Fantastický štart IndyCar sezóny pre Bourdaisa
Úvodné preteky americkej formuly IndyCar v nedeľu priniesli niekoľko zaujímavých zvratov.
Možno si ešte budete pamätať na inteligentného Francúza v okuliaroch, ktorý sa v roku 2002 stal šampiónom F3000. V F1 však o neho záujem nemali a tak odišiel za oceán, kde zažiaril vo vtedy ešte rozdelenej IndyCar a v CART sa stal hneď štyrikrát v rade šampiónom (2004-07)! Až to si všimli v F1 a dostal angažmán v Scuderia Toro Rosso, kde bol tímovým kolegom Sebastiana Vettela. Asi očakávali, že aj tu zázračne vyhrá titul, no to sa nenaplnilo a Bourdais sa po dvoch rokoch vrátil radšej do Ameriky.
Od roku 2011 znova jazdí IndyCar (už spojenú späť z CART a IRL). Na predošlé úspechy síce nadviazať nedokázal, no stále je to rešpektovaný pilot. A že nie náhodou, to potvrdil aj tento víkend v St. Petersburgu na Floride.
V sobotu sa Francúzovi v kvalifikácii zasekli brzdy a skončil v bariére. Podľa pravidiel už nemohol pokračovať v kvalifikácii a tak do pretekov odštartoval z posledného 21.miesta. V nedeľu však zažiaril. Už v 37.kole (zo 110) sa prepracoval na čelo pretekov a prakticky až do cieľa (mimo fázy pit stop) viedol, kedy jediným vážnejším súperom bol pre neho úradujúci šampión a krajan Simon Pagenaud (penske)!
Pre Sebastiena je to famózny návrat podobný tomu, čo predvlani predviedol Juan Pablo Montoya. V americkej formule tak zapísal už 36 víťazstvo zo 161 štartov, čo predstavuje 22% účinnosť! „Bol to dobrý víkend, ak odhliadneme od havárie v 8.zákrute počas kvalifikácie. Následne mi veľa priateľov prejavilo podporu, čo bol pekný pocit. Som vďačný, že som dostal možnosť štartovať za tím Dale Coyne Honda. Je to malý tím, no všetci tvrdo pracujú. Som si istý, že to bude takto aj naďalej a znova sa budeme pokúšať o podobné výsledky," ospevoval v cieli skúsený 38-ročný Francúz okolnosti, ktoré mu dopriali znova zvíťaziť.
IndyCar má v tejto sezóne na programe sedemnásť pretekov. Začínalo sa na Floride a už 9.apríla sa pokračuje na tradičnom mestskom okruhu v Long Beach. Štartové pole obsahuje dvanásť tímov a medzi pilotmi nájdeme také mená ako Will Power, Scot Dixon, Takuma Sato, Helio CastroNeves, Max Chilton, či najmladšieho z rodu Andrettiovcov, Marca. Sympatický na americkej formule je prístup k divákom, cenová politika a otvorenosť. F1 má svetlý príklad, ktorý roky prehliada. Uvidíme, či nový americký vlastník akcií F1 prenesie do formuly jeden aspoň časť pozitívnych vecí z IndyCar.