Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai ix35 2,0 CRDi Premium 4WD

Friday, 02. 05. 2014 - 19:52, Ivan Václavík   

Hyundai ix35 2,0 CRDi Premium 4WD

Rozmaznávanie pasažierov na kórejský spôsob: Svet nových možností otvára súčasná generácia športovo úžitkového vozidla (SUV) Hyundai ix35, ako sme sa o tom presvedčili pri testovaní najdrahšej a najlepšie vybavenej verzie Premium. Pri tomto aute je pozoruhodné, že - čo sa týka bezpečnostných prvkov - kórejská automobilka nerobí rozdiely medzi jednotlivými verziami.

hyundai-ix35n9181g.jpg

Je chvályhodné, že všetky verzie modelu Hyundai ix35 bez výnimky majú v cene bezpečnostné prvky, ktoré automobilka ponúka v súčasnosti. To znamená ABS s brzdovým asistentom, EBD (elektronický rozdeľovač brzdnej sily), ESP (elektronický stabilizačný systém), TCS (protipreklzový systém), ROP (systém brániaci prevráteniu vozidla), HAC (asistent pre rozjazd do kopca), DBC (asistent pre regulovaný zjazd z kopca), 6 airbagov, atď. Za metalický lak Satin Amber si kupujúci priplatí 490 €.

hyundai-ix35n9182g.jpg

Inteligentný kľúč môžete nechať vo vrecku a dvere odomknete alebo zamknete jednoduchým dotykom malého obdĺžnika na kľučkách predných dverí. Ku komfortu patrí tiež štartovanie motora tlačidlom. Vpredu i vzadu sú vyhrievané sedadlá, čo poteší cestujúcich najmä v chladných zimných dňoch; rovnako príde vhod aj vyhrievanie predného skla pod stieračmi. Tieto vymoženosti nemá v ponuke iba základná verzia Comfort. Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné, takže kto chce, sedí vysoko a za volantom má nezvratný pocit, že šoféruje veľké SUV. Obe predné sedadlá sú pri jazde v zákrute dostatočnou bočnou oporou.

hyundai-ix35n9176g.jpg

Na volante sa nachádza ovládanie rádia (vľavo), tempomatu, ale aj telefónu a informačného systému. Predné a zadné parkovacie senzory včas signalizujú prekážku, pričom verný obraz situácie za autom sa prenáša na farebný monitor prostredníctvom zadnej kamery; vodiča súčasne navigujú vodiace línie.

Ak sa potrebuje v prítmí pozrieť do zrkadielka v slnečnej clone, svetielko nad ňou si musíte zapnúť samostatným prepínačom. Nestačí iba odsunúť clonu zrkadielka. Na rozdiel od tohto riešenia je vtipne a oveľa praktickejšie vyriešené odkladanie zadného plató - ak prekáža pri oknách, dá sa odložiť na podlahu k 5. dverám, kde sú špeciálne otvory na jeho uchytenie.

hyundai-ix35n9179g.jpg

Pri dĺžke 4,4 m má Hyundai ix35 základný objem batožinového priestoru 465 litrov; po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 436 l. Pochvalu si zaslúži veľký nakladací otvor. Pod podlahou je navyše miesto na plnohodnotné rezervné koleso. Podbehy síce obmedzujú priestor v kufri, podobne aj mierny sklon po sklopení zadných operadiel - no to sú len drobné nedostatky.

hyundai-ix35n9183g.jpg

Proporcie karosérie sa pri ľahkej modernizácii oproti predchádzajúcej generácii prakticky nezmenili. V interiéri je dostatočný priestor pre pasažierov i na šírku, najmä sme si ho užívali na predných sedadlách. Vzadu sa vedľa seba bez problémov usadia i traja štíhlejší dospelí.

hyundai-ix35n9185g.jpg

Prístrojový panel je prehľadný a výborná ergonómia uľahčuje šoférovi orientáciu počas jazdy. Ku komfortu patria denné svetlá LED, diódy sú tiež v zadných svetlách. Výrobca chce rozmaznávať vodiča i vnútorným spätným zrkadlom s kompasom a všimli sme si aj nastaviteľný posilňovač riadenia Flex Steer s 3 režimami Normal, Comfort, Sport. Subjektívne sa však pýtame: na čo je to dobré, keďže ich účinok je približne rovnaký?

hyundai-ix35n9175g.jpg

Podvozok ix35 výborne tlmí nerovnosti vozovky, takže jazda je maximálne komfortná. Do kabíny nepreniká nepríjemný hluk - a to ani na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Brzdy účinkujú pohotovo a dôrazne. Ak vodič po vypnutí motora nezaradí páku na pozíciu P, zaznie zvuková signalizácia, ktorá ho upozorní, že niečo nie je v poriadku. Pri jazde zo svahu je výdatným pomocníkom asistent pribrzďujúci vozidlo.

hyundai-ix35n9180g.jpg

Dvojlitrový motor v tomto SUV má dostatok sily prakticky už od voľnobehu, takže sa dá využiť v širšom pásme otáčok - ix35 plynulo zrýchľuje už od 1 200. Šesťstupňová automatická prevodovka s možnosťou sekvenčnej voľby, ktorú sme mali v testovanom vozidle, je za príplatok 1 500 €. Hyundai udáva, že v priemere by malo toto auto spotrebovať 6,9 l nafty na 100 km, nám displej pri najväčšej snahe ukázal priemernú spotrebu v kombinovanom režime 8,4 litra. Pri stovke bola priebežná spotreba 6,5 litra, na diaľnici 8,5. Celkový dojazd po vyprázdnení nádrže k hranici minimálnej rezervy bol 600 kilometrov.

hyundai-ix35n9184g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai ix35 2,0 CRDi

Objem motora (cm3) 1 995
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 392
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,9
(Skutočná spotreba pri teste 8,4)

Cena testovanej verzie 30 080 €
Najlacnejšia verzia 17 490 €

+ Výrazné plusy
Dostatok priestoru v kabíne - aj na šírku
Príjemný podvozok výborne netlmí nerovnosti
Plná zostava bezpečnostných prvkov
- Najväčšie mínusy
Slabučký klaksón sa stráca v hluku premávky
Relatívne vyššia spotreba

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri