Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Igor Drotár letí s Mitsubishi na kopce

Tuesday, 21. 04. 2015 - 10:50, Martin Trenkler   

Igor Drotár letí s Mitsubishi na kopce

Prešovský automobilový pretekár Igor Drotár má za sebou premiéru v novom pretekárskom špeciáli určenom pre Majstrovstvá Slovenska preteky automobilov do vrchu. Po prvýkrát sa doňho posadil uplynulý víkend na Morave. Teraz ho čaká náročná obhajoba titulu absolútneho majstra Slovenska.

Náš jedenásťdielny kopcový šampionát síce začína až tento víkend v rakúskom Rechbergu, no Igor si zatiaľ stihol odskočiť do Českej republiky na krátky test. Nastavenie sedenia, pedálov a spoznávanie tímu kopcového špecialistu Davida Komáreka (Komvet) vystriedal hneď ostrý test v podobe českých pretekov do vrchu v Násedloviciach.

Jan Taufer;ta37857-img.jpg

Igor Drotár: "Chceli sme na úvod auto otestovať a zistiť, či a ako vlastne funguje. Prihlásili sme sa do pretekov v Násedloviciach, kde sme napokon aj bodovali. Rozdiel medzi minulým rokom a týmto je markantný: predtým som mal dve identické autá Škoda Fabia a rozdiel medzi nimi bol len ten, že kopcový špeciál mal zhruba dvojnásobný výkon rallyovej Fabie. Teraz je všetko iné - motor, skriňa, brzdy, rozloženie váh, podvozok, priebeh výkonu... Treba si na to zvyknúť, no pocit mám už teraz dobrý. Zrýchľoval som sa už na Morave a podarilo sa mi tiež prekonať svoj vopred vytýčený čas. Tím je veľmi profesionálny a cítiť z nich radosť zo spolupráce."

Jan Taufer;ta38350-img.jpg

Igora teraz čakajú prvé ostré preteky v tomto výnimočnom vozidle, ktorého parametre bude rodený Prešovčan krotiť v rakúskych Alpách 25. a 26. apríla: 2,0 l preplňovaný agregát, hmotnosť 990 kg, max. výkon 700 k, max. krútiaci moment 850 Nm, 6-stupňová sekvenčná prevodovka.

Jan Taufer;ta38366-img.jpg

Čo hovorí Igor na Rechberg? „Rechberg poznám z minulého roka a veľmi sa tam teším. Zíde sa tu veľa posádok a samotné Majstrovstvá Európy v pretekoch do vrchu sú vždy na veľmi vysokej úrovni, aj čo do samotnej hierarchie svetových seriálov. Samotná trať sa nachádza v nádhernej alpskej krajine s množstvom fanúšikov z Rakúska aj okolitých krajín. Bude sa na čo tešiť."

Martin Trenkler/RPM

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri