Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Bratia Řeháčkovci si na ceste za úspechom navzájom dopomohli

Sunday, 21. 04. 2013 - 18:59, Zdenka Frývaldská   

Bratia Řeháčkovci si na ceste za úspechom navzájom dopomohli

Rasťo a Heňo Řeháček sú bratia, ktorí svoju motoršportovú "históriu" začali písať spolu. Aktuálne sa jeden venuje práci chirurga a popri tom preteká, druhý je šéfom veľkého tímu.

 

Tibor Szabosi;_mg_8648.jpg

Kam siahajú vaše spomienky v oblasti motoršportu?

Rasťo: Moje prvé spomienky siahajú na Jankov Vŕšok asi pred 38 rokmi, keď nás otec vyviezol na aute s minikárou na kopec a potom sme chodili dole. Neskôr sme sa išli pozrieť na Barum -Tríbeč rally, ktorá sa jazdila cez Skýcov. Vidieť Demutha na Audi alebo Valouška na 911 boli rozhodujúce momenty. Ako študenti sme však mali nedostatok financií a popri štúdiu na Lekárskej fakulte sme na pretekoch motokár len sprevádzali, dnes už nebohého, Jaroslava Janiša. Jedným z najkrajších momentov bolo zúčastniť sa ako hostia so Škoda Motorsport Rallye Monte Carlo. Chcem ešte spomenúť, že spolu s Radkom Ježkom sme jazdili asi 2 roky rally (Janner rally- 2.miesto, Rally Šumava...) na Škode Fabia v triede N-1400 od WR Motorsportu pod vedením majiteľa a šéfa tímu, môjho brata Henricha.

rehackovci3.jpg

Heňo: Bude to asi ten Jankov Vršok, kde som sedel v rovnakej káre ako brácha, no a potom tá Rally Tríbeč. V Zlatých Moravciach pôsobil v dobe nášho detstva AMK Calex, kde jazdil Ing. Schreiner, Jarda Smutný a Vlado Baran. Obaja poslední menovaní mali garáže kúsok od našej, a tak som sa začal okolo nich motať. No a potom ma vzal Vlado Baran na prvé preteky do vrchu a už sa ma nezbavil. Mal nádherného žiguláka a ja som sa mu snažil v rámci možností „pomáhať". K samotnej rally som sa dostal až v roku 1991 v Zlíne na Barum Rally ako divák. Tam som si povedal, že budúci rok budem na štarte. A bol som, síce ako predjazdec, ale v tom správnom aute, Škoda 130 L/A. A tým to všetko začalo. V roku 1992 sa na sedadlo spolujazdca posadil Rasťo. Bez akýchkoľvek jeho znalostí o rally sme odštartovali. Nezabudnem na jeho pamätnú vetu, keď sa stratil na rýchlostke a ja som mu povedal, nech na to kašle a díva sa von: „Kurva, takto rýchlo som po lese ešte nešiel". No rally sme dokončili a Rasťo sa stal členom teamu, kde nám pomáhal, plánoval servisy a mal toho dosť na starosti. Možno si ani neuvedomoval, ako mi v začiatkoch pomáhal, za čo mu chcem dodatočne poďakovať.

Tibor Szabosi;img_8731.jpg

Ktorý z vás dvoch začal prvý jazdiť a na čom?

Rasťo: Ako prvý začal jazdiť Heňo. Ja som sa vrátil do Zlatých Moraviec na miesto chirurga.

Heňo: Moje prvé auto bola Škoda 130 L a potom postupne, Favorit a Felicia 1,6. V tejto dobe už som začal budovať profesionálny team, s ktorým sme postavili ďalšie tri Felicie a začali ich prenajímať klientom.

rehackovci4.jpg

Obaja ste išli iným smerom. Rasťo ku kopcom a Heňo k rally. Čo vás na vašich disciplínach baví?

