Green Rallye Tatry osobne odštartuje minister hospodárstva Richard Sulík
Automobilový priemysel v posledných rokoch prechádza prelomovým obdobím v súvislosti s pripravovanou priemyselnou politikou EÚ, ktorej cieľom je prejsť na zelené, obehové a nízkouhlíkové hospodárstvo, znižovať emisie z dopravy a zvyšovať podiel priemyselnej výroby na celkovom hospodárstve krajín EÚ. Zároveň čelí novým výzvam ako sú digitalizácia, elektromobilita a využívanie ďalších alternatívnych palív. Ministerstvo hospodárstva SR vníma stále silnejúci trend a preferencie spotrebiteľov inklinujúce k postupnému presunu od využívania a spotreby tradičných fosílnych palív k alternatívnym a udržateľným zdrojom energie.
Tento trend sa viditeľne uchytil aj na Slovensku, v krajine s najväčším podielom výroby áut na jedného obyvateľa. Inšpiratívne kroky realizujú aj organizátori z AOS klub Poprad, ktorí už po štvrtý raz organizujú Green Rallye Tatry Slovakia 2021 - súťaž pre vozidlá s elektrickým alebo hybridným pohonom. Popularita súťaže každý rokom rastie, o čom svedčí aj počet 28 prihlásených posádok. Aktivitu popradských organizátorov podporilo aj ministerstvo hospodárstva. Štart ekologických vozidiel si príde pozrieť minister hospodárstva SR Richard Sulík. Slávnostný štart Green Rallye Tatry sa uskutoční v piatok 28. mája o 15. hodine pred OC Forum v Poprade. „Pre verejnosť najznámejšími a najočakávanejšími boli štátna podpora pri budovaní nabíjacích staníc a podpora pri kúpe elektromobilov. Aj súčasné vedenie rezortu hospodárstva plánuje pokračovať v tejto podpore, ale na základe skúseností, bude mať inú podobu. Výška podpory bude síce nižšia ako v minulosti, no na druhej strane chceme mať pripravené zdroje tak, aby sme uspokojili všetkých záujemcov,“ povedal podpredseda vlády a minister hospodárstva Richard Sulík.
Špecialitou štartového poľa 4. ročníka „Green“ je Toyota Mirai, vozidlo na vodíkový pohon. Toyota Mirai novej generácie posúva technológiu elektromobilov na palivové články na vyššiu úroveň. Prináša viac dynamiky, moderného štylistického stvárnenia a lepšie jazdné vlastnosti. Vďaka od základu prepracovanému systému palivových článkov, chytrému obstavaniu priestoru a aerodynamike sa podarilo predĺžiť jazdný dosah približne na 650 km, pričom vozidlo neprodukuje iné emisie ako čistú vodu. Prvý model vyrobila Toyota v roku 2014, teraz prichádza s novým modelom. Auto má maximálny výkon 128 kW a naštartovať sa dá už od -30 stupňov Celzia.
„Praktickosť vozidiel poháňaných vodíkom bude tiež postupne rásť s rozširovaním vodíkovej infraštruktúry na jednotlivých trhoch, pretože počet vodíkových čerpacích staníc stále rastie v súvislosti s tým, ako národné vlády spoločne s miestnymi samosprávami predstavujú nové stimuly a regulácie súvisiace s čistejšou mobilitou,“ uviedol profesor Juraj Sinay - koordinátor vodíkových technológií v SR, ktorý bude na novinárske otázky ochotne odpovedať hneď po slávnostnom štarte Green Rallye Tatry Slovakia.
Ďalší spravodajský servis v rámci 48. Rallye Tatry Slovakia 2021 prinesieme v nasledujúcich tlačových správach. Uverejnené budú postupne na oficiálnej webovej stránke www.rallyetatry.sk a na facebookovom profile tatranskej rally.
Slavomír PETRUS, tlačové stredisko 48. Rallye Tatry Slovakia 2021