Hungaroring bol pre Patricka Schobera záverom sezóny FIA-CEZ v rámci Formulového pohára Drexler-Automotive
Keďže už pred pretekmi bolo o výsledku bodovo rozhodnuté a Patrick skončil celkovo na 2. mieste v súťaži FIA-CEZ sa jeho tím rozhodol zariskovať a jednorázovo zmeniť značku pneumatík . Namiesto obvyklých pneumatík Pirelli sa vyskúšali slicky Michelin, "mohli sme si to dovoliť bez ohľadu na to, aký výsledok by mal na Hungaroringu, na vícemajstrovskom titule by sa už aj tak nič nezmenilo."
V piatkovej prvej kvalifikácii chýbali zhruba 2 sekundy na maďarského konkurenta, ktorý nielenže jazdil s novými Pirelli, tak ako v každej kvalifikácii, ale bol aj na domácej trati. Pre nováčika Schobera na neznámych gumách to nebolo vôbec zlé. V sobotňajších pretekoch však prišla dezilúzia. Už sa hovorilo o tom, že pneumatiky Michelin sa veľmi rýchlo zhoršujú, pneumatiky vyžadujú rozdielny tlak a na nastavenie podvozka Formule 4 Tatuus sa vlastne vôbec nehodia. Zistil to aj Patrick Schober a jeho tím, pretože časy na kolo sa v porovnaní s kvalifikáciou, kde boli Micheliny prinajmenšom nové, sa masívne zrútili a v porovnaní s konkurenciou nemali absolútne žiadnu šancu. Počas 2. kvalifikácie, 3 hodiny po prvých pretekoch, sa mohlo trochu pohrať s tlakom vzduchu, ale časy zostali kvôli pneumatikám na zlej úrovni.
Schober: "Museli sme to risknúť. Po prvé, túto michelinskú sadu gúm sme dostali veľmi lacno a po druhé sme si to mohli v našej situácii vyskúšať. Dohodli sme sa však, že na druhé nedeľné preteky použijeme ojazdenú sadu Pirelli.“
Všetko však dopadlo inak, ako sa čakalo, pretože v nedeľu od skorého rána pršalo. Preteky sa začali na mokrej trati.
Vďaka experimentu "Michelin" bol Patrick Schober takmer na konci malého štartovného poľa s 10timy vozidlami. Jeho konkurent o 2 rady pred mladým rakúsko-slovenským talentom o ktorom je známe, že v daždi mu to vychádza veľmi dobre. Po odštartovaní pretekov sa Patrick ocitol v strede poľa a dokázal sa presadiť aj pred druhým pilotom formuly 4 z Maďarska a veľmi dobre ho kontrolovať. Dokonca sa mu podarilo dostať medzi seba a Maďara ďalšie dve vozidlá, Formulu Renault a Formulu 3 a zamieril k prekvapeniu, ktoré v Maďarsku nikto nečakal. Ale v motoršporte je všetko možné, vrátane toho že aj Patrick, môže v daždi urobiť chybu.
V neposlednom rade už na starých pneumatikách do dažďa stačil krátky okamih, priskoré pridanie plynu a Formula 4 vykúzlila na mokrom maďarskom asfalte piruetu. Trochu plameňov z turba, naštartovať motor a šlo sa ďalej. V tomto okamihu sa stratila šanca na zaslúžené víťazstvo vo Formule 4. A napriek tomu, že trať bola čoraz rýchlejšia, zvyšné 4 kolá pokračoval pomerne opatrne, pretože staré dažďové pneumatiky dávali najavo takmer v každej zákrute, že už strácajú svoju funkčnosť.
Koniec sezóny FIA-CEZ prinieslo presne to čo sa očakávalo, ale aj nové skúsenosti pre Patricka na novej trati a aj uvedomenia si, že Pirelli slicky sú lepšie pneumatiky pre Formulu 4. Mimochodom, boli tu aj dve druhé miesta a ďalšie body pre šampionát, o ktorom už bolo vlastne rozhodnuté.