Rasťo: Poviem to veľmi jednoducho - rozhodli čas a peniaze. Kopec je časovo nenáročný a finančne dostupný. Rozhodla o tom obrovská túžba pretekať, na čom má podiel aj Jaro Krajči, ktorý ma raz pozval na preteky PAV a bolo rozhodnuté.

Heňo: Ja som zostal v Zlíne, čo je „mekka" rally, takže voľba bola jasná. Kopce mi dlho nič nehovorili. A čo ma baví? To že u mňa začínali chlapci, ktorí sa nestratili a je radosť pozorovať ako sa im darí. Boli to napríklad Martin Prokop, Honza Černý, Martin Bujáček, Tomáš Ondrej, Ivan Kapušanský, Peter Lipták či Martin Koči. V mojom aute sedeli aj Andrej Studenič, Štefan Rosina a dokonca i Jozef Golonka.

Tibor Szabosi;co8c2631-5.jpg

Heňo vyhovuje ti viac šéfovanie v tíme alebo by si chcel viac jazdiť?

Šéfovanie teamu je práca, ktorá ma napĺňa, pretože sme mali šťastie na kvalitných jazdcov či už Ivan Kapušanský alebo v súčasnosti Pali Nagy, ktorí suverénne vyhrávali tituly vo svojej triede. Ich úspechy sú teda tak trošku aj moje. Čo sa týka môjho jazdenia, tak je to už len pre radosť a potešenie. Pred každými pretekmi najazdím s autami v rámci optimalizačného testu dosť kilometrov, takže sa aj povozím, no na samotné pretekanie moc času nemám. Od roku 2003 máme s Pavlom Janebom firmu Pneu-Sport, kde máme exkluzívne zastúpenie Michelin pre Čechy, Slovensko a Maďarsko, takže okrem šéfovania teamu ma môžete vidieť i pri práci v Micheline v servisnej zóne.

Zdenka Tamášová;img-2138-4.jpg

Ako vám jazdecky vyšla sezóna 2012?

Rasťo: V rokoch 2011 a 2012 som sa venoval synovi a jeho začiatkom v pretekaní. Pretieklo plno studeného potu od strachu a nakoniec sme boli absolútne spokojní. Prekonal moje očakávania a dnes je jasné, že mu patrí volant do ruky.

Heňo: Skvelo, Pali Nagy vyhral titul Majstra Slovenska v triede A6 (Citroen C2R2 Max ) a Peťo Pigula v triede A7. Ja som vyhral Pohár ČR absolútne na Rallysprint Kopná a pridal 2x druhé miesto v triede na PAV Jankov Vŕšok.

Tibor Szabosi;67c7072.jpg

Rasťo na pretekoch sme už mohli vidieť aj tvojho syna. Budeš sa venovať viac jemu alebo sebe?

Rozhodne áno, záujem má, len v tomto roku má iné priority. V prvom rade maturita, a potom skúšky na vysokú školu, takže pretekať bude s knihami.

Zdenka Tamášová;img-3913-1.jpg

Ako to vyzerá v novom roku? Kde všade vás uvidíme a aké zmeny chystáte?

Rasťo: Sezóna 2013 bude pre nás nová, staviame zo sériového auta nové resp. staronové súťažné vozidlo, s ktorým sa pôjdu kopce a rally. Je to Peugeot 306 S16 v triede S-2000. Nie je to jednoduché urobiť zo sériového auta poriadne auto na preteky a o peniazoch hovoriť ani nemusím. Takže tento rok bude skôr testovacím a nastavovacím, ale karty sú rozdané, takže uvidíme.

rehackovci2.jpg

Heňo: Môj team WR Motorsport bude na všetkých pretekoch MSR v rovnakej zostave ako vlani, pridá sa k nim ešte Martin Lešo s ďalšou našou Fabiou a ja pridám pár slovenských kopcov. Čím som starší, tak ma čoraz viac vťahuje atmosféra tohto odvetvia motoristického športu.

rehackovci.jpg

Ďakujeme za rozhovor. zt



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri