Citroen má viac jazdcov ako áut
Na rozdiel od Fordu, ktorý ešte pred sezónou avizoval, že na prvé podujatie sezóny nasadí 10 Fiest WRC, ale v skutočnosti ich na štarte bude z neznámeho dôvodu iba 9, rieši Citroen presne opačný problém - jazdcov má 5 ale má iba 4 Citroeny DS3 WRC. Obaja Sébastienovia z továrneho tímu majú celú sezónu za volantom DS3 WRC samozrejme istú, ale toto už nemôžu povedať ďalší traja jazdci, ktorí majú túto sezónu pretekať s DS3 WRC - Peter van Merksteijn Jr, Petter Solberg a Kimi Raikkonen, ktorí sa budú musieť deliť o dve autá až dokiaľ Citroen nevyrobí piate, ktoré by malo byť v dispozícii až na Rally Sardínie.
„Naším cieľom je vyhrať titul a nie mať na rýchlostných skúškach toľko áut, koľko len bude možné. S Petterom a s Kimim máme veľmi dobré vzťahy a preto budú mať naše autá. Ale nechystáme sa nejako rozvíjať aktivity v tomto smere", hovorí o filozofii Citroenu Olivier Quesnel.
Quesnel taktiež hovoril o situácii Petera van Merksteijna a Pettera Solberga pred Švédskom: „Súhlasil (van Merksteijn Jr) s tým, že bude štartovať namiesto neho Petter, ktorý by na Švédsko nemal auto", oceňuje van Merksteijnov krok Quesnel. Van Merksteijn, ktorý má s Citroenom zmluvu na 10 podujatí si tento krok ale pravdepodobne ešte zopakuje, pretože Citroen by mal mať piate WRC v dispozícii až na Rally Sardínie.
Na rozdiel od minulých rokov, túto sezónu Citroen nebude mať juniorský tím: „Cieľom juniorského tímu bolo vytrénovať jazdca. Investovali sme do Ogiera, teraz ho máme v továrnom tíme a tým bola činnosť juniorského tímu naplnená", vysvetľuje Quesnel a pokračuje o tímoch, ktoré budú štartovať s Citroenom DS3 WRC tento rok, čo budú všetko súkromné tímy so svojimi vlastnými rozpočtami a sponzormi: „Program týchto tímov ešte nie je finalizovaný a to kvôli financiám. Všetko bolo dohodnuté na poslednú chvíľu a nechceme nič zakríknuť. Naši zákazníci budú ťažiť z našich poznatkov z testov, ktoré počas sezóny podnikneme, ale inak budú nezávislí, budú mať svojich vlastných inžinierov s technickou podporou Citroenu. Autá však budú vlastnené Citroenom medzi podujatiami budú u nás v továrni", zakončuje debatu o podmienkach, za ktorých bude tento rok fungovať Petter Solberg World Rally Team a tím Kimiho Raikkonena Ice 1 Racing, Olivier Quesnel.
Citroen tak, na rozdiel od tímu Ford, ktorý tento rok očividne stavil skôr na kvantitu, uprednostňuje skôr kvalitu. Ktorý z týchto tímov sa bude radovať na konci sezóny?