Brnenské trampoty Mira Horňáka
Ani tohtoročná jesenná cena v Brne, ktorá v tomto roku niesla názov Masaryk Racing Days sa nezaobišla, rovnako ako tie predchádzajúce, bez účasti Skaličana Mira Horňáka. Ten sa predstavil na okruhu v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia Sedan z tímu CP Motorsport.
Miro dokázal už v piatkovej kvalifikácii, že pozvánka od tímu nebola náhoda a na sobotnom štartovom rošte mu patrilo druhé miesto. Tu sa Mirovi Horňákovi podarilo už v priebehu prvého kola na vode, ktorá mu vyhovuje, usadiť na prvom mieste a postupne svoj náskok navyše aj naťahoval a už sa zdalo, že tieto preteky bezkonkurenčne vyhrá. Tri kolá pred koncom sa však prejavila nedostatok paliva Škody Fabia sedan, keď mechanici pred pretekmi natankovali málo benzínu. Miro sa tak nakoniec s vypätím posledných síl, či lepšie povedané posledného benzínu ledva doplazil do cieľa pretekov. Medzitým však už o svoju vedúcu pozíciu prišiel a ostalo preňho „iba" druhé miesto.
Nedeľné preteky sa niesli v duchu Pole Position Mira Horňáka. Všetko sa zdalo perfektne pripravené až do okamihu, keď asi desať minút pred štartom ostal zaseknutý štartér, ktorý sa napriek naštartovanému motoru tento snažil neustále roztáčať ďalej. V tom momente mal Miro jediné šťastie, že mal so sebou na pretekoch svojho dvorného mechanika Rasťa Javorku, s ktorým tento problém, aj keď za cenu straty Pole Position opravili. Miro tak mohol odštartovať do pretekov aspoň z boxovej uličky. Napriek veľmi peknej stíhacej jazde sa napokon podarilo Mirovi Horňákovi vybojovať aspoň tretie miesto v druhých pretekoch víkendu.
„Keď prišla ponuka na absolvovanie pretekov so Škodou Fabia sedan, pre mňa a môjho mechanika Rasťa Javorku to bola výzva. Výzva v podobe dostať do rúk a popasovať sa s nastavením Škody Fabie sedan. Aj napriek malej možnosti testovania pred pretekmi, sme boli schopní v priebehu voľného tréningu úplne zmeniť nastavenie podvozku tak, aby sa Fabia vedela prispôsobiť mokrej aj suchej trati a bola konkurencie schopná na vysokej úrovni. Toto auto nie je zlé, veľmi dobre reaguje na zmenu nastavenia a dá sa na ňom v budúcnosti pracovať. Už teraz sa teším na ďalšiu možnosť testovania, pretože sa ukázalo, že toto auto má veľký potenciál ukrytý v podvozku. Čo sa týka pretekov, v podstate mi nešlo o nič, iba o to, aby som si dobre zajazdil. Samozrejme ten sobotný incident s benzínom ma dosť trápil, ale aj o tom je motoršport a za nedeľnú chybu tím absolútne nemohol, to je proste chyba v súčiastke do ktorej nikto nevidíme," povedal po pretekoch Miro Horňák.
Výsledky pretekov:
Sobota:
1. Mandelík Petr - Lotus GT-R, 2. Horňák Miroslav - Škoda Fabia sedan, 3. Fulín Petr - BMW S2000
Nedeľa:
1. Fried Marek - Lotus GT-R, 2. Fulín Petr - BMW S2000, 3. Horňák Miroslav - Škoda Fabia sedan