut, aktívny pohon všetkých kolies, pôsobivá deväťrýchlostná dvojspojková prevodovka a ultra pevný podvozok.
„NSX poskytuje skutočný výkon superauta s okamžitým zrýchlením a dych vyrážajúcou jazdnou dynamikou poskytujúcou pocit istoty," hovorí Ted Klaus, hlavný inžinier a vedúci globálneho vývoja nového modelu NSX. „Naši inžinieri skúmali nové technológie, aby vytvorili vozidlo, ktoré nanovo definuje výkon superauta a poskytuje živý a intuitívny zážitok, ktorého ústrednou postavou je vodič."
Najpokročilejšia pohonná jednotka v segmente superáut
Kombinácia technológií, ktoré tvoria športovú hybridnú pohonnú jednotku SH-AWD vozidla NSX, poskytuje prakticky výkon s nulovým oneskorením. Srdce novej športovej hybridnej pohonnej jednotky SH-AWD tvorí benzínový motor V6 s objemom 3,5 litra a dvomi turbodúchadlami nainštalovaný v strede, ktorý je prepojený s úplne novou deväťrýchlostnou dvojspojkovou prevodovkou (9DCT) a motorom s priamym pohonom. Túto zostavu posilňuje dvojmotorová jednotka (TMU) nainštalovaná vpredu, ktorá zabezpečuje pohon predných kolies, vďaka čomu model NSX využíva aktívny pohon všetkých kolies. Výsledkom je vozidlo, ktoré dokáže zrýchliť vodiča a pasažierov z 0 na 100 km/h za menej ako tri sekundy.
Nová deväťrýchlostná dvojspojková prevodovka (9DCT) funguje v spojení s motorom a motorom s priamym pohonom, čím zabezpečuje takmer okamžitú zmenu prevodových stupňov, vďaka čomu si dvojmotorová jednotka zachováva hnaciu silu počas radenia a zabezpečuje tak priame a plynulé radenie.
Motor s priamym pohonom pôsobí priamo na kľukový hriadeľ motora, aby poskytol okamžitú odozvu škrtiacej klapky. Motor s priamym pohonom, ktorý s motorom spolupracuje prostredníctvom sofistikovaného algoritmu a systému škrtiacej klapky drive-by-wire, prispieva k priamemu výkonu zrýchlenia s vysokou odozvou a vysokým krútiacim momentom.
Jednotka TMU výrazne prispieva k okamžitej akcelerácii vozidla NSX a možno ju využívať na vytváranie otáčavého pohybu podporujúceho vstupy riadenia prostredníctvom systému priamej smerovej regulácie spoločnosti Honda.
Pri štarte z pokoja poskytuje jednotka TMU okamžitý krútiaci moment, ako aj trakciu pohonu všetkých kolies, vďaka čomu zabezpečuje priamu a kontrolovanú akceleráciu. Pri brzdení v zákrutách využíva športová hybridná pohonná jednotka SH-AWD jednotku TMU na spomalenie, pričom spolupracuje s mechanickými brzdami vozidla. Priama smerová regulácia súčasne poskytuje okamžitý výkon pri otáčaní. Pri výjazde zo zákruty umožňuje športová hybridná pohonná jednotka SH-AWD použiť plyn skôr a s väčšou istotou.
Spoločné využívanie týchto systémov vytvára dojem, že vozidlo očakáva vstupy vodiča. Systém dokáže zvýšiť sebavedomie vodiča a zlepšiť jeho vnímané jazdné zručnosti a zároveň naplno využívať výkon a dynamiku vozidla NSX.
Inovácie konštrukcie karosérie zvyšujú torznú tuhosť
Inžinieri spoločnosti Honda stáli pred výzvou vytvorenia konštrukcie, ktorá by poskytovala optimálnu platformu pokročilej pohonnej jednotke. Karoséria z viacerých materiálov poskytuje prvotriednu konštrukčnú tuhosť a podporuje dynamické ovládanie vozidla. Použité techniky taktiež umožňujú vozidlu plniť ciele stanovené tímom v oblastiach výhľadu vodiča, bezpečnosti pri nárazoch, odolnosti a spoľahlivosti.
Výsledkom je karoséria s viac ako dvojnásobnou tuhosťou v porovnaní s najväčším rivalom v triede, pokiaľ ide o dynamickú a statickú torznú tuhosť. Pridanie týchto prvkov k inováciám pohonnej jednotky poskytuje vodičovi balík, ktorého výsledkom je úžasná vernosťou reakcií vozidla a zvýšenie sebaistoty vodiča.