Erik Frgal si prvýkrát vyskúšal slovenský kopcový šampionát
Pre fanúšikov Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu bol až doposiaľ Erik Frgal neznámou osobou. Dôvod je jednoduchý, až doteraz jazdil iba amatérske podujatia.
Tridsaťsedem ročný Žilinčan v minulosti absolvoval viacero pretekov zaradených do seriálov Meverick Cup, či Tatry Donau Cup.
„Jazdil som v spomínaných seriáloch tak po dve, tri podujatia v sezóne, čiže až tak veľa toho nebolo. Potom som mal v roku 2011 dosť ťažkú haváriu, po ktorej nasledovala jedenásť rokov dlhá prestávka,“ začal s rozprávaním Erik Frgal.
Hovorí sa, že ak niekomu koluje v tele namiesto krvi pretekársky benzín, svojej záľuby sa len tak nevzdá. A presne toto je prípad Erika Frgala.
„Po tej spomínanej pauze som začal zase s nejakými menšími pretekmi. Nielen s kopcami, ale vyskúšal som si aj rally, síce iba také menšie v Kopřivnici, či v Dolnej Strehovej, ale to nevadí, podstatné je, že ma to opäť chytilo naplno. Subaru Impreza vystriedalo Mitsubishi a v minulom roku som sa rozhodol, že už nastal čas moju činnosť v podstate zlegalizovať, urobiť si kopcovú licenciu SAMŠ a vyskúšať aké to je jazdiť normálne majstrovstvá Slovenska. No ale ako to už býva, po takej dlhej pauze vlastne nanovo začínam. Aktuálny Mitsubishi Lancer EVO IX sme najskôr do posledného šróbiku komplet rozobrali a postavili nanovo,“ pokračoval v rozprávaní Erik Frgál.
V rámci podujatia Hill Climb Race Slovakia Ring 2024 sa Erik premiérovo predstavil aj v rámci Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, pričom v dopoludňajších pretekoch mu v triede 3a patrilo druhé miesto, v skupine 3 tretie a v absolútnom poradí devätnáste. To vôbec neboli na nováčika zlé výsledky.
„Moje pocity sú fantastické. Hlavne zo mňa opadol stres z preberaní, že auto je v poriadku, už ten stres je iba zo samotných jázd. Ale páči sa mi to, na rozbeh je to super, sú tu veľké výbehové zóny, čiže aj keby som urobil nejakú chybičku, nepôjde to rovno do zvodidiel. No a umiestnenie ? Maximálna spokojnosť,“ doplnil po prvých pretekoch Erik Frgal.
Žiaľ, popoludní sme už Erika na trati nevideli. Dôvodom bolo zlomené rameno, ktoré síce spoločne s mechanikom vymenili, ale Erik už z toho nemal dobrý pocit a tak radšej ďalej neštartoval. Rozumné riešenie, radšej doma poriadne skontrolovať auto a pripraviť ho na ďalšie preteky.
Miro Majláth