Hyundai i40 sedan 1,7 CRDi Family
Nefalšovaná rodinná záležitosť: Začneme netradične: limitovaná edícia Family, ktorú sme testovali, obsahuje 17" hliníkové disky, tempomat, vyhrievanie predných sedadiel, predné a zadné parkovacie senzory, dvojzónovú automatickú klimatizáciu a bluetooth. Teda všetko prvky, ktoré bude chcieť zrejme väčšina potenciálnych majiteľov v tomto sedane - a tu ho má ako bonus v hodnote 2 000 €.
V štandardnom vybavení má Hyundai i40 denné svetlá LED, predné svetlomety v tvare orlích očí so statickým osvetľovaním zákrut, hmlovky pripomínajúce krídla, zadné kombinované svetlá LED, veľké vonkajšie zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru, lakťovú opierku medzi prednými sedadlami s úložným priestorom, kde nechýba elegantná posuvná roletka nad praktickou schránkou na drobnosti. Do štandardného vybavenia patrí tiež multifunkčný volant s ovládaním tempomatu, rádia (s voľbou 3x6 staníc FM), informačného displeja a telefónu. Pred vodičom sa rozsvecujú číslice indikátora odporúčaného rýchlostného stupňa.
Z bezpečnostných systémov spomeňme ABS s asistentom a elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, ESP, manažment stability vozidla VSM, elektronicky riadené prešmykovanie kolies TCS, ako aj asistent pre rozjazd do kopca HAC.
Inteligencia modelu i40 sa prejavuje i v sofistikovanom systéme osvetlenia s automatickou reguláciou dosahu svetelného lúča. Po otočení volantu sa aktivuje prisvietenie do zákruty. K tomu všetkému, samozrejme, patrí 5-ročná záruka bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, 5 rokov asistenčnej služby a zvýhodnená prehliadka vozidla počas prvých 5 rokov. Teda dosť na to, aby rodiny, ktoré obľubujú karosériu sedan, považovali toto auto za vhodné práve pre nich.
Veď k vyššie uvedeným výhodám načim priradiť aj otváranie všetkých dverí takmer do pravého uhla i veľkorysý priestor na zadných sedadlách. Priaznivé priestorové pomery pre cestujúcich sú plnohodnotné v celom aute - aj batožinový priestor s objemom 503 litrov znesie prísne kritériá; avšak musíte počítať s tým, že nakladací otvor je troška užší.
Sedan (rovnako aj kombi) má pod prednou kapotou niektorý z novej generácie motorov s priaznivejšou spotrebou. Testovaný diesel 1,7 CRDi nás príjemne prekvapil svojou úspornosťou, keď pri najazdených vyše 12 000 km sme dosiahli v kombinovanom režime priemernú spotrebu len 6,1 litra. Reálne sa dá jazdiť svižným tempom aj pod šesť litrov. Veď na diaľnici pri 130 km/h sme dosiahli s aktivovaným tempomatom priebežnú spotrebu 5,8 litra a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h to bolo so zaradenou šestkou dokonca len 4,3 litra. Dojazd 900 km na jednu nádrž patrí k plusom tohto aerodynamicky dobre tvarovaného sedanu. Pri nárazovom vetre sa auto bezpečne udržalo v priamom smere, bez nečakaných výkyvov.
Podvozok je z hľadiska tvrdosti celkom mäkký, hoci nie extrémne mäkký. V zákrute auto dobre drží zvolenú stopu, riadenie reaguje okamžite a presne. Spokojní sme boli s účinnými brzdami, drobnou pehou na tvári bola nutnosť zapínania tempomatu po každom vypnutí a opätovnom naštartovaní motora. Medzi mínusy sme zaradili aj zvýšený hluk od kolies, ktorý sa najmä pri vyšších rýchlostiach prenáša do kabíny.
Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai i40 sedan 1,7 CRDi
Objem motora (cm3) 1 685
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 330
Max. rýchlosť (km/h) 201
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,7
(Skutočná spotreba pri teste 6,1)
Cena testovanej verzie 21 990 €
Najlacnejšia verzia 19 990 €
+ Výrazné plusy
Komfortný podvozok, účinné brzdy
Priaznivé priestorové pomery
Nízka spotreba pri stredných otáčkach
- Najväčšie mínusy
Do kabíny sa prenáša hluk od kolies
Nutné zapnúť tempomat po každom naštartovaní motora