Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Európska Amerika

Tuesday, 18. 09. 2018 - 16:31, Peter Baran   

Európska Amerika

Občas sa mi to stáva. Dostanem auto, ktoré mi počas celého testu generuje veľké množstvo pocitov, zážitkov a emócií. Auto, ktoré si ma z rôznych dôvodov získa natoľko, že písať o ňom by som už v podstate ani nemal. Prečo? Svojou nedokonalosťou mi v konečnom dôsledku príde dokonalé. Jeho prvoplánová nezmyselnosť končí nájdením stoviek dôvodov, prečo to auto zmysel má. Stovky dôvodov, prečo je nutnosť to auto vlastniť. Jednoducho si ma získa natoľko, že celé racio, či chcem alebo nie, musím odložiť bokom.

Jakub Pánik;camaro-02.jpg

A stalo sa mi to aj teraz. Dostalo sa mi do rúk Camaro. Hlavnou mi prebehlo slovné spojenie „staré dobré", ale v tomto prípade sa to použiť nedá. Dobré, poctivé a s tým správnym motorom - to je presnejšie hodnotenie. Ale pred skúškou techniky prichádza vizuálne hodnotenie. A pri tom, som sa hodnú chvíľu iba kochal. Robo, človek, ktorý mi Chevrolet odovzdával, mi o ňom rozprával. Priznám sa, neviem čo mi hovoril. Jednoducho som si ten čas, ten prvý dojem, chcel vychutnať bez akéhokoľvek rušenia okolia. Ostrá maska, v nej uložené tenké svetlá, mriežky rozdelené do dvoch častí. Ak sa má o nejakom dizajne hovoriť ako o dravom, tak toto musí byť akási mustra dravosti. Dlhá kapota, úložisko V8-čky, je poznávacím znamením americkej klasiky. Pôsobí veľmi špecificky, nezameniteľne, ale čo je ešte podstatnejšie, pri pohľade z vnútra dáva pocit rebelstva a voľnosti. Línia dlhých dverí jemne stúpa ku koncu vozidla spôsobom, ktorý je stále odkazom na korene. Veľký, široký nárazník je dominantou zadnej časti. V podstate ju delí na dve samostatné polovice. Na tej spodnej je neprehliadnuteľná štvorica výfukových koncoviek, vrchnej dominujú úzke LED svetlá a decentné krídlo. To „moje" testovacie Camaro je kabriolet. K nádhernej Garned Red farbe pridajte čiernu sklápaciu strechu a po exteriérovej stránke je vymaľované. Dostane Vás, musí Vás dostať. A kto bude tvrdiť, že ho aspoň čiastočne nechytilo za srdce, ten klame.

Jakub Pánik;camaro-24-1.jpg

V interiéri je cítiť luxus. Na športové auto je toho luxusu až priveľa, na zaradenie do luxusnej triedy zase chýbajú detaily. Jedna vec sa však nedá poprieť. Posádka (ak ju tvoria dvaja) sa vo vnútri cíti fantasticky. Všetky ovládacie prvky pôsobia dosť „európsky", čo znamená, že sa pri ich ovládaní nestratíte. Najviac ma však oslovili výduchy ventilácie. Sú iné, veľké, zvláštne. Svojím spôsobom pekné, lebo sa na nič nehrajú. Sú to výduchy a dosť. Rámček tých stredných má ešte pridanú hodnotu, nastavuje sa ním teplota vzduchu. Chevrolet Camaro poskytuje celú paletu vymožeností modernej techniky, ktorú som svojím nezodpovedným prístupom neskúšal. Mal som na to množstvo dôvodov, hlavné však boli dva.

Jakub Pánik;camaro-09.jpg

V8-čka a pohon zadných kolies. 6,2 litrový osemvalec je ako kokaín. Preberie. Už pri samotnom studenom štarte spôsobuje eufóriu, ktorá vám nedá kľudne spávať. Jediný rozdiel je, že na tomto akustickom zážitku nemusíte ostať závislý. Zámerne spomínam fakt že nemusíte, lebo v realite si to neviem predstaviť. Každé stlačenie akcelerátora je prudko návykové a rozťahuje ústa. Zakaždým som sa cítil ako malý chlapec, ktorý práve vyhral prvú cenu v tej najdôležitejšej súťaži. Ak sa raz nejaký zadubený europoslanec rozhodne zakázať tento spôsob zábavy, spisujem petíciu na vystúpenie z tohto spoločenstva. 453 koní je riadna nádielka aj pre štvorkolky. Pri pohone zadnej nápravy je to jedna z tých nezmyselných zmyselností. Čísla, fyzika, skúsenosti - proste všetko hovorí, že toto nemôže fungovať. Ale funguje. A výborne. Elektronika vie, ale rovnako tak nemusí zasiahnuť. Všetko je to na Vás, na Vašej sebadôvere a na schopnostiach. Je však nevyhnutné spomenúť, že už aj v základnom režime dovolí vrtenie zadkom. Pri okruhovom režime (áno, aj ten je prednastavený) sa všetko zmení a to dosť zásadne. 8 stupňový automat začne držať otáčky motora vyššie, celé auto sa stáva agresívnejšie, 617 Nm s ním cuká a tlačí ho všetkými smermi. Nemali by ste ho však skúšať bez skúseností so zadným náhonom. Jednoducho, treba s ním chvíľku žiť, pochopiť jeho fungovanie, prispôsobiť spôsob jazdy technike a hlavne ..., hlavne byť trpezlivý a robiť krôčik po krôčiku. Odmena sa v zásade nemení. Je to hromada nádherných, jedinečných euforických pocitov. Po dvoch hodinách jazdy „na zábavu" som si sadol na lavičku a ozaj sa zamyslel, prečo má tento kus krásneho stroja imidž nedotáčavého kolosu. Myslím si, že to už viem. Chyba nie je v aute. Nie je to v technike. Je to presne v tom, čo som písal o pár riadkov vyššie. Ľuďom chýba trpezlivosť. Nechápu, alebo možno nechcú pochopiť špecifiká fungovania Camara. Chcú všetko a hneď. V takom prípade im odporúčam nechytať sa tejto americkej továrne na zábavu. Nedostanete od neho nič zadarmo, len tak na počkanie. Vie sa Vám celé oddať, ale musíte si to svojím spôsobom zaslúžiť. Riadenie 1759 kilového, takmer 4,8 metrového a 1,9 širokého kolosu je jednoducho iné.

Jakub Pánik;camaro-18.jpg

Mal by som spomenúť pár bezvýznamných faktov. Deklarovaná 17 litrová spotreba v meste sa dá udržať aj na 12 litroch, ale to nebudete chcieť. Rovnako tak okresky. Pri odpojení 4-valcov sa spotreba vie hýbať niekde okolo hranice 8-čky. Ja som sa nevedel dostať pod 11, ale riešiť sa mi to, úprimne, nechcelo. Pri otvorenej streche zostáva v batožinovom priestore miesto tak akurát pre golfový vak. Tu začína a zároveň aj končí povinná jazda nezaujímavých faktov.

Jakub Pánik;camaro-25.jpg

Suma sumárum, Camaro je kúsok, ktorý ešte aj dnes, v dobe všedostupnosti všemožného, zaručuje vysoký stupeň exkluzivity na cestách. Ak by ste sa rozhodli zažívať toto denno-denné potešenie, tak aj tento konkrétny kúsok je na predaj. Aj preto, že som si ho mohol skúsiť, je pôvodná cena 61.970 Eur znížená na 53.990 Eur. Máte firmu? Cena je s DPH. A ja Vám začínam ticho závidieť.

Fotogaléria k článku



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri