Hustopeče so všetkým, čo k rely patrí
Rely Agrotec Petronas Hustopeče je svojím prostredím, charakterom a náročnosťou na tak vysokej úrovni, že by mohla byť zaradená medzi svetové podujatia. Nádherná moravská príroda a vinice sú poprepletané rýchlostnými skúškami, ktoré kladú najvyššie nároky na jazdcov a techniku. Ak sa k tomu pridajú nočné merané úseky a šotolinové časti, o dobrý výsledok môžu bojovať ozaj iba tí najlepšie pripravení.
Do hry vstupuje viac aspektov. Aj tá najlepšie pripravená technika nepomôže, ak celý tím neťahá za jeden povraz, ak nevládne pohoda. SK DER Rally Team spĺňa v tomto smere všetky predpoklady bojovať o najvyššie priečky. Ukázali to aj Hustopeče, ktoré mali správnu zmes všetkého, čo k rely patrí.
Náročnosť dvojdňového podujatia si uvedomujú všetci. Aj preto prebiehalo testovanie vozidla pod dohľadom a s pomocou najpovolanejších - KRESTA Racing. Jozef Béreš s Lukášom Šintalom boli s autom maximálne spokojní a odhodlaní ukázať svoje umenie.
Pred prvým nočným meraným úsekom bola otázna voľba pneumatík. Ďodi sa rozhodol pre kombináciu rôzneho obutia na predok a zadok. Aj keď auto nefungovalo zle, nebolo to úplne optimálne. Z prvej RS si odniesli druhý najlepší čas triedy 3 slovenského majstráku a celkovo boli na 26. mieste. Skúšky 2. - Kurdějov a 3. Boleradice-Bořetice boli zrušené z dôvodu nehôd, Ďodiho čas na 3ke však ešte bol zaznamenaný - druhý najlepší v SK 3. Servisná prestávka znamenala čas na drobné zmeny v nastavení a výsledok sa dostavil okamžite. Štvrtá RS - Starovice bola v úplnej dominancii dvojice v Mitsubishi Lancer Evo IX so štartovým číslom 31. Takmer 6 sekundový náskok pred druhým posunul Jožka a Lukiho na prvé miesto v SK 3 a na štvrté celkovo v triede 3. V poradí piata RS - Kurdějov bola opäť zrušená pre nehodu. V poslednej nočnej RS dvojica SK DER zase dominovala v SK 3, čím potvrdila zaslúžené prvenstvo prvého dňa v bodovaní Majstrovstiev Slovenska.
Druhý deň Rally Hustopeče sľuboval rovnako náročné, ak nie ešte ťažšie podmienky. Šotolinové úseky a prach môžu tvoriť tenkú hranicu medzi úspechom a katastrofou. Ďodi s Lukim začali výborne. V triede SK 3 nadelili Lukášovi Matěnovi na 9,34 km úseku takmer 7 sekúnd, čím si vytvorili pekný náskok. Problém prišiel počas nasledujúceho meraného úseku. Jožko Béreš registroval znížený výkon Mitsubishi. Aj napriek tomu sa chalanom podarilo dokončiť úsek na druhom mieste v SK 3. Auto zastavili na krajnici a prišla rýchla kontrola. Všetko nasvedčovalo tomu, že sa jedná o poruchu palivového systému, konkrétne palivového čerpadla. A to sa medzi úsekmi vymeniť nedá. Čas tlačil, chalani skočili do auta a chceli vyraziť smerom k štartu v poradí tretej meranej časti druhého dňa. Auto však odmietlo naštartovať. Či to bolo prehováraním, modlitbami alebo čímkoľvek iným, to je už jedno. Podstatné je, že auto naštartovalo. Po príchode na začiatok RS prišla správa, že pre ďalšiu nehodu nasleduje voľný prejazd. Slová Jožka Béreša hovoria za všetko: „Nikdy nie som rád, keď sa RS rušia, tento krát to však bolo v prospech tímu." Mechanici v servise boli pripravení robiť možné aj nemožné. Chyba bola identifikovaná rýchlo - spomínané palivové čerpadlo. Pod prísnym dozorom technických komisárov sa problém odstránil. Aj napriek maximálnemu úsiliu všetkých zainteresovaných sa nestihol čas servisu. Sekundy rozhodli o tom, že Ďodi s Lukim odchádzali síce s opraveným autom, ale rovnako tak s 30 sekundovou penalizáciou. Začali ozaj preteky s časom, lebo druhý je iba prvý porazený. Dvojica poriadne zatiahla a vyšiel z toho najlepší čas triedy 3 absolútne v prvej RS po servise. Najkratšiu, 6,03 kilometrovú skúšku, si tesne vybojoval vo svoj prospech Lukáš Matěna. Všetko sa teda malo rozhodnúť na poslednom, najdlhšom meranom úseku. 22,5 kilometrov dlhá skúška patrila SK DER Teamu, ale aj napriek 18,3 sekundovej dominancii to nestačilo. 30 sekúnd je jednoducho obrovské množstvo času. Jozef Béreš a Lukáš Šintal získali body za druhé miesto v hodnotení Majstrovstiev Slovenka s veľmi tesnou, iba 4,8 sekundovou stratou. Áno, už po prirátaní penalizácie.
SK DER Rally Team si tak z Hustopečí odnáša množstvo zážitkov a skúseností, body za prvé a druhé miesto do celkového hodnotenia Majstrovstiev Slovenka, výborné tretie miesto celkového hodnotenia triedy 3 a krásne 14. miesto celkového poradia. Keby nebolo penalizácie, bolo by to omnoho veselšie. Ale na „keby" sa nehráme. Hustopeče ukázali ešte jednu dôležitú vec, ktorú by si mali hlavne slovenské posádky uvedomiť. Aj keď pri technickej kontrole (rozborke) zistili technický komisári 31 mm restriktor na mieste povoleného väčšieho, 32 milimetrového, aj keď výsledok z valcovej brzdy ukázal, že Mitsubishi má iba 282 koní, Béreš sa poraziť dá. Len to chce kopec práce na sebe, na technike a hlavne pohodu. SK DER Rally Team sa teší na súboje v Lubeníku.
Vďaka patrí konkurencii za pekné súboje na trati, usporiadateľom za vydarené podujatie, partnerom za možnosť štartovať a Vám, fanúšikom, za podporu, ktorú sme počas celého preteku cítili.
ĎAKUJEME ešte raz a nezabudnite: NO BÉREŠ NO FUN.
SK DER Rally Team , Peter Baran