Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Bodka za sezónou 2010 z pohľadu MKM Racing

Thursday, 30. 09. 2010 - 11:03, T. Szabosi   

Bodka za sezónou 2010 z pohľadu MKM Racing

Týždeň pred tradičným koncom okruhovej sezóny, Jesennou cenou na Masarykovom okruhu v Brne sme sa zo zvedavosti zúčastnili pretekov „Porsche Alpen Pokal" za účasti rôznych modifikácii vozov Porsche z nemecky hovoriacich krajin, ktorý sa konal v Orechovej Potôni. Autá boli rozdelené do kategórií, podľa pomeru váhy k výkonu. Na technickej prebierke boli všetci povinne zvážený a taktiež po pretekoch išli automaticky prvý piati z každej kategórie na váhu.

V meraných tréningoch nás neprekvapilo, že Zdeno má prvý meraný, ale skôr to, že v jednej desatine boli prvý traja!! V prvom preteku, po letmom štarte, bol Zdeno v prvej zákrute piaty. Štyria súperi ho prešprintovali. Stíhaciu jazdu až na konečné prvé miesto odmenili ľudia na tribúne potleskom v stoji. Presne ten istý scenár mal aj druhý pretek. A zase potlesk. Skrátka stále sa bolo na čo pozerať. Pretek rovnocenných áut sa páčil zjavne nielen nám.

Petr Frýba;fryb6922asf.jpg

Do Brna sme išli s obavami o motor. Už v Potôni začal na voľnobeh syčať a z jednej sviečky kúsok chýbalo. Zrejme sa dostal pod ventil. Nakoniec sa ukázalo že napriek pazvukom, funguje bezchybne a rozhodli sme sa zúčastniť aj doplnkového dvoj preteku Turecko-Gréckeho Porsche GT3 pohára. Tu sa ukázalo, že v Grécku a v Turecku málokedy prší a Zdeno súperom nadeľoval v daždivom prvom preteku v priemere 10 sekúnd na kolo. V cieli to bolo nakoniec viac ako minúta náskoku na druhého. Druhý pretek, už na suchu, bol oveľa vyrovnanejší. Zdeno sa na prvú priečku predral až po piatich kolách. Dlho sