Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Červené mravce poriadne vyštípali Gavláka

Tuesday, 24. 10. 2017 - 16:36, Ľuboš Kašický   

Červené mravce poriadne vyštípali Gavláka

Už pred košickou rely bolo o majstrovi rozhodnuté aj triede tri. Nič to však neubralo na dramatičnosti súboja medzi hlavnými aktérmi. A ako to bolo v ďalších triedach? Čítajte ďalej...


Trieda tri je už tradične druhou najsledovanejšou triedov v slovenskom majstráku a teší sa veľkému počtu štartujúcich. Aj Košiciach to bola druhá najobsadenejšia trieda a hneď od prvých kilometrov začala zostra.

Už po Trebišove sa z titulu radovala posádka Peter Gavlák a Emil Horniaček (Mitsubishi Lancer EvoIX), no štart v Košiciach sa im veľmi nevydaril. „Od začiatku to bolo z našej strany také nervózne. Nemohol som sa vopchať ani do kože, ani do rytmu," vysvetľoval Peťo Gavlák. „V sobotu zapršalo a všetko lístie popadalo na trať. Miestami sme ani nevideli kam máme ísť. Do toho potom večer ešte hmla... Naozaj som také náročné preteky v Košiciach ešte nešiel."

Tibor Szabosi;c30i9842-17.jpg

So sebe vlastnou húževnatou vervou sa do súťaže obuli domáce Červené mravce. Posádka Richard Pravda s Ondrejom Krajčom (Mitsubishi Lancer EvoIX) zajazdila najrýchlejšie časy v triede hneď na prvých štyroch upršaných úsekoch a jasne sa usadila na čele. Gavlák s Horniačkom síce zatiahli na posledných dvoch sobotňajších úsekoch, no nič už nezmenili na skutočnosti, že po prvom dni brali najviac bodov Pravda s Krajčom.

ke08.jpg

Rozbehnuté mravce poriadne vyštípali Gavláka aj v úvode druhého dňa a svoje vedenie v celkovom poradí si ešte upevnili. No akoby toho nebolo dosť, tak do súboja sa priplietok aj rozbehnutý Prešovčan Tomáš Konečný (Subaru WRX STI), ktorého tím len v stredu pred košickou súťažou dokončil auto. „Doriešili sme všetky problémy, ktoré nás trápili počas sezóny. Teraz však bol problém so mnou. Naučil som sa jazdiť na nefungujúcom aute a bolo to treba dostať z hlavy von. Lenže v sobotu sa to nepodarilo. Tak som sa z toho vyspal a v nedeľu to už bolo oveľa lepšie. Podarilo sa nám dokonca vyhrať eresku a zvyšok súťaže sme už išli s chlapcami na rovnakej úrovni," tešil sa zo zlepšenia Tomáš Konečný, ktorý verí, že s týmto autom bude schopný zabojovať v nasledujúcej sezóne o titul v triede.

Tibor Szabosi;c30i9856-11.jpg

Konečný síce stratu na vedúcu dvojicu už nezmazal, no zamiešal karty aspoň v súboji o víťazstvá v rýchlostných skúškach druhého dňa. Na čele súťaže v triede tri bol však až do RS8 stále Rišo Pravda. „Zlomilo sa to na Izre 2, kde sme v závere asi 500-600 metrov pred cieľom dostali defekt a išli sme s ním až do cieľa," priblížil rozhodujúci moment tesného súboja o víťazstvo v triede Rišo Pravda. „Zničilo to celú naš námahu, ktorú sme do súťaže vložili. Záver sme už došli v tempe, no to už nestačilo."

Tibor Szabosi;c30i7798-11.jpg

Do čela po konštantnom výkone sa teda dostal Peter Gavlák, ktorý toto víťazstvo zhodnotil, ako vydreté. „Vyhrali sme tesne. Červené mravce boli húževnaté po celé dva dni. Nakoniec sme ich zdolali len o 1,9 sekundy! Čiže naozaj vydreté víťazstvo. Boli to ťažké a nebezpečné preteky," zhodnotil Gavlák.

ke09.jpg

„Našim cieľom bolo nazbierať skúsenosti a posunúť sa ďalej. Prvoradé však bolo obhájiť pozíciu vicemajstrov vtriede a ustrážiť za sebou Tomáša Konečného," skonštatoval Richard Pravda, ktorý však netajil, že tesná prehra samozrejme aj zamrzí. Červené mravce na domácej trati do toho dali naozaj všetko, no takto to asi malo byť. Zo šiestich áut štartujúcich v triede tri došli do cieľa štyri. Na štvrtom mieste tak skončila s veľkou stratou posádka Pavol Cireň a Pavel Hronec na Mitsubishi Lancer Evo IX.

ke03.jpg

Treťou najsilnejši obsadenou triedou bola trieda päť. V tej došli do cieľa iba dve autá. Vyhrala posádka Lukáša a Júliusa Lapdavských (Renault Clio RS) pred Miškou Debnárovou a Luciou Laurincovou (Renault Clio).

ke02.jpg

V triede šesť sa zo zaslúženého víťazstva radovala majstrovská posádka Martin Kysucký a Paľo Kušnier (Peugeot 208 Vti R2). „V sobotu sme zle obuli do prvej sekcie, takže sme stratili asi 1,5 minúty. Potom sme to v druhej sekcii stiahli a podarilo sa nám vyhrať aj prvý deň v našej triede. V nedeľu už to bolo také nedeľné vozenie. Kontrolovali sme si pozíciu a užili si to," priblížil nám svoj pohľad z kokpitu Martin Kysucký. Na druhom mieste za nimi skončila v triede šesť posádka Martin Koiš a Andrej Siska (Ford Fiesta). „V tomto počasí to bolo dosť náročné. Všade lístie a blato. Neriskovali sme a strážili si umiestnenie a body," vysvetlil v cieli Martin Koiš.

ke01.jpg

Doplňme už iba, že v triede osem sa ako jediní povozili Kamil a Erik Švecovci (Honda Civic) a v triede NG1 v rovnakom móde došli do cieľa aj Marek Pazderák s Jožom Tischlerom na na Lade VFTS.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri