Curb je orientovaný na mestské prostredie
Štúdia Hyundai Curb predstavuje kompaktný automobil kategórie Urban Activity Vehicle (UAV), navrhnutý pre budúcu generáciu zákazníkov značky Hyundai. Svetovú premiéru mal tento koncept s nezvyčajným názvom na North American International Auto Show v Detroite.
Dizajnéri automobilky Hyundai sa usilovali vytvoriť vozidlo, ktoré je vybavené technológiami orientovanými na mestské prostredie, spoľahlivo fungujúcimi na rozbitých mestských vozovkách i v stiesnených uliciach.
„Snažili sme sa, aby bol Curb odolný v meste bez toho, aby vyzeral ako opancierovaná dodávka na prepravu peňazí," povedal Jason Brown, dizajnér značky Hyundai. „Je určený na jazdu v meste, nie na prekonávanie horského priesmyku Rubicon, no musí mať robustnú ochranu v preplnených uliciach.
„Ešte nikdy svet nevidel takéto línie na automobile. Pôsobia akoby ich inšpiroval architekt Santiago Calatrava," povedal Arash Badeanlou, dizajnér značky Hyundai.
Úzke, pretiahnuté predné reflektory a zadné skupinové svetlá, zapustené do karosérie, pôsobia akoby vychádzali z motorového priestoru alebo interiéru. Na doplnenie typického vzhľadu dizajnéri vybavili vozidlo 22-palcovými päťlúčovými diskami. Štúdia má na každej strane pár bočných dverí bez stredového stĺpika, kratšie zadné dvere sa kvôli lepšiemu prístupu do zadnej časti kabíny otvárajú proti smeru jazdy.
Koncovky výfuku majú dvojakú funkciu - ich vysunutím sa vytvorí základňa pre nosič bicyklov na zadných dverách. Osobitným dizajnovým prvkom je logo Curb na dverách batožinového priestoru, presvetlené cez vrstvu špeciálneho laku karosérie. Ultra tenké sedadlá zväčšujú vnútorný priestor kabíny a pritom poskytujú prekvapujúco vysoký komfort.
Zadné sedadlo sa dá posúvať a sklápať. Opierky hlavy zadného sedadla nie sú namontované na operadlách ale na robustnom ráme, ktorý sa pri sklopení sedadla vyklopí do stropu kabíny, čím sa šetrí priestor pri preprave rozmerného nákladu.
V kabíne vodič môže pri jazde v meste počúvať svoju obľúbenú internetovú rozhlasovú stanicu prostredníctvom interaktívneho portálu Pandora a telefonovať s priateľmi. Pomocou Blue Link sa poloha druhého účastníka zobrazuje ako bod záujmu POI (Point of Interest) navigačného systému. Ak priateľ oznámi, že v miestnom klube objavil výbornú skupinu a pozve tam vodiča, jedným povelom sa jeho súradnice nastavia ako cieľ pre navigáciu.
Štúdiu Hyundai Curb poháňa turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva GDI (Gasoline Direct Injection), ktorý disponuje objemom 1,6 litra, maximálnym výkonom 129 kW (175 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Motor je vybavený systémom Stop-Štart ISG (Idle Stop and Go) a prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky s dvoma spojkami DSG (Direct Shift Gearbox) poháňa predné kolesá. Vďaka systému ISG a prevodovke DSG štúdia dosahuje spotrebu paliva v mestskej premávke 7,8 l/100 km (podľa normy merania spotreby platnej v USA) a približne 5,9 l/100 km mimo mesta.