Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

II. Rallye Hurbanovo Carion Unicoop 2001 - Historický úspech košických “zlatých chlapcov”

Tuesday, 21. 03. 2023 - 07:58, T. Szabosi   

II. Rallye Hurbanovo Carion Unicoop 2001 - Historický úspech košických “zlatých chlapcov”

Po druhý raz vo svojej mladej histórii hostil hurbanovský piesok nemálo z toho dobrého, čo jazdí, bojuje a príležitostne aj víťazí na slovenských tratiach rely. A že sa hurbanovskí organizátori opätovne nezhostili svojej úlohy zle, o tom svedčia aj signály z motoristického olympu, ktoré tvrdia, že práve nováčikovia na mape slovenskej rely si v tohtoročnej súťažnej sezóne počínali nanajvýš dobre.

f1040009.jpg

Potvrdilo to napokon aj hodnotenie kompetentných delegátov asociácie. Hurbanovskej súťaži nechýba magická príťažlivosť hneď z dvoch dôvodov: prvým je ozaj solídne organizačné zabezpečenie a tým druhým na naše pomery netradičný povrch rýchlostných skúšok, ktoré juhoslovenskému podujatiu vyniesli - ústami prešovského matadora Igora Drotára - označenie “slovenské safari”.

f1040005-2.jpg

A tak hoci na štarte pretekov chýbal napríklad Stano Chovanec (snažil sa kriesiť majstrovskú nádej na relyšprinte vo Vyškove), technickým a administratívnym preberaním prešlo v Hurbanove 41 posádok, i keď napríklad Pech junior musel až do neskorých večerných (či lepšie povedané skorých ranných) hodín čakať na faxový súhlas svojho zväzu na štart v zahraničí. To čakanie - ako sa neskôr ukázalo - nebolo ani trošku márne.

f1050023.jpg

Žiaľ, práve najsilnejšia trieda A8 bola aj početne najslabšie obsadená, keď sa v nej objavili len dvaja súťažiaci, Kulig s Horniačkom na wéercéčkovej Corolle a Košičan Rado Bujdoš s exTrajboldovým Fordom (Riaditeľ súťaže E. Ševčík to neskôr komentovalô nasledovne: “Keď som spočiatku videl na zozname prihlásených päť áut triedy A8, poviem na rovinu - bol som nevýslovne šťastný.

f1020012-1.jpg

Postupne, ako sa nám ospravedlňovala jedna posádka za druhou, opadala aj eufória. A vtedy som si uvedomil: sme na Slovensku...”). Vzhľadom na to, že Radova technika v tomto ročníku viac štrajkovala, ako súťažila, bol výsledok boja v tejto triede jasný vari skôr, ako odmávali štart. Po úvodnom shakedowne mal však Rado ešte dobrú náladu: “Verím, že tentoraz sa presadíme, auto poslúcha ako hodinky. Chceme uspieť tým skôr, že vlani sme nedokončili ani jedno podujatie na nespevnenom povrchu,”  nádejal sa pilot Styllexu Tuning Kovoinvest.

f1030036.jpg

Posádka Bujdoš - Šlávka sa trošku pomalšie rozbiehala a v úvodných ereskách zaostávala za enkovými vozmi Cserhalmiho, Pecha i Mátého. Na štvrtej rýchlostnej skúške im však praskla olejová hadička a opäť im zostali len hlavy v dlaniach. Tentoraz však už natrvalo, pretože v záverečných podujatiach sezóny sa košická posádka už neobjavila.

f1000018-1.jpg

Janusz Kulig si zopakoval starý známy scenár štart - cieľ a opäť (už po štvrtý raz v sezóne 2001)sa stal víťazom pretekov. V triede A7 si zapísal svoj prvý tohtoročný úspech Martin Tokár s Vojtechom Bodonom, A6 sa stala českou záležitosťou Řeháčka s Walterom.

f1000005.jpg

O čo jednoznačnejšie vyznievala na juhu Slovenska trieda A8, o to dramatickejšie sa vyvíjala situácia v N4 a (nielen) sľubovala ľúty boj o druhú priečku. Netradične dobrý začiatok mala prešovská dvojica T. Cserhalmi - M. Krajňák (u nich sme skôr zvyknutí na pomalší rozbeh a strhujúce finále) a po úvodných rýchlostných skúškach mali pred súpermi niekoľkosekundový náskok.

f1000003.jpg

Na tretej ereske išiel na strechu Vild na Subaru, na ďalšej skončil Bujdoš, za úvodnou dvojicou potom jazdili Pech, Máté, Babík a Pintér, ktorému robila navigátora šarmantná Erika Horáková. Tibor Cserhalmi mal však v ďalšom priebehu problémy s brzdami, neskôr mu odišiel predný diferenciál, a to bol pre Pecha juniora signál do útoku. Ešte v RS 6 mali obaja navlas rovnaký čas, avšak v ďalšej sa už Tibor ocitol na tretej priečke.

f1050010.jpg

Na štvrtej jazdili košickí “zlatí” chlapci Peter Máté s Karolom Bodnárom a hoci obaja od začiatku pretekov unisono frfľali na tlak turba, nenápadne sa predierali dopredu a od jedenástej eresky sa už nepustili pre nich historickej bronzovej priečky. Petrovi podľa jeho slov najviac sadla 18 km dlhá rýchlostná skúška, v ktorej dosahoval druhý najlepší čas hneď za Kuligom.

f1020020.jpg

Domáci Andrej Pintér skončil už v tretej ereske pre problémy s chladením a na šiestej priečke celkovo skončili sympatickí otec a syn Hendrichovci. “Je to tohto roku zatiaľ naše najlepšie umiestnenie. Teší nás nielen tretia priečka v celkovom poradí, ale aj fakt, že sme dokázali zdolať najlepšieho slovenského enkového pretekára. Súťaž bola, rovnako ako vlani veľmi pekná a my sme radi, že sme v Hurbanove napriek počiatočným problémom s technikou uhrali aj solídny výsledok,”  povedal pred novinármi na záver súťaže Peter Máté.

f1000028-1.jpg

Capricorňáci mali plné právo vychutnať si tento tiumf bezo zvyšku. Tým skôr, že v závere sezóny už toľko dôvodov na radosť nemali...

f1050026-2.jpg

Rallye Hurbanovo v kocke

Dátum konania: 31. augusta - 1. septembra 2001
Štatút súťaže: Majstrovstvá SR (koef. 2), Pohár Slovenskej republiky
Dĺžka trate: 252,9 km, 12 rýchlostných skúšok (135 km)
Charakter rýchlostných skúšok: ujazdený piesok, šotolina
Počet štartujúcich: 41
Počet klasifikovaných v cieli: 26
Počasie: sucho a prach

Víťazi: J. Kulig - E. Horniaček (PL), AMK Mikona -Toyota Corolla WRC (absolútni víťazi), Václav Pech - Petr Uhel, Pemex ivp, Subaru Impreza WRX (skupina N), István Radó - Tibor Horváth, Radó rally team, Honda Civic Vti (F2)

f1040028.jpg

Výsledky II. Rally Hurbanovo Carion Unicoop

1.  J. Kulig - E. Horniaček (A8)              Toyota Corolla WRC         1:34:33,7 hod.
2.  V. Pech - P. Uhel (N4)                      Subaru Ipmpreza WRX        +9:27,0 min.
3.  P. Máté - K. Bodnár (N4)                  Mitsubishi Lancer Evo 4      +9:44,8 min.
4.  T. Cserhalmi - M. Krajňák (N4)         Subaru Impreza WRX       +10:07,8 min.
5.  I. Babík - M. Břicháč (N4)                 Mitsubishi Lancer Evo 4)   +12:16,0 min.
6. J. Hendrich - D. Hendrich (N4)          Subaru Impreza 555         +20:26,1 min.
7.  I. Radó - T. Horváth (N2)                  Honda Civic Vti)                +20:47,8 min.
8.  D. Chudobinski - P. Szulc (N2)         Peugeot 106 Rallye           +23:04,3 min.
9.  M. Roth - T. Kocúr (N3)                     Renault Clio                      +23:17,1 min.
10. P. Haluška - V. Marinica (N1)           Suzuki Swift                      +23:45,9 min.
11. R. Nový - P. Žúrek (N3)                    Nissan Almera                  +24:22,8 min.
12. H. Řeháček - D. Walter (A6)            Škoda Felicia                    +25:31,1 min.
13. F. Pjontek - M. Gengeľ (N2)             Honda Civic                      +25:56,6 min.
14. M. Tokár - V. Bodon (A7)                 Hyundai coupé                 + 26:15,2 min.
15. R. Čikor - P. Vavro (N3)                   Nissan Sunny                    +26:19,5 min.
16. J. Hošták - M. Syn (N3)                   Peugeot 306                      +28:52,6 min.
17. P. Pospíšil - K. Vajík (A7)                 Honda Integra R               +28:57,0 min.
18. M. Marton - P. Marton (N2)              Honda Civic VTEC            +29:08,4 min.
19. Ľ. Pollák - D. Švec (A7)                   Opel Astra                         +32:57,8 min.
20. M. Jalč - M. Rogovský (N1)             Škoda Favorit                    +40:55,4 min.

f1050030-1.jpg

Historické automobily

1. R. Ivanko - G. Senderáková (H)         Škoda 1000 MB                2:50:47,9 hod.

f1010001-1.jpg

Hobby rallye

1. L. Bálint - M. Solár (HR1)                  Škoda 130 LR                  2:02:31,8 hod.
2. T. Nagy - R. Nagy (HR2)                   VW Golf                           +01:18,5 min.
3. M. Tverďák - M. Terezčák (HR2)       VAZ 2100 MTX                 +12:51,9 min.
4. K. Kavárnik - A. Matušovič (HR2)      VAZ 2103                         +44:08,2 min.

Preteky nedokončili: O. Leskovská - D. Kapušanská, R. Bujdoš - Ľ. Šlávka, A. Pintér - E. Horáková, R. Vild - P. Martínek, T. Hockicko - V. Kováč, I. Lukáč - A. Stropkovič, D. Slivka - P. Koběrsky, P. Škultéty - V. Škultéty, J. Marcinko - J. Harmanovský, S. Bogár - R. Bacsó, M. Šišovský - V. Bačinský, R. Koňuch - P. Porubčan.

Alena Dudeková a Jaroslav Glovičko

f1000032.jpg

f1010028.jpg

f1050004-1.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri