FE: Buemi prišiel o titul v poslednom podujatí. Šampiónom je di Grassi
Trochu v tieni kraľujúcich hviezd F1 a WRC sa v Montreale skončila aktuálna sezóna Formule E 2016/2017. Vráťme sa k jej nečakanému rozuzleniu.
Mladučká formula budúcnosti má za sebou iba tretiu sezónu v ktorej suverénnym spôsobom vykročil za obhajobou titulu Švajčiarsky ex-pilot F1 a majster sveta vytrvalostných špeciálov (WEC) z roku 2014, Sebastien Buemi. Pilot tímu Renault e.dams vyhral šesť z ôsmych úvodných pretekov a jednoznačne viedol. Potom však musel vynechať podujatie v New Yorku pre povinnosti v MS špeciálov na Nurburgringu a rozhodovať sa malo vo finálovom dvojkole v Montreale.
Pred štartom mal Buemi desaťbodový náskok na svojho rivala, Brazílčana Lucasa di Grassiho z tímu Abt Audi Sport a v hre bolo viac, ako päťdesiat bodov. Di Grassi však nechcel nechať nič na náhodu. V úvodných pretekoch vyhral a pripísal si maximálny počet bodov. Buemi skončil štvrtý a rozdiel do posledných pretekov sezóny mal byť šesť bodov v prospech Brazílčana.
Lenže po sobotňajších pretekoch prišla diskvalifikácia Švajčiara! Jeho auto bolo po pretekoch ľahšie, ako povoľujú pravidlá a Buemimu zobrali štvrté miesto aj získané body. V nedeľu potom rozhodenému pilotovi Renaultu nevyšla kvalifikácia a v pretekoch skončil iba na nebodovanom jedenástom mieste. Brazílčan siedmym miestom iba potvrdil svoj náskok a mohol sa radovať z premiérového titulu šampióna rodiacej sa Formuly E, hoci v sezóne vyhral iba dva preteky.
Po Nelsonovi Piquetovi mladšom a Sebastienovi Buemim je teda Lucas di Grassi tretím majstrom sveta Formuly E. V počte víťazstiev však za tri sezóny zatiaľ suverénne vedie Buemi, ktorý vyhral dvanásťkrát, zatiaľ čo druhý di Grassi iba šesťkrát. Tretí je Sam Bird s piatimi víťazstvami.
Všetky tri doterajšie ročníky vyhral Renault, ktorý je v spojení s tímom e.Dams. Ešte dôležitejšie však je, že práve na formulu E sa presúva záujem významných automobiliek sveta a po BMW, ktoré ohlásilo vstup 11.júla, sa o necelé dva týždne neskôr poponáhľal s vyhlásením o vstupe aj Mercedes a v Montreale sme sa dozvedeli aj o príchode Porsche. Budúcnosť Formule E je teda viacej, ako sľubná a mali by sme jej venovať stále väčšiu pozornosť.