Dvojkolky a triedu 6 v Poprade ovládol Kesko Racing Team
Druhé kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2021 sa v rámci kategórie 2WD stalo korisťou posádky Kamil a Erik Švecoví reprezentujúci Kesko Racing Team. Okrem toho sa stali aj víťazmi triedy 6.
Už úvodná rýchlostná skúška 48. Rallye Tatry 2021 ukázala, že Kamil a Erik majú záujem bojovať o najvyššie priečky v triede 6, ako aj kategórii 2WD. Svoj Peugeot 208 R2 totiž doviezli do cieľa prvého meraného úseku na čele v triede a na druhom mieste v kategórii. Po absolvovaní druhého testu im už patrilo prvenstvo v oboch prípadoch, pričom iba po jedinej rýchlostnej skúške vedenie patrilo ich súperom. To však Kamil a Erik okamžite napravili a v cieli celej súťaže tak brali dvojicu víťazných pohárov.
„Dosiahli sme na tejto súťaži maximum čo sa dalo. Nebolo to však vôbec jednoduché, so súpermi sme sa bili doslova o desatinky sekúnd, čo na druhej strane bolo super. Navyše sa neustále menilo počasie, chvíľu lialo, potom zase bola suchá trať a bolo to veľmi zložité na voľbu pneumatík. No a nedeľná etapa bola sama o sebe veľmi náročná, hlavne rýchlostná skúška Ihľany to bol doslova masaker. Sme však nadmieru spokojní, vezieme domov nielen poháre za víťazstvo, ale aj plný počet bodov do priebežného bodovania,“ povedal spokojný Kamil Švec v cieli.
Fero Fusko s Dušanom Kekeňákom, druhá posádka reprezentujúca Kesko Racing Team na vozidle Seat Leon TDi toľko šťastia nemala. V sobotu im už v tretej rýchlostnej skúške praskol vnútorný kĺb na poloosi, čo samozrejme znamenalo odstúpenie zo súťaže. Viac šťastia však mali v nedeľu, keď dojazdili až do cieľa, pričom vybojovali druhé miesto v triede 12.
„Tá sobota nás mrzí, ale toto je motoršport. Výkon nezáleží iba na posádke, ale aj technike. Sme radi, že aspoň nedeľa vyšla, aj keď to bolo naozaj nesmierne ťažké. Nevyšla nám správne ani voľba pneumatík, keď sme na suchu išli na mokrých pneumatikách, ale to už je teraz jedno, hlavné, že máme body do hodnotenia seriálu,“ doplnil Fero Fusko.
Kesko Racing Team má teraz dve možnosti. Buď budú obe súťažné posádky štartovať na rally v Hustopečiach, alebo sa rozdelia, pričom polovica tímu pôjde na rally a druhá na kopec do Oždian. Samozrejme o tom, ako to dopadne vás budeme vopred informovať.
Miro Majláth