Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Celebration

Sunday, 05. 07. 2015 - 21:45, Ivan Václavík   

Dacia Logan MCV 1,5 dCi Celebration

V jednoduchosti je sila presvedčivosti: Živnostník alebo malý podnikateľ potrebujú lacné pracovné auto, s ktorým by mohli cez týždeň podnikať a potom absolvovať s rodinou aj dlhé výlety cez víkendy. Teda aby získali dve výhody pri kúpe jedného auta. Taká možnosť nie je nereálna, odkedy je na trhu Dacia Logan MCV. Kombi druhej generácie pôsobí prirodzene a v bežnej premávke nijako nevyčnieva z kolóny.

Celý článok si precítajte tu.

dacia-logan-mcv5863g.jpg

Je to proste automobil na každý deň a s prednosťami, ktoré v nejednom prípade márne hľadáte u iných značiek. Príjemne lacné kombi novej generácie má prepracovaný dizajn a krajší interiér, doplnený o farebnú dotykovú obrazovku. Plasty sú síce tvrdé (iné sme ani nečakali), no farebný monitor je silným tromfom. Je dobre čitateľný, ovláda sa veľmi jednoducho dotykom a zobrazuje rádio, médiá, prehľadnú navigáciu a rýchle spojenie cez Bluetooth.

dacia-logan-mcv5875g.jpg

Lacnota sa prejavuje aj pri zabuchnutí dverí, no na druhej strane sme si pochvaľovali ich veľkosť a otváranie takmer do pravého uhla. Žiaľ, na predných je držadlo viac vpredu, takže nežná ženská rúčka má s ich zatvorením ťažkosti. Sedenie vpredu je príjemné a telo sa neunaví ani na dlhšej trase. Lakťová opierka medzi prednými sedadlami vás svojím vzhľadom zrejme nenadchne, na prvý pohľad pôsobí veľmi lacno, ale plní účel a vhodne podopiera lakeť šoféra, takže jeho ruka dosiahne na radiacu páku ako keby to všetko konštruovali pre neho. Po odklopení opierky nás potešil odkladací priestor na odloženie mobilu alebo fotoaparátu. Na zadné sedadlá sa nastupuje taktiež pohodlne, nad hlavou i pred kolenami majú pasažieri dostatok priestoru.

dacia-logan-mcv5866g.jpg

Jednoduchosť interiéru je daňou za nižšiu cenu Dacie Logan MCV. Napriek tomu si myslíme, že niekoľko drobností zostalo nedotiahnutých. Ponechať dnes tlačidlo klaksónu na ľavej páčke smeroviek je v relatívne modernom aute poriadnym archaizmom. Je to určite rarita, podobná páčke stieračov v Mercedese na ľavej strane. Navyše v Logane chýba funkcia tzv. trojbliku, takže smerovku treba pokaždé zapnúť a vypnúť klasickým starodávnym spôsobom. Roky minulého storočia pripomína aj kľúčik do spínacej skrinky, ktorý sa ani v najdrahšej verzii nedá sklopiť, či nezakryté kozmetické zrkadielko v clone, kde sa počas jazdy mihá obraz krajiny, čo šoféra zbytočne ruší. Volant je nastaviteľný len výškovo a má troška tenký veniec. V kontraste s tým sa zdá tlmič, podopierajúci veko motorového priestoru, akoby tam bol navyše a do tohto auta vôbec nepatril...

dacia-logan-mcv5873g.jpg

Na zadnej časti operadiel predných sedadiel sú v Logane MCV užitočné odkladacie vrecúška na časopisy, mapy alebo reflexné vesty. Ale tlačidlá elektrického ovládania okien zostali ako dosiaľ: teda vpredu sediaci pasažieri nájdu kolískové ovládače opäť netradične - na stredovom paneli. Rovnako sú zle dosiahnuteľné tlačidlá na otváranie zadných okien - takmer na podlahe medzi prednými sedadlami.

dacia-logan-mcv5864g.jpg

Nakladacia hrana batožinového priestoru je vo výške 60 centimetrov nad vozovkou, takže ani nakladanie objemnej batožiny nerobí problémy. Základný objem kufra je dostatočne veľký (573 litrov); po sklopení zadných operadiel sa zväčší až na 1 518 litrov.
Silným tromfom testovanej Dacie Logan MCV je vydarená konštrukcia dieselového motora, ktorý síce nie je bohvieako utlmený, no vo svojej kategórii je to nadpriemerná technika, ktorú si vybral dokonca Mercedes-Benz do svojho Citanu. Dôslednejšie utlmenie motora i podvozku by určite zvýšilo hodnotu Dacie Logan. Podvozok zaraďujeme medzi mäkšie, ale dobre drží zvolenú stopu a taktiež uspokojivo tlmí nerovnosti na ceste.

dacia-logan-mcv5868g.jpg

Na ramenách volantu sú poruke veľké ovládače tempomatu, s ktorými sa pracuje jedna radosť. Bez problémov ich vodič nahmatá. Chválime citlivú reakciu motora na stlačenie pravého pedálu, ako aj výborné brzdy. Palec nahor dávame tomuto kombi aj za dobrý odpich z križovatky. Svižné zrýchlenie auta jednoznačne patrí medzi jeho silné stránky. V zákrute sa však nakláňa a má tendenciu vyjsť zo zvolenej stopy. Automobilu by určite slušala šesťstupňová prevodovka, predsa len pri piatich rýchlostiach sú jednotlivé stupne troška od seba vzdialené, a tak sme v meste neraz museli zaradiť trojku. Krátke prevody 5-rýchlostnej prevodovky si, žiaľ, vyžadujú častejšie radenie rýchlostných stupňov. Indikátor radenia upozorňuje šoféra na vhodné preradenie oboma smermi.

dacia-logan-mcv5867g.jpg

Na päťke sa auto pri rýchlosti 80 km/h trošku zadúša, jazdiť dlhodobo pod štyri litre na 100 km (ako to sľubuje výrobca) sa nám však nepodarilo; na vidieku pri stovke bola priebežná spotreba na rovine a v bezvetrí 3,4 litra, na diaľnici pri 130-ke 4,5 litra. Aj v meste sa dá jazdiť úsporne a po skončení testu nám displej ukázal priemernú spotrebu v kombinovanom režime 4,7 litra. Pravda, len ak sme zvolili ekonomický štýl jazdy.

dacia-logan-mcv5869g.jpg

Svoj obchodný úspech na európskom trhu oslavuje Dacia uvedením limitovanej série Celebration pre celý modelový rad osobných vozidiel. Dacia sa tým dostáva o stupeň vyššie, ale naďalej zostáva jednoduchým, hoci zároveň aj veľkorysým autom. Spoločným znakom všetkých modelov tejto limitovanej série sú modrá metalická farba Cosmos, disky z ľahkej zliatiny, kryty vonkajších spätných zrkadiel vo farbe Dark Metal, špeciálne čalúnenie a tmavomodré bezpečnostné pásy, ako aj navigácia Media Nav 2.0.

dacia-logan-mcv5870g.jpg

Vo všeobecnosti platí - vzhľadom na cenu modelu so základným vybavením mierne nad hranicou 7 000 € - že kúpa Dacie Logan MCV je určite dobrou investíciou. Pri troške skromnosti vás odvezie kamkoľvek a keď si kúpite dobre vybavený exemplár z edície Celebration, aký sme testovali, určite neoľutujete. Okrem dieselového agregátu môžete mať pod prednou kapotou Loganu MCV Celebration aj benzínový motor (0,9 TCe, 66 kW/90 k). Pre voľbu dieselového však hovorí dojazd vyše 1 000 kilometrov, nižšia cena nafty a priemerná spotreba v kombinovanom režime pod päť litrov.

dacia-logan-mcv5871g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Dacia Logan MCV 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 220
Max. rýchlosť (km/h) 172
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,5
(Skutočná spotreba pri teste 4,7)

Cena testovanej verzie 12 490 €
Najlacnejšia verzia 7 390 €

+ Výrazné plusy
Priestorný interiér i batožinový priestor
Výborné zrýchlenie v mestskej premávke
Citlivý plynový pedál, tlmič na prednej kapote
- Najväčšie mínusy
Tlačidlo klaksónu je na páčke stieračov
Nutné častejšie radenie rýchlostných stupňov
Chýba trojblik smeroviek

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri