Faggioli v Šternberku zajazdil nový traťový rekord
Prvé podujatie Majstrovstiev Slovenska v Pretekoch automobilov do vrchu 2012 sa uskutočnilo mimo slovenských hraníc. Stalo sa tak u našich západných susedov, na známom podujatí Ecce Homo Šternberk.
Počas prvého júnového víkendu sa európska špička jazdcov pretekov do vrchu zišla v Šternberku, kde sa mohla zapojiť do Majstrovstiev Európy (ME), Medzinárodných Majstrovstiev (MMČR) a Majstrovstiev ČR (MČR), Majstrovstiev Slovenska (MSR) a Rakúska (MA), Majstrovstiev FIA Zóny strednej Európy (CEZ), tiež aj historických automobilov, Českej trofeje či Majstrovstiev SR a ČR historických automobilov v PAV. Z takmer 160 prihlásených pretekárov sa na štart prvého tréningu postavilo presne 135. Napriek tomu, že neprišli všetci prihlásení, o súboje na trati i zážitky bolo napriek tomu výborne postarané.
Už sobotňajšie tréningy potvrdili suverenitu talianskeho jazdca, Simone Faggioliho. Pretekár na Oselle FA30 sa priblížil k svojmu traťovému rekordu na jednu sekundu, pričom jeho najbližší súper bol za ním so stratou až siedmich sekúnd. Ako najväčšia konkurencia sa očakávali Miloš Beneš a Marcel Steiner, čo sa aj potvrdilo. Práve títo dvaja jazdci sa nachádzali po tréningoch za Talianom. Prvé plechové vozidlo, presnejšie Subaru Impreza EVO I, sedlal Michael Jelinek a nachádzal sa s ním na 22.mieste v absolútnom poradí. Pár desatín sekundy za ním však nasledovali Pavel Ulman a Felix Pailer, nič teda ešte nebolo isté. Medzi historickými vozidlami si jednoznačne najlepšie počínal český jazdec Martin Vondrák na March 712M F2, za ktorým nasledovali Uberto Bonucci a Jaroslav Prášek.
Sobota sa ukázala ako veľmi zlý deň pre slovenských pretekárov. Zatiaľ čo Kriška a Koiš sa trápili s technikou, Šutlák a Kuča havarovali. Aj keď jazdcom sa našťastie nič nestalo, no obaja sa mohli s nepojazdnými autami pobrať domov a pomaly ich pripravovať pre v poradí druhý kopec, Moris Cup Jahodná.
Na nedeľu boli pripravené dve súťažné jazdy. Rovnako ako v sobotu, tak ani v tento deň nenašiel Simone Faggioli premožiteľa, dokonca svoj traťový rekord vylepšil o neuveriteľné tri sekundy! Kopec o dĺžke 7800 metrov zdolal za čas 2:45,630, čo hovorí o priemernej rýchlosti až 166,36 km/h. Druhé miesto si v absolútnom poradí odniesol z pretekov Švajčiar Marcel Steiner a tretie český pretekár Miloš Beneš. Všetkých troch jazdcov priviezli do cieľa „placky" Osella FA30. V plechových automobiloch sa z víťazstva tešil víťaz tréningu, Michael Jelinek, pričom druhé miesto obsadil Pavel Ulman. Zmena prišla na tretej pozícii, na ktorú sa po odstúpení Pailera posunul Deithard Sternad. Prvé miesto sa po sobote nezmenilo ani v historikoch, kde sa z neho tešil spomínaný Martin Vondrák. Zmenilo sa však poradie za ním. Na druhé miesto sa vypracoval Josef Michl a na tretie Petr Tykal.
Slovenské farby počas súťažného dňa najlepšie hájil Peter Jureňa, keď mu v celkovom poradí patrila 31. priečka, no prvá v rámci nášho šampionátu. Strieborná pozícia sa ušla Igorovi Drotárovi a bronzová Erichovi Achsovi.
Prvé tri miesta v jednotlivých šampionátoch:
ME: 1. S.Faggioli, 2. M.Steiner, 3. M.Beneš
CEZ: 1. S.Faggioli, 2. M.Beneš, 3. O.Krámský
MMČR: 1. S.Faggioli, 2. M.Steiner, 3. M.Beneš
MČR: 1. M.Beneš, 2. O.Krámský, 3. D.Nevěřil
MSR: 1. P.Jureňa, 2. I.Drotár, 3. E.Achs
MA: 1. H.Waldy, 2. H.Pregartner, 3. H.Waldy jun.
Česká trofej: 1. P.Ulman, 2. P.Kotek, 3. J.Honcu
ME- historik: 1. M.Vondrák, 2. J.Michl, 3. P.Tykal
CEZ- historik: 1. M.Vondrák, 2. J.Michl, 3. P.Tykal
MČR- historik: 1. M.Vondrák, 2. J.Michl, 3. P.Tykal
MSR- historik: 1. G.Andrišeková, 2. J.Baránek
Zdenka Tamášová