Deak s Leskovjanským v sezóne 2013 na novom aute
V roku 2012 predvádzal výborné výsledky na tratiach Slovenského Rally Pohára na Honde Civic. Predstavil sa aj na Rallye Tatry v rámci voľného pohára, kde si odskúšal Hondu Type-R. Tá ho na toľko zaujala, že si zabezpečil nové súťažné vozidlo. Na akom aute uvidíme Peťa Deaka v sezóne 2013?
Peťo v SRP si začal jazdiť len prednedávnom, ako sa ti tento pohár pozdáva?
Aj keď sa SRP väčšinou prezentuje ako pohár pre začínajúcich jazdcov, ja by som ho jednoznačne charakterizoval ako súťaž pre jazdcov s obmedzenými finančnými prostriedkami. Väčšinou bez generálneho sponzora a bez veľkých a nákladných tímov či drahého vybavenia. Je to vynikajúca príležitosť ako jazdiť rely za rozumné peniaze, v dosiahnuteľných autách, pritom na takmer identických tratiach ako ide veľký majstrák. V každom prípade je to obrovský rozdiel oproti minirally, ktoré sa jazdia bez navigátora iba „na oči", väčšinou bez rozpisu a prísnych časových kontrol. Atmosféra v SRP nie je taká dusná ako v MSR, vidím tam väčšiu radosť z pretekania, menej stresu a viac kamarátstva medzi jazdcami. Myslím si, že mnoho jazdcov SRP jazdecky prevyšuje priemer v MSR.
Aké boli tvoje začiatky v motoršporte?
V roku 2011 som v totálne amatérskych podmienkach absolvoval dvoje pretekov so svojím mechanikom Janom Šustekom, s ktorým som tvoril celý „tím". Vedel som, že sezóna 2012 bude stále o získavaní skúseností, skúšaní nových vecí a učení rally tratí. Čo bolo dobre pripravené, bola naša Honda Civic 1,6 VTI, o ktorú sa starala firma Auto-Kovo Rožňava. Na pár predsezónnych minirally sme ju stihli dobre vyladiť a zžiť sa s ňou, a to s novým spolujazdcom Rišom Nagyom. Ten však pár dní pred Rally Prešov musel z rodinných dôvodov skončiť s pretekaním.
Ako prebehla tvoja sezóna 2012?
Keď som išiel na Rally Prešov, prvýkrát ku mne nasadal rovno z košického intráku pre mňa neznámy mladík Števo Leskovjanský, ktorý už určité skúsenosti s navigovaním mal. Dodnes tvoríme stabilnú a zohranú dvojicu. Čo sa týka výsledkov, asi by som to zhrnul tak, že sme vždy patrili ku špičke, kým sme nedostali nejakú penalizáciu či v jednom prípade poruchu. V triede RP2 sme zvádzali boje o prvenstvo väčšinou s Ďurom Kožejom, v absolútnom poradí sme tiež patrili do prvej päťky. Prvý dvojdňový Prešov sa niesol však v znamení penalizácií, čím sme dobrú pozíciu stratili. V nasledujúcej Rally Tríbeč sme odstupovali z 1.miesta v triede pre zlomenú poloos. Zadarilo sa nám až v Lubeníku, keď sme konečne vyhrali triedu a absolútne sme skončili druhí za perfektne jazdiacim Haluškom. Tu sa naše účinkovanie v SRP skončilo, pretože v auguste sme našu Hondičku predali. Cenné skúsenosti sme však získali ešte na Rally Tatry, kde sme štartovali v rámci voľného pohára na prenajatej dvojlitrovej Honde Type-R od p.Prášila zo Zlína. Vtedy som už mal jasno, že do budúcnosti chcem ísť na podobnom aute, možno aj v MSR.
Postretli vás počas sezóny nejaké technické problémy?
Ako som spomínal, Honda bola veľmi spoľahlivá, akurát v Topoľčanoch nám praskla poloos vo vracáku.
Ako to vyzerá s prípravou na sezónu 2013?
Na tento rok chystáme Renault Clio III RS. Auto sa stavia od základov v spolupráci s firmou Uniracing do triedy A5, nakoľko N-ková homologácia by bola takmer sériové auto. Dúfam, že ho stihneme dokončiť včas, aby som získal nejaké skúsenosti na zopár minirally ešte pred sezónou. Hľadáme tiež team, pod hlavičkou ktorého by sme mohli štartovať v MSR 2013.
Čo plánujete odjazdiť a s akými cieľmi vstúpite do novej sezóny?
Chceli by sme absolvovať všetky slovenské podujatia a ak stihneme tak aj prvý Eger. Tento rok bude ťažký, keďže vstupujeme do náročnej ligy s mnohými neznámymi, silnými súpermi a trojnásobne dlhšími rýchlostnými skúškami ako v SRP. Ak bude auto fungovať, ja som pripravený podať čo najlepší výkon, no nejaké výsledky ťažko predpovedať.