Dramatické preteky v Monaku zakončené piatym víťazstvom Sebastiana Vettela
Mnohí tvrdia, že v Monaku kľúčom pre úspešné preteky je zisk pole position v kvalifikácii. Faktom je, že v Monte Carle sa veľmi ťažko predbieha. Pilotom sťažujú prácu úzke rovinky a šikany. I vďaka menšej chybičke môžu jazdci skončiť v bariérach.
O 14. hodine odštartovala VC Monaka. Sebastian Vettel predviedol veľmi dobrý štart a okamžite sa vzďaľoval svojim súperom. Jenson Button si dokázal ubrániť svoju druhú pozíciu. Iba Mark Webber sa posunul o jednu priečku nižšie v prospech Fernanda Alonsa. Jazdci dávali pozor jeden na druhého, takže štart prebehol bez kolízií či kontaktov.
Lewis Hamilton, ktorý štartoval z 9. priečky sa hneď po prvom kole zasekol za Michaelom Schumacherom. I keď používal Kers a DRS systém na cieľovej rovinke nedokázal sedemnásobného majstra predbehnúť. Očividne systém, ktorý perfektne fungoval v Turecku a Španielsku, mal minimálny účinok v Monaku. Hamiltonovi sa podarilo predbehnúť Schumachera až v 10. kole. Zdalo sa, že oba monoposty Mercedesu majú problémy s prílišným opotrebovávaním zadných pneumatík.
V 16. kole Jenson Button začal zastávky v boxoch z vedúcich pilotov. O jedno kolo neskôr na to reagovali aj piloti Red Bullu. Sebastian Vettel i Mark Webber zavítali do boxov. Výmena pneumatík v tíme Red Bull však bola prekvapivo pomalšia ako počas predchádzajúcich pretekoch. Sebastian Vettel stratil svoju vedúcu pozíciu a Mark Webber sa prepadol až na 14. priečku. Menšie ťažkosti mali i mechanici McLarenu. Lewis Hamilton zavítal do boxov v 23. kole. Po výmene pneumatík však skončil až na 15. mieste.
Medzitým Paul di Resta sa snažil predbehnúť Jaime Alguersuariho v šiestej zákrute. Tento prebiehajúci pokus sa skončil tým, že di Resta si poškodil predné krídlo a ešte k tomu dostal aj trest - prejazd boxovou uličkou. Timo Glock v 33. kole narazil do bariéry a jeho preteky sa skončili.
O jedno kolo neskôr sa Lewis Hamilton pokúsil predbehnúť Felipe Massu na tom istom mieste, kde sa o tom pokúšal i Paul di Resta. I tento pokus mal rovnaký výsledok - došlo ku kontaktu. Hamilton sa však nevzdal a v tuneli sa znova pokúsil predbehnúť Massu. Tentokrát však pokus mal vážnejší dôsledok. Felipe Massa v tuneli nabúral do bariér a i jeho preteky sa skončili. Safety Car bolo poslané na trať, aby mohli odstrániť Massov monopost. Tento incident sa stal predmetom vyšetrovania traťových maršalov. Lewis Hamilton bol potrestaný prejazdom boxovou uličkou.
V tom istom kole zastal monopost Michaela Schumachera tesne pred pitlane. Našťastie si to Fernando Alonso, ktorý sa práve chystal na výmenu pneumatík, zavčas všimol a pohotovo reagoval.
Safety Car opustilo trať v 38.kole a Sebastian Vettel opäť viedol preteky. Počas nasledujúcich desiatich kolách bol ohrozovaný Jensonom Buttonom, ktorý však v 48. kole zašiel do boxov. V tom momente sa stal predmetom otázok Sebastian Vettel i Fernando Alonso, ktorý jazdili na tvrdších zmesiach pneumatík. Ostávalo ešte 30 kôl do konca pretekov a nevyzeralo to tak, že by sa títo piloti chystali na ďalšiu zastávku v boxoch. Alonsove pneumatiky boli o niečo čerstvejšie ako Vettelove. Sebastian Vettel mal v tom momente na konte len jednu zastávku, ktorú vykonal v 16. kole pretekov.
V 63. kole Fernando Alonso a Jenson Button dobehli Sebastian Vettela a začala sa naháňačka o prvé miesto. O šesť kôl neskôr trojica dobehla jednu karavánu monopostov. Nastal zmätok. Adrian Sutil dostal defekt. Lewis Hamilton si všimol, že sa Sutil vracia naspäť na trať a pribrzdil svoj monopost. Očividne to nezaregistroval Jaime Alguersuari a narazil do Hamiltona a následne i do bariéry. Na to do Alguersuariho a potom do bariér narazil Vitaly Petrov. Vedúcu trojicu to nijako neohrozilo. Opäť bolo Safety Car poslané na trať.
Zo začiatku sa táto kolízia nezdala byť nejako vážna. Ale keď sa objavila na trati sanitka, nehoda nabrala iný nádych. I preteky museli byť 6 kôl pred koncom prerušené. Jaime Alguersuari vystúpil zo svojho monopostu, Vitaly Petrov však z neho nevystúpil. Petrov sa sťažoval na bolesti v členku. Tím Renault však potvrdil, že Vitaly nemá nič zlomeného.
Počas neplánovanej prestávky si piloti mohli prezuť pneumatiky a Lewisovi Hamiltonovi mohli opraviť poškodené zadné krídlo. Toto prišlo Sebastianovi Vettelovi celkom vhod, pretože jeho pneumatiky boli najopotrebovanejšie.
Preteky sa reštartovali spoza Safety Car o 16:04 nášho času. Na konci prvého kola po reštarte Safety Car zišlo z trate. V 74. kole sa Lewis Hamilton pokúsil predbehnúť Pastora Maldonada, ktorý jazdil na 6. mieste. Hamiltonovi sa podarilo Venezuelského jazdca predbehnúť. Maldonado však skončil v bariérach. I tento incident je vyšetrovaný traťovými maršalmi. Ak však aj Hamilton dostane 20 sekundovú penalizáciu, poradie to nezmení.
Sebastianovi Vettelovi sa podarilo ubrániť svoju vedúcu pozíciu a získal svoje prvé víťazstvo na tomto okruhu a piate v tejto sezóne. Na druhom mieste skončil Fernando Alonso a Jenson Button bol tretí. Markovi Webberovi sa nakoniec podarilo predbehnúť Kamui Kobayashiho, a tak skončil na štvrtom mieste.
Výsledky VC Monaka:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 2h09:38.373
2. Fernando Alonso Ferrari + 1.138
3. Jenson Button McLaren-Mercedes + 2.378
4. Mark Webber Red Bull-Renault + 23.101
5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari + 26.916
6. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes + 27.210
7. Adrian Sutil Force India + 1 kolo
8. Nick Heidfeld Renault + 1
9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth + 1
10. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1
11. Nico Rosberg Mercedes + 2
12. Paul di Resta Force India + 2
13. Jarno Trulli Lotus-Renault + 2
14. Heikki Kovalainen Lotus-Renault + 2
15. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2
16. Vitantonio Liuzzi HRT + 3
17. Narain Karthikeyan HRT + 4
Preteky neskončili:
Timo Glock Virgin-Cosworth
Felipe Massa Ferrari
Michael Schumacher Mercedes
Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari
Vitaly Petrov Renault
Pastor Maldonado Williams-Cosworth