Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Maďarsko

Emócie z LadaLandu!

Monday, 16. 09. 2024 - 21:12, Public relations   

Emócie z LadaLandu!

Odkedy sme začali stavať Chuckiho (náš VAZ 2103), vraveli nám “choďte do Maďarska, tam to s Ladami vedia”. Konečne sme sa spolu s Jirkom Kalábkom odvážili vstúpiť na pôdu Žigulíkov a prvý septembrový víkend sme sa zúčastnili II. WHB Győr Rally. A že ich tam bolo - 25 áut s logom LADA na štartovej listine.

damsits-laura-1.jpg

Tieto preteky boli pre nás veľkou skúsenosťou na trati aj v depe. Práve mieste RZty boli jedným z dôvodov na účasť. Ponúkli totiž nielen krásne asfaltové časti, ale aj dlhé kilometre neupravovaných ciest. Ich povrch veľmi pripomínal podmienky na šotoline a práve na nej sa snažím získať viac skúseností.

Štartová rampa v centre mesta vyzerala ako svetelná šou a už tam sme spoznali atmosféru, ktorú v Maďarsku tvoria Lada fanúšikovia. Vedeli sme, že sme prišli na správne miesto.

gabriella-kovi-kavics-photo-2.jpg

Prvý súťažný deň samozrejme muselo zapršať aby to nebolo také jednoduché. Prvý stage nebol z tých jednoduchších takže na mokrom povrchu som zvolila tempo „rozcvička“. Druhá RZ bola krst ohňom na miestnej šotoline. Istotu v novom prostredí som tak získala až na RZ3, ktorá mi silno pripomínala poľský Rzeszow spred 2 rokov. Okolo krásneho hladkého asfaltu boli po celej dĺžke rozsypané sypké kamienky, ktoré samozrejme jazdci pred nami vyťahali na cestu. Nevedela som, či nebude nejaký flashback v podobe stresu, ale úspešne sme sa prekĺzali na celkovo 12. miesto v rámci historikov. Môžem teda spokojne skonštatovať, že stres sa nekoná????

gabriella-kovi-kavics-photo.jpg

Najviac som sa tešila na RZ4 Rabáring. Zaujímavé miesto, na ktoré sa ešte určite chcem vrátiť v rámci pretekania. Starý okruh s klopeným oválom, vnútri vyplnený množstvom technických a testovacích sekcií. Organizátor na ňom dokázal namotať 8,6 kilometrovú skúšku spájajúcu rýchlosť, obratnosť na testovacích úsekoch či slalomovej časti, ale aj momenty na zahryznutie zubov. Určite si pozrite on-boardy, stojí to za to. Rýchlosť sme mali dobrú, no práve „klopenka“ sa nám pravdepodobne stala osudnou a motor zaklepal. Odklepali sme sa do servisu a keď sme to chceli vzdať, pretože sme nemali náhradné diely na motor, ktorý sa zadrel dole na kľuke, prišlo to, vďaka čomu sme z Győr Rally odchádzali nadšení. Okolo nás sa zhluklo pár miestnych expertov a presvedčili nás, aby sme rozobrali aspoň spodok motora, že diely zoženú. Tak sa aj stalo. Po pár hodinách roboty sme mali auto UP-čku, pripravené na reštart. Motor síce stále mierne klepal, ale spoločne sme sa zhodli, že to stojí za skúšku.

damsits-laura-5.jpg

Týmto chcem chcem poďakovať nielen Jirkovi, ktorý ležal pod autom celý od oleja, ale aj Jožovi Sýkorovi a Zolimu Lovászovi, ktorý nám pomohol s prekladom do maďarčiny. Dohovorím sa vo väčšine krajín Európy, ale tento jazyk som nikdy nezvládla ???? Špeciálna vďaka však patrí tímu TC Racing Engines a to Gábor Galambos, Tamás Borsodi, Tamás Kálmán, Patrik Molnár a ďalším viac než piatim ľudom, ktorí s nami strávili v podstate celú svoju 4-hodinovú pauzu medzi prvým a druhým servisom, zháňali diely a následne nám nastavili motor ako švajčiarske hodinky. Nakoniec len skonštatovali, že toto je „Lada Family“ a popriali nám veľa štastia. Veľakrát sú ľudia z prostredia mimo motoršportu prekvapení, že sa v paddocku bavíme s inými tímami. Málokto však vidí, že si častokrát navzájom pomáhame. Táto Lada rodina nás prekvapila svojím odhodlaním a ochotou a viem, že sme objavili ďalšiu veľkú komunitu bláznov, ktorí žijú len z vône benzínu.

horvath-andras.jpg

Druhý deň ráno sme sa s malou dušičkou vydali na cestu druhého súťažného dňa spolu s našou 22-minútovou penalizáciou za Super Rally. Dostala som inštrukcie nevytáčať motor do maxima a na prejazde ho naozaj šetriť. Prejazdy mali v ten deň viac než 4 hodiny, ale to problém nebol. Najväčšou výzvou bolo netlačiť na pílu na RZ-te. Motor som sa snažila šetriť a neustále som sa pozerala na otáčkomer, aby som sa držala okolo 5000 otáčok max. Prvá nedeľňajšia RZ-ta bola teda veľmi zúfalá, pretože to boli v podstate 12-kilometrové preteky do vrchu na náročnom rozbitom povrchu. Stále som čakala, či motor nezaklepe. Vydržal. Veľmi som chcela zajazdiť si mestskú rýchlostku, ktorá bola na programe až v polovici nedeľného programu. Dostali sme sa tam. Obrovské množstvo ľudí a pred nami štart na domácej pôde. Chcela som miestnym ukázať, že síce nie som Lada-drifter level expert, ale mestské rýchlostky sú moje. Najhoršie bolo nenechať sa strhnúť a netočiť motor, takže sme stále šli do 5000 otáčok. To bolo priam utrpenie ???? Hladučký asfalt šmýkal takmer ako na vode a test novej značky gúm na prednej náprave žiaľ nepriniesol pozitívny dojem, takže som bojovala s nedotáčavosťou zadnokolky, keďže vzadu sme mali obutú overenú klasiku, ktorá mala lepší grip. So setup sme zabojovali a užívali sme si jazdu pomedzi obrubníky, budovy a dopravné značenie, dobehli inú posádku na kruháčoch a z toľkej eufórie presvedčili Chuckiho aj na pár driftov. Po príjazde do cieľa sme sa len obaja smiali. Aj toto je motoršport.

damsits-laura-3.jpg

Na výsledky sa počas rally snažím nepozerať, takže komentár v servise od posádky pred nami „ty si asi City Stage Specialist“ ma prekvapil. Skončili sme totiž na 5-tom mieste celkovo. A to s pridretým motorom a limitom na 5000 otáčkach. Aspoň sme ukázali, že všetko má svoj zmysel. Stále nás čakali dve ďalšie rýchlostky a na prejazde ma ešte aj uštipla osa do ruky. Chucky to však vydržal až do konca a my sme sa dostali na cieľovú rampu II. WHB Győr Rally.

huszar-balint-szemi-sport-1.jpg

Výsledky z tohto víkendu tým pádom nie sú na zahodenie. V Zóne Strednej Európy (CEZ) sme v kategórii C dostali obligátny pohárik za prvé miesto (z jedného :D). V rámci maďarského šampionátu sme zvíťazili v kategórii C aj v triede C2. Na rampe nás tak prekvapili tri zlaté poháriky.

huszar-balint-szemi-sport-2.jpg

Organizácia II. WHB Győr Rally bola skvelá. Zásobovali nás studenou vodou snáď pred každou rýchlostkou, čo sme ocenili, keďže nás každý deň boleli hlavy z tepla a nedostatku spánku. To, čo sme si vzali zo servisu studené, bolo na konci prejazdu už teplé (to len ak sa ma ešte niekto spýta, či v závoďáku nemáme klímu). Fanúšikovia boli úplne úžasní – úplné Lada šialenstvo. Na každom semafore, na ceste, na prechode nám dávali palce hore.

gabriella-kovi-kavics-photo-4.jpg

Bola to tohtoročná štvrtá rally za podpory GPS monitoringu vozidiel od Commander Services a sezóna nekončí. Maďarskú „šotolinu a cuty“ máme za sebou. Momentálne nás čaká prestavba motoru, aby sme sa mohli zúčastniť ešte rakúskeho podujatia CEZ Historic tento rok. Opäť neznáma pôda a nové skúsenosti. Aktuálne vedieme poradie tohto šampionátu, takže cieľom je si túto pozíciu udržať.

Michaela Dorčíková



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri