ePrix zažila čílske peklo
Vysoké teploty a množstvo nečistôt na trati zhoršovali podmienky na čílskej trati tak, že do cieľa došlo len niečo málo cez polovicu štartujúcich.
Preteky ePrix Formule E sa v čílskom hlavnom meste jazdili druhýkrát a do histórie sa zapíšu ako doteraz najhorúcejšie v päťročnej histórii formuly E. Veď počas celých pretekov teplota vzduchu neklesla pod 37 °C a trať mala konštantne cez 46 °C.
Znečistené ulice Santiaga de Chile nemali grip a extrémne teploty pneumatikám tiež príliš nepomohli. To sa prejavilo už v dopoludňajšej kvalifikácii, kde v site znevýhodnených pilotov štartujúcich v úvode kvalifikácie zostal aj víťaz úvodných pretekov sezóny v Rijáde, Felix da Costa (BMW). „Trať bola v úvode kvalifikácie oveľa pomalšia a uviazol som na sedemnástom mieste na štarte,“ krútil nespokojne hlavou Portugalčan. V pretekoch sa mu síce podarilo ukoristiť niekoľko miest, no následne sa stal obeťou kolízie a s poškodeným autom musel odstúpiť.
V podobnej situácii ako da Costa sa ocitol aj víťaz druhých pretekov sezóny v Maroku, Jerome d´Ambrosio (Mahindra). Ten dopadol v kvalifikácii ešte horšie, keď štartoval z 20.miesta. V pretekoch síce predviedol nádhernú stíhaciu jazdu a prepracoval sa až na ôsme miesto! Za prekročenie rýchlosti počas žltej fázy však dostal penalizáciu a odvážal si z Chile len jediný bod za desiate miesto. To však znamenalo, že stratil priebežné vedenie v šampionáte a novým lídrom sa stal Angličan Sam Bird z tímu Virgin.
Bird štartoval zo štvrtého miesta, no hneď po štarte sa dostal cez Abta (Audi) na tretie miesto a o niekoľko kôl neskôr predbehol aj Pascala Wehrleina, ktorý štartuje v tíme Mahindra. Až do polovice pretekov sa v čele držal Sebastian Buemi (Nissan e.DAMS), ktorý však v jednej zo zákrut trafil zvodidlá a s poškodeným autom musel odstúpiť. Od toho okamihu už opraty až do cieľa držal Sam Bird, ktorý si doviezol svoje prvé sezónne víťazstvo. Treba však povedať, že pre Angličana je to už ôsme víťazstvo v ePrix, čo ho radí na druhé miesto historických tabuliek a zároveň je prvým pilotom, ktorý dokázal vyhrať aspoň raz v doteraz všetkých piatich sezónach mladej Formule E.
Vysoké teploty a znečistená trať sa postarali o veľké množstvo kontaktov a kolízii, čo malo za následok, že cieľ nevidelo až osem monopostov a viacero slávnych mien skončilo hlboko v poli porazených. Za všetkých spomeňme aspoň Felipe Massu, ktorý v tomto ročníku premiérovo štartuje v ePrix za tím Venturi. Po nevýrazných výkonoch v úvodných dvoch podnikoch FE pokračoval vo svojej „úspešnej“ sérii a tentoraz preteky ani nedokončil. V šampionáte je tak s nulovým kontom na predposlednom 22.mieste priebežného poradia.
Štvrtým podnikom piatej sezóny Formule E bude 16.februára ePrix Mexika, kde sa doteraz najlepšie darilo tímu Audi. Ten je v priebežnom poradí tímov momentálne až na piatom mieste (vedie Virgin pred Mahindrou a Techeetah) a akútne potrebuje vyjazdiť poriadne body. Uvidíme, či sa mu v Mexiku podarí nadviazať na víťaznú doterajšiu mexickú vlnu.