Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Dobšinský kopec z pohľadu traťových rekordov

Wednesday, 23. 05. 2018 - 14:24, Public relations   

Dobšinský kopec z pohľadu traťových rekordov

Dobšinský kopec v roku 2018 oslávi svoje už tridsiate piate narodeniny. Okrem toho práve v meste, ktoré je zároveň aj bránou do Slovenského raja už po siedmykrát v rade odštartuje seriál FIA European Hill Climb Championship.

A to je moment, keď si spoločne môžeme pripomenúť rekordy dobšinskej trate. Tých je hneď niekoľko, pričom práve v rokoch zaradenia Dobšinského kopca do európskeho šampionátu hodnota traťového rekordu „padala" naozaj ako na počkanie.

Tibor Szabosi;co8c4699-4.jpg

Rekord tunajšej trate pred vstupom Dobšinského kopca do seriálu FIA European Hill Climb Championship držal Slovák Jaro Krajči, ktorému sa do histórie podarilo zapísať hneď štyrmi vylepšeniami času na trati v Dobšinej. Poslednýkrát to bolo v roku 2011, keď dosiahol hodnotu traťového rekordu na úrovni 2:31,811 minúty.

Rekord Jara Krajčiho však vydržal „iba" rok, keď sa v Dobšinej zjavil Talian Simone Faggioli. Ten hneď pri svojom prvom dobšinskom predstavení posunul rekord trate na hodnotu 2:23,850 minúty. Už o rok však rovnaký jazdec zdolal dobšinskú trať o sekundu rýchlejšie a v roku 2014 pridal ešte jednu. Hodnota rekoru trate sa tak „vyšplhala" až na hodnotu 2:20,682 minúty.

Tibor Szabosi;h7p0464-1.jpg

Tento Faggioliho rekord, ktorý dosiahol na vozidle Norma M20FC vydržal odolávať celé tri roky, pričom sa rovnakému jazdcovi v minulom roku, čiže 2017 podarilo toto všetko zmeniť a z hodnoty rekordu stiahnuť dokonca o takmer celých päť sekúnd. Časomiera sa v momente prejazdu Simoneho cieľom zastavila na 2:15,783 minútach. Fagioli tento aktuálne platný rekord trate dosiahol na rovnakom vozidle ako predchádzajúci, čiže na Norme M20FC.

Každá trať má však rekordov viacero a inak tomu nie je ani v prípade Dobšinského kopca. Tie totiž dosahujú aj niektoré iné, ako najsilnejšie štartujúce vozidlá. Poďme si preto pripomenúť aspoň niektoré z nich.

Tibor Szabosi;c30i4768-4.jpg

V prípade takzvaných plechových vozidiel je držiteľom rekordu v čase 2:38,656 český jazdec Dan Michl. Ten dosiahol v minulom roku, čiže 2017. Najrýchlejším vozidlom skupiny A na Dobšinskom kopci je od roku 2013 rovnako český jazdec Jaromír Malý, pričom hodnota ním dosiahnutého času je 2:54,302 minúty. V N-kách od roku 2015 kraľuje Dobšinčan Vlastimil Majerčák, ktorý dokázal Mitsubishi Lancer EVO IX vyhnať na Dobšinský kopec v čase 2:58,038 minúty. Medzi Historikmi to je zase Talian Uberto Bonucci, ktorý na historickej Oselle dosiahol v Dobšinej v minulom roku čas 2:47,282 minúty.

Pri sledovaní neustáleho zlepšovania časov nielen v Dobšinej, ale aj na iných európskych tratiach, sa v tomto momente natíska otázka. Budeme svedkami nových rekordov aj v rámci XXXV. Dobšinského kopca 2018 ? To sa dozvieme v Dobšinej v dňoch 20. - 22.7.2018.

Tibor Szabosi;c30i2092-7.jpg

Napriek faktu, že sa to ku tomuto článku nie veľmi hodí, chceli by sme opäť upozorniť jazdcov a súťažiacich na fakt, že v prípade ak nebudú prihlášky podložené úhradou prihlasovacieho vkladu budú anulované a prehlásené za neplatné.

Miro Majláth
tlačový tajomník DK 2018



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri