Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda CR-V 1,6 i-DTEC Executive

Tuesday, 23. 06. 2015 - 20:56, Ivan Václavík   

Honda CR-V 1,6 i-DTEC Executive

Asistenti striehnu na každú chybu šoféra: Vylepšená konštrukcia. Vylepšený dizajn. Vylepšené technológie. Toto a ešte všeličo iné zdôrazňuje v roku 2015 importér automobilov značky Honda, keď vás chce presvedčiť, aby ste si kúpili najnovší model CR-V. S potešením i s určitou dávkou zvedavosti sme preto prijali ponuku na otestovanie najlepšie vybavenej verzie Executive s dieselovým motorom 1,6 i-DTEC a s pohonom všetkých štyroch kolies.

Celý článok si prečítajte tu.

cr-v-5849g.jpg

Karoséria je na prvý pohľad príťažlivá, dizajnéri na auto šikovne zakomponovali panoramatické strešné okno, siahajúce takmer až k čelnému sklu, pod ktorým sa nachádza posuvná clona. Bezkľúčový vstup do vozidla a štartovanie tlačidlom prispievajú k celkovému pohodliu. Sedadlo vodiča a predného spolujazdca je vybavené dvojstupňovým vyhrievaním, pričom vodič má sedadlo elektricky nastaviteľné. Do pamäte si môžu uložiť svoje nastavenia dvaja šoféri. Jemné modré svetlo pri nočnej jazde zvýrazňuje odkladací priestor vo dverách a tiež priestor na nohy.

cr-v-5862g.jpg

Praktické zadné sedadlá sú sklápateľné jediným dotykom; jedným ťahom umožňujú vytvoriť priestor pre objemnejší náklad. Stačí potiahnuť príslušnú páčku na zadnej strane kufra alebo popruh na bočnej strane sedadla a zadné operadlá sa jednoducho sklopia, čím ihneď vytvoria rovnú podlahu a zväčšia batožinový priestor na 1 146 litrov (merané po hranu okien). Ak potrebujete naložiť veci až po strechu, budete mať k dispozícii až 1 669 litrov. Základný objem kufra je taktiež impozantný - 589 litrov. Piate dvere sa otvárajú elektricky a otvoria sa dostatočne vysoko.

cr-v-5853g.jpg

Na volante sú tlačidlá na ovládanie tempomatu (vpravo) a rádia (vľavo), ako aj informačného systému. Milou drobnosťou sú vankúšiky po oboch stranách stredovej konzoly, chrániace kolená. Na druhej strane sme sa poriadne zlostili nad krkolomným ovládaním palubných funkcií. Neprehľadné nastavovanie Bluetooth, to je hotový rébus. Nehovoriac o tom, že počas jazdy ho nemôže ovládať ani spolujazdec a musíte s autom zastaviť - napríklad ak si chcete uložiť tzv. rýchly hovor. Systém nám tiež oznamoval, že sa nedá importovať história hovorov. A tak ďalej...

cr-v-5861g.jpg

Ale prejdime k príjemnejším faktom. Napríklad k bezpečnostným balíkom, ktoré sa v tomto SUV určite oplatia. Bezpečnostný balík ADAS (za príplatok 700 €) obsahuje nasledovné funkcie:
Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie - Forward Collision Warning (FCW);
Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu - Lane Departure Warning (LDW);
Systém rozpoznávania dopravných značiek - Traffic Sign Recognition System (TSR);
Systém pre elimináciu mŕtveho uhla - Blind Spot Information (BSI);
Upozornenie na vozidlá blížiace sa z boku - Cross Traffic Monitor (CTM);
Automatické prepínanie diaľkových svetiel (HSS);

cr-v-5854g.jpg

Bezpečnostný balík Honda SENSING (za príplatok 1 750 €) zahŕňa bezpečnostný balík ADAS + ďalšie systémy: na zmiernenie následkov nehody (CMBS) vrátane FCW; na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKAS); Inteligentný adaptívny tempomat (i-ACC).
Asistent stability vozidla nezávisle monitoruje všetky štyri kolesá a vypočítava tak presné množstvo sily, či brzdnej energie, ktoré sú potrebné na získanie kontroly nad vozidlom v prípade straty trakcie. Na šmykľavých cestách tento systém reguluje krútiaci moment motora a brzdnú silu, vyvíjanú na každé koleso, pričom zníži rýchlosť vozidla tak, aby sa zabezpečila dostatočná adhézia, čiže bezpečná a plynulá jazda.

cr-v-5855g.jpg

Výlučne v modeloch s automatickou prevodovkou dostanete systém kontroly jazdy z kopca, ktorý umožňuje plynulú a kontrolovanú jazdu dole svahom bez toho, aby sa vodič dotkol brzdového pedála. Tento systém monitoruje rýchlosť vozidla počas jazdy z kopca a v prípade, že auto bez zásahu vodiča zrýchli, systém začne automaticky brzdiť, aby sa Honda CR-V spomalila.

cr-v-5857g.jpg

Dieselový agregát nás spočiatku, po naštartovaní (tlačidlom), zaujal nekultivovanými zvukmi. Po zahriati však motor už len ševelil a poskytoval svižnú, kultivovanú a úspornú jazdu. Charakterizuje ho najmä plynulý záťah už od najnižších otáčok.
Celkovo sú jazdné vlastnosti Hondy CR-V nadpriemerné, v teréne však môže byť hendikepom nedostatočná svetlá výška podvozku - len 16,5 centimetra nad povrchom.

cr-v-5850g.jpg

Väčšinou sme jazdili na asfaltových komunikáciách, v ľahšom teréne sme sa pohybovali len krátko. Vo všetkých miestach naplnil model CR-V naše očakávania.cr-v-5851g.jpg
Aktívne odbočovacie svetlo osvetlí zákrutu, do ktorej smerujete. Zapne sa pri aktivácii smerovky alebo po otočení volantu. Brzdy reagovali spoľahlivo a včas. Využívali sme režim ECO a dosiahli sme priemernú spotrebu 6,5 litra. Pri 130-ke to bolo na šiesty prevodový stupeň 5,8, keď sme rýchlosť ustálili na 100 km/h, uspokojil sa motor so 4,9 l nafty. Dojazd 800 kilometrov je v bežných podmienkach reálny. V Honde veria, že agregát 1,6 i-DTEC sa môže stať budúcnosťou naftových motorov, preto technológia nesie názov Earth Dreams Technology. Voľne preložené: krajina technológie snov.

cr-v-5852g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Honda CR-V 1,6

Objem motora (cm3) 1 597
Výkon (kW/k) 118/160
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 202
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 35 990 €
Najlacnejšia verzia 21 350 €

+ Výrazné plusy
Pružný a úsporný motor
Dostatok priestoru v interiéri i v kufri
Dobrý výhľad a nízky hluk v kabíne
- Najväčšie mínusy
Neprehľadné ovládanie palubného počítača
Systém stop&start reaguje zdĺhavo
Krátke sedáky predných sedadiel

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri