Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Dakarské čriepky III – United States of AustralEuropAsia

Wednesday, 02. 12. 2009 - 20:00, Michal Kostka   

Dakarské čriepky III – United States of AustralEuropAsia

Jedným z milých prekvapení Dakaru 2009 bol výkon posádky číslo 362. Austrálska offroadová legenda Bruce Garland a jeho verný navigátor Japonec Hiroaki „Harry“ Suzuki, sa za volantom Isuzu D-Max prehrýzli až na jedenástu priečku celkového hodnotenia.




Znalí juhoamerických pomerov si teraz dávajú vyššie ciele: „Keďže sme sa minulý rok nedostali do prvej desiatky, tak sme hodnotení ako amatérska posádka. Tentoraz chceme byť najlepšou amatérskou posádkou v prvej desiatke. Vysoko v prvej desiatke,“ upresňuje základnú ideu Bruce Garland a dodáva: „Ďalším cieľom je poraziť nášho starého priateľa Alfieho Coxa z Južnej Afriky – Austrália proste musí Južnú Afriku v niečom poraziť.“



Vozidlo Isuzu D-Max štartujúce v triede T1.2 (upravené 4x4 vozidlá so vznetovým motorom) je poháňané trojlitrovým produkčným dieselom, samozrejme patrične upraveným. Maximálny točivý moment dosahuje hodnotu 600 Nm, čo je o 66% viac ako v sérii. Taktiež sa podarilo dosiahnuť o 50% vyšší výkon ako pri civilnom D-Maxe, jeho hranica je 180 kW.



Bruce Garland: „Sme presvedčení, že tento motor si s náročnými podmienkami, ktoré nás čakajú, poradí ešte lepšie a poskytne nám vyššiu maximálnu rýchlosť. Tiež sme vylepšili zopár ďalších komponentov, aby si lepšie poradili s náročným terénom. Ten je omnoho drastickejší ako ten austrálsky.“



Bruce Garland patrí medzi stálice austrálskej rally scény na ktorej sa pohybuje už od roku 1975. Dakarská rally ho spoznala v roku 1998. V japonskom tíme, s nie veľmi kvalitne pripraveného Isuzu Vehicross predvádzal divy. Od prvej etapy sa ujal vedenia v triede produkčných vozidiel a nechával v hanbe aj továrenské Mitsubishi. Napriek mnohoročným skúsenostiam Garlanda s prípravou vozidiel, si japonské vedenie tímu nedalo poradiť a jeho rady ignorovalo. Garland na to doplatil v náročnej maratónskej etape zo Zouerat do El Mreit, keď sa mu už po 100 kilometroch porúčal predný diferenciál. S Dakarom sa Bruce Garland lúčil bez trpkosti a rád, že mohol byť jeho súčasťou. Zároveň si sľúbil, že ak sa naň vráti, tak už nezopakuje rovnaké chyby a spoľahne sa hlavne sám na seba.



Okrem svojho austrálsko-japonského Isuzu pripravuje Bruce Garland v dielni v Sydney ešte jeden, tentoraz európsky D-Max. Rovnako ako v tomto roku do neho usadne švédska dvojica Pelle Wallentheim, Olle Ohlsson. Úspešný podnikateľ Pelle Wallentheim sa na cross country vrhol na začiatku druhého tisícročia. Ale už po pár štartoch bola jeho súťažná kariéra v ohrození. V roku 2004 mu lekári diagnostikovali mnohopočetný myelóm. Je to forma rakoviny krvi, ktorá sa začína v kostnej dreni, narúša jej bežnú funkciu a poškodzuje kosti. Pesimistické prognózy doktorov prekonal vďaka zázrakom modernej medicíny a pevnej vôli. Táto skúsenosť len umocnila potrebu realizácie jeho veľkého sna – štartovať na Dakare.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri