Csenteho druhá priečka potešila
Už niekoľko sezón sa stretávame na tratiach rely s menom Mária Csenteho, ktorý vyskúšal viacero značiek súťažnej techniky, aby nakoniec zakotvil pri Subaru. Do vlaňajšej sezóny rely vstupoval tím JMP racing „nadopovaný" novými cieľmi a plánmi, lebo predchádzajúca sezóna nenaplnila túžby a očakávania. Zimné mesiace boli hektické, aby sa súťažiak nachystal na sezónu čo najlepšie. V Egri sa to aj podarilo a lepšie vykročenie do sezóny si Mário Csente a Lukáš Lapdavský nemohli ani želať. V súčte oboch dní vyhrali triedu 3 a do slovenského šampionátu si pripísali 35 bodov za víťazstvo a druhé miesto.
Zrejme je mu to súdené, lebo pred začiatkom každej sezóny rieši problém so spolujazdcom. Inak tomu nebolo ani teraz, pričom počas sezóny sa na horúcom sedadle vystriedali hneď traja co-piloti. „Nebol to zámer, ale jednoducho to takto vyšlo. S Lapdavským starším sme sa dohodli, že syna Jula si prepožičiam na túto sezónu, lebo neplánovali jazdiť všetky podujatia. V Egri všetko fungovalo výborne, potom nasledoval Prešov, kde sme nedošli. Nie je žiadnym tajomstvom, že sa pri mne vystrieda najviac spolujazdcov. Na treťom podujatí si už vedľa mňa sadol maďarský spolujazdec Gábor Tóth, lebo Julo išiel s bratom Lukášom, čo bol dôvod na prvú zmenu v sezóne. Topoľčany pre nás nevyšli dobre, lebo auto nefungovalo a chcel som to zabaliť. Chlapci ma však presvedčili, aby sme súťaž dokončili a získali nejaké body. S dosiahnutým výsledkom som nebol ani trošku spokojný. Musím priznať, že hoci som maďarskej národnosti, mám slovenské školy, no až teraz som zistil, že maďarsky až tak dobre neviem. Rozpis sme robili v maďarčine a nebolo ľahké nájsť tie správne slová na pomenovanie niektorých bodov na trati. Ak sa spätne pozerám na tríbečskú rely, dopadla zle, či už z pohľadu techniky, alebo aj rozpisu," rozhovoril sa o sezóne M. Csente.
Najradšej spomína na úvodné preteky sezóny, ktoré boli z jeho pohľadu jazdecky najlepšie, a rovnako si pochvaľoval aj atmosféru pri večernom predstavení i v celej súťaži. „Do sezóny som vstupoval s novou technikou ispolujazdcom a museli sme si na seba trocha zvyknú. Napriek tomu som si veľmi dobre zajazdil, súťaž som si užil a rovnako aj súboj s Moznerom. Môžem povedať že takýto boj v sekundách som ešte s nikým doteraz neabsolvoval. Veľmi som to prežíval a z mikrosúboja som vyšiel ako víťaz, čo bolo pozitívne. Bolo vzrušujúce čakať v cieli eresky a sledovať, aký čas dosiahol Rado, či lepší alebo horší ako ja. Dvojdňová súťaž v Egri sa započítavala do nášho majstráku každý deň samostatne, prvý sme vyhrali s Julom, v druhý sme boli druhí, no v súčte oboch dní sme vyhrali," vracia sa k prvej polovici sezóny Csente, po ktorej mu patrila v triede 3 priebežne druhá priečka za Moznerom. Potom nasledovali tri podujatia s piatimi bodovanými dňami. Gemerské trate Máriovi sadli a vyhral triedu pred Moznerom. Po dvoch nie najlepších výsledkoch to bol balzam na jeho dušu, no netušil že súťaže v Rzeszowe a Košiciach budú mať horkastú príchuť. Po všetkých peripetiách počas sezóny si nakoniec vyjazdil v absolútnom poradí desiatu priečku s 59 bodmi, v triede skončil na druhom mieste za Poliakom Wojtekom Chuchalom.
S odstupom času hodnotí jazdec JMP racing tímu sezónu ako solídnu, pretože jej polovica dopadla dobre, druhá menej. Druhá priečka v triede teší, ale nechýbalo veľa, aby mal vo vrecku majstrovský titul. „Tento šport závisí na veľkom množstve maličkosti, ktoré musia do seba dobre zapadať počas celej sezóny. Zčasti sa nám to aj darilo, no prišli aj menej radostné chvíle, a tie rozhodli, že nám titul unikol. Nedokončili sme štyri bodované dni, a tie rozhodli o našej prehre. Na druhej strane ak si zoberiem, s čím všetkým som sa musel vysporiadať, tak s druhým miestom som spokojný," dodal na margo sezóny. Po jej skončení aj uvažoval, že do novej už nenastúpi, ale ako vzápätí dodal, kto má tento šport rád a sadne do súťažného auta, nevie z neho len tak vystúpiť.
Jaroslav Glovičko