Čierny novo-bystrický víkend pre Mikiho Čambala
Pravdu povediac, už si ani nespomíname, že by Miki Čambal nedojazdil na pretekoch až do cieľa. V Novej Bystrici však cieľ nevidel ani v sobotu, ani v nedeľu.
Miki Čambal bol jeden z mála jazdcov, ktorí už v minulosti v Novej Bystrici jazdili. Stalo sa tak pred viac ako desiatimi rokmi. Odvtedy sa trať trochu zmenila, na asfalte pribudlo zopár nových výtlkov a zvodidlá na niektorých miestach viditeľne utrpeli množstvo šrámov. To však vôbec nie je podstatne. Podstatný je fakt, že podujatie Dynamax Yokohama Trofeo Slovakia Nová Bystrica 2022 opäť reštartovalo preteky automobilov do vrchu medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou.
Miki prišiel do Novej Bystrice s dobrou náladou. Keďže všetko fungovalo ako malo, v sobotu dopoludnia absolvoval dvojicu tréningových jázd a už sa tešil na dvojicu súťažných. V tom momente ako mali začať, však začalo aj pršať. Alternátor odmietol poslušnosť a prestal dobíjať batériu. Miki aj s Citroënom Saxo VTRS smerovali do depa, kde sa mechanici pokúsili narýchlo opraviť alternátor, ale bez batérie sa nespustili vetráky chladiča a rozhorúčené auto sa prehrievalo a tlak v systéme spôsobil prasklinu expanznej nádoby a bolo vymaľované. Žiaľ, sobotňajšie preteky už boli pre Mikiho Čambala odpískané.
V nedeľu všetko začalo nanovo, Miki odštartoval do oboch tréningových jázd a aj do prvej súťažnej. Tu však už opäť nastal problém.
„Do Novej Bystrice som sa naozaj tešil a príprave sme venovali podstatne viac času ako zvykneme. Trať je pekná, rýchla, plná dlhých tiahlych a rýchlych zákrut čo mám rád a vyhovuje to aj môjmu Saxu. Žiaľ, po dlhých rokoch, kedy sa mi darilo, musel raz prísť aj takýto víkend. Pri čakaní na štart v prudkom kopci mi začalo kvapkať na alternátor o čom som samozrejme nevedel. Jeho poruchu sme zistili našťastie pred štartom, tak som bežal požiadať o štart mimo môjho poradia s tým, že prehodíme náhradný alternátor a štartujeme. Bol som presvedčený, že náhradný alternátor mám so sebou, ale pravda bola, že nie. Tak sme skúsili sfunkčniť ten čo bol aktuálne v aute a podarilo sa. Medzitým sme však zistili , že na nádržke s chladiacou kvapalinou je dierka a nebolo možné ďalej pokračovať lebo chladiaca kvapalina unikala. Aj túto poruchu sme odstránili a v nedeľu pokračovali dopoludňajšími tréningami. Ešte aj v druhom tréningu som mal smolu, lebo auto štartujúce predo mnou malo nehodu a ja som dostal červenú vlajku v druhej zákrute. Po 15min čakania som na moje prekvapenie dostal pokyn pokračovať do cieľa a nie opakovanú jazdu. V prvej súťažnej jazde však opäť začal alternátor štrajkovať a ja som aj napriek tomu, že som prišiel až do cieľa s vynechávajúcim motorom a bez serva musel svoje ambície opustiť. Nasledovala cesta domov plná sklamania najmä preto, že už v druhom sobotnom tréningu som zajazdil výborný čas a veril som, že tento víkend zajazdím dobré časy a užijem si tie krásne rýchle zákruty na srdce. Opak bol pravdou a prakticky som sa nepovozil “ opísal dianie na pretekoch v Novej Bystrici Miki Čambal.
Ďalšie podujatie, ktoré bude už záverečné v tohtoročnej sezóne sa bude konať počas prvého septembrového víkendu na novej trati v Kremnici. Miki Čambal tam určite nebude chýbať.
Miro Majláth