Hyundai Elantra 1,6i Style
Môžete sa dotknúť rafinovanosti a pocítiť komfort: Predná časť sedanu Hyundai Elantra vyžaruje emócie. Zadné skupinové svetlá majú elegantnejší dizajn a vhodne dopĺňajú efektnú zadnú časť karosérie. Vyvážené proporcie, krátke previsy, ladná línia strechy, ľahko sa zdvíhajúca spodná hrana bočných okien, ako aj výrazne sklonené predné i zadné sklo - to sú premyslené útoky na pocity diváka.
Spleť vlnoviek a ostrých hrán pri pohľade zboku jednoznačne podčiarkuje výrazný celkový dizajn Elantry, pričom klasická stupňovitá zadná časť sedanu vyžaruje eleganciu. Aj palubná doska Elantry pôsobí moderne, pričom je prepracovaná do najmenšieho detailu. Všetko spolu výborne ladí a výsledkom je harmonický celok.
Páčilo sa nám usporiadanie tlačidiel na ovládanie klimatizácie, ktoré je sústredené na stredovej konzole pod monitorom. Na dobre tvarovanom volante je vľavo ovládanie rádia a telefónu, vpravo sú tlačidlá tempomatu a informačného systému. V strope je schránka na odloženie okuliarov alebo mobilu. Sedadlá sú vyhrievané v dvoch stupňoch.
Medzi mínusy zaraďujeme chýbajúce RDS (textová informácia o naladenej stanici na rádiu) a taktiež nás nemilo prekvapilo, že zadnému veku chýba priehlbina, aby sa dalo pohodlnejšie zatvárať. Dvoma tiahlami v kufri sa dajú sklopiť operadlá zadných sedadiel, pričom za nimi je dostatočne veľký otvor, takže Elantra odvezie aj dlhšie predmety. Sťažená situácia však vznikne, ak potrebujete dozadu naložiť škatuľu s rozmermi 50 x 50 x 50 cm - cez vstupný otvor (výška 47 cm) ju jednoducho do kufra nevpracete. Hyundai Elantra má pritom objem batožinového priestoru až 485 litrov.
Mimochodom, filozofia otvárania kufra je pre Európana nepochopiteľná: síce zadné operadlá sklopíte páčkami z kufra, ale tam sa najskôr musíte dostať. Vždy je teda nevyhnutné použiť páčku na podlahe pri šoférovi (alebo diaľkový ovládač), pretože na veku kufra nie je žiadne tlačidlo na jeho otváranie. Keď s autom zastavíte, lebo si potrebujete niečo vziať zo zadného sedadla a necháte kľúč v zapaľovaní, musíte dvere odomknúť tlačidlom...
Na druhej strane kvitujeme veľký uhol otvárania dverí - takmer až 90 stupňov. Na sedadlách sa sedí pohodlne, dlhé sedáky dobre podopierajú stehná a vnútorný hluk je minimálny. Chválime tiež malú citlivosť Elantry na bočný nárazový vietor. V tejto limuzíne za relatívne málo peňazí sa teda cestuje naozaj príjemne i na dlhé vzdialenosti. Ak konštatuje reklamný prospekt - môžete sa dotknúť rafinovanosti a pocítiť komfort.
Žiaľ, tento dizajnovo zaujímavý, elegantný sedan s dĺžkou 4,5 metra má v ponuke (nevedno prečo) len jeden benzínový motor - aj to len so skromným výkonom 97 kW. Ako reminiscencia na zašlé časy to nie je zlé, ale záujemcovia o kúpu tohto auta by iste privítali širšie portfólio. Ak teda chcete jazdiť dynamicky, je potrebné motor vytočiť k 4 500 otáčkam. Spotreba pôjde zaručene hore.
Pri pokojnej jazde ich však nepotrebujete, stačí 3 200. V takom prípade môže byť vaša priebežná spotreba na 6. prevodovom stupni pri stovke 5,3 litra, pri 130-ke 6,6 litra. Motor reaguje dobrým záberom už 1 500 otáčok a jeho výkon lineárne narastá. V priebehu testovania sme dosiahli priemernú spotrebu sedem litrov a dojazd 650 km. Elantra kopíruje zvolenú stopu veľmi dobre, na brzdový pedál však treba prišliapnuť silnejšie.
V testovanej verzii Style, čo je najdrahšia ponuka, sme mali projektorové svetlomety s LED parkovacími svetlami, brzdový asistent HBA, ESP, manažment stability vozidla, elektronický systém riadenia prešmykovania kolies, tempomat, zadné parkovacie senzory, vyhrievané predné sedadlá. Kto by chcel štartovanie tlačidlom, priplatí si 800 €, za hnedé kožené čalúnenie sedadiel si vypýta Hyundai príplatok 1 200 €, za integrované rádio s Bluetooth ďalších 500 €. Metalizovaný lak vyjde na 430 € a 17" disky vám namontujú za príplatok 500 €.
Plavná jazda zaručí v Elantre pohodlné cestovanie na dlhej trase vyššou rýchlosťou. Je to rodinné auto s reprezentačným vzhľadom, ktoré poskytuje za relatívne málo peňazí bohaté vybavenie.
Technické údaje výrobcu auta
Hyundai Elantra 1,6i
Objem motora (cm3) 1 591
Výkon (kW/k) 97/132
Krútiaci moment (Nm) 158
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,19
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,5
(Skutočná spotreba pri teste 7,0)
Cena testovanej verzie 17 420 €
Najlacnejšia verzia 12 990 €
+ Výrazné plusy
Elegantný dizajn, komfort v interiéri
Malá citlivosť na bočný nárazový vietor
Veľký uhol otvárania dverí, nízky hluk v kabíne
- Najväčšie mínusy
Chýba textová informácia o naladenej stanici
Zadné veko nemá priehlbinu na zatváranie