Dubóczi oslávil Kristove roky víťazstvom
Starosti s prevodovkou, premenlivé podmienky a ani vyzývané zaradenie do novej skupiny Performance faktoru nezabrzdili súťažného ducha Jara Dubócziho na Pezinskej Babe.
Práve na Pezinskej Babe v roku 2008 absolvoval Jaro Dubóczi svoje prvé preteky automobilov do vrchu. „Rád na to spomínam a aj preto sa sem vždy rád vraciam,“ vraví pretekár Demo Motorsport Teamu, ktorému príjemná spomienka vyvoláva úsmev na tvári. „Napriek tomu, že sa kvalita trate z roka na rok zhoršuje, trať je stále rýchla a rozhodne patrí, spolu s Dobšinským kopcom a Jankovým vŕškom, medzi najlepšie trate na Slovensku.“
Tentoraz však návrat na „Babu“ nebol jednoduchý. A hoci sa štart kopcového šampionátu odkladal, aj tak sa Dubóczimu podarilo auto pripraviť až na poslednú chvíľu. „Vymenili sme klasickú prevodovku za sekvenčnú, no až do poslednej chvíle sme pracovali na riadiacej jednotke. Tú sa nám podarilo dokončiť až v stredu večer pred pretekmi,“ vysvetľuje Jaro. „Nebol však už čas to odskúšať, preto prvý sobotňajší tréning bol vlastne prvým testom novej prevodovky. Nebolo to ľahké. Zrazu tam bolo veľa nových vecí, ktoré som sa musel naučiť a preto som mal aj problém sa rozbehnúť.“ Nakoniec však všetko dobre dopadlo.
Rodák zo Žiaru nad Hronom vyštartoval do sezóny MSR PAV 2020 znova na Seate Leon Supercopa TDi, ktorý nové pravidlá Performance faktoru zaradili do Skupiny 3, triedy 3b. „Máme v triede aj štvorkolky a vyzerá to na peknú výzvu. Ja však mám výzvy rád,“ neprotestoval so zaradením Dubóczi, a svoje športové odhodlanie začal ukazovať rovno na trati. „Do prvej súťažnej jazdy úvodného dňa som nastupoval s pocitom, že už som novú prevodovku ako tak zvládol a čakal som slušný čas. Časomiera ma však vrátila do reality a ukázala mi, koľko som zaostal za Čambalom aj Šutlákom. V druhej jazde som sa preto do toho oprel a podarilo sa mi zajazdiť výborný čas, ktorý ma posunul na prvú priečku,“ približuje priebeh úvodného súťažného dňa Jaro Dubóczi, ktorý sa napokon stal víťazom triedy 3b v slovenskom „majstráku“.
Súbežne so slovenským kopcovým šampionátom sa na Pezinskej Babe jazdil aj poľský šampionát, do ktorého sa Dubóczi prihlásil tiež. „Plánujeme absolvovať štart aj na poľskej Korczyne, preto sme prihlásení aj v poľskom „majstráku“, vysvetľuje Jaro, ktorý u Poliakov skončil na druhom mieste. Vzhľadom na hektické okolnosti s prípravou auto však štart do sezóny dopadol výborne. Jaro Dubóczi mohol víťazne oslavovať krásnych tridsaťtri rokov, ktoré pripadli práve na súťažný víkend na Pezinskej Babe.
V nedeľu sa podmienky úplne zmenili. V noci pršalo a dopoludnia sa jazdilo na mokrej trati. „My sme pôvodne „Babu“ mienili ako test a nevzali sme so sebou najlepšie gumy,“ vracia sa k druhému súťažnému dňu Dubóczi. „V mokrých podmienkach som trochu zneistel, lebo som nevedel, ako budem pracovať s novou prevodovkou. Mokrý štart do tréningu sa síce vydaril, no potom som musel zastaviť na trati. Predomnou sa vybúral Kamil Macháček. Zvyšok úseku som tak už dojazdil a nežiadal jazdu opakovať. V druhom tréningu bola zasa trať šmykľavá potom, čo sa tam rozlial olej nejakému Poliakovi. Dokonca som chytil aj poriadnu „krízovku“. Do popoludňajších súťažných jázd druhého dňa však trať začala vyschýnať a my sme zvažovali, či neobuť suché,“ pokračuje pretekár Demo Motorsport Teamu.
„Ale tesne pred štartom začalo popŕchať a tak sme obuli radšej mokré. Nebola to však asi najlepšia voľba, lebo väčšia časť trate bola suchá. Do druhej súťažnej jazdy sme už obuli suché a ja som sa do toho znova oprel. Oproti sobote však bolo chladnejšie a vlhšie. Nepriblížil som sa preto času zo soboty a zaostal som aj za Mirom Šutlákom (pozn. išiel na Fabii R5). Nakoniec z toho bolo druhé miesto v MSR a tretie v poľskom „majstráku“. Potešilo ma však, že v celkovom poradí som sa v silnej konkurencii dokázal umiestniť na peknom dvanástom mieste,“ uzatvára hodnotenie víkendu na Pezinskej Babe Jaro Dubóczi. „Verím, že som svojimi výsledkami potešil našich fanúšikov a chcem sa poďakovať celému tímu Demo Motorsport, ako aj všetkým, ktorí sa podieľali na príprave auta pre novú sezónu a podporovali ma. Ďakujem.“
Po úvodných pretekoch sa teraz Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu presúvajú na Ostrú Lúku pri Zvolene, kde sa už najbližší víkend jazdí druhý podnik. Aj tu sa bude bodovať v dvoch samostatných súťažných dňoch a Dubócziho Seat, vo farbách Demo Motorsport Teamu, znova zabojuje o najvyššie priečky v triede Pf 3b.
Ľuboš Kašický