F1 začína v marci, no nad paddockom už hrmí
Ferrari šalamúnsky upozornilo FIA na obchádzanie zakázaného systému FRIC, čo už vlani používali v Mercedese aj RedBulle. Budú sa musieť prerábať už hotové autá?
Koncom decembra sa Ferrari obrátilo na FIA, aby im potvrdili, či nový hydraulický systém zlepšujúci stabilitu vozidla je v súlade s pravidlami. „Zvažujeme použitie skupiny zariadení, ktoré by mohli cez prenos komplexu funkcií zlepšiť rozloženie výkonu na kolesá, pričom by sme použili iba jednoduché pružiny, tlmiče a inertory," uvádza pod listom za Ferrari podpísaný šéf dizajnér Simone Resta a vysvetľuje ďalej. „Dosiahli by sme podobného efektu, ako systém FRIC bez toho, aby sme prepojili prednú a zadnú časť auta."
FIA teraz odpovedá prostredníctvom Charlieho Whitinga, ktorý konštatuje, že akýkoľvek systém zavesenia, ktorý dokáže meniť odozvu systému zavesenia definovanú v článku 3.15 technických pravidiel ods.1 a ods.2, je porušením pravidiel!
Vyjadrenie Whitinga je veľmi vážna vec. Znamená to, že systémy, ktorými FRIC obchádzali v Mercedese a RedBulle, je pravdepodobne porušením pravidiel a nesmie byť použitý. Ferrari tak len pár týždňov pred začiatkom testovacích jázd spôsobilo, že ich súperi budú musieť pravdepodobne prepracovať koncepciu svojich monopostov. Hra o titul sa teda už začala. Pomôže táto šikovne formulovaná a načasovaná kauza získať Maranellu výhodu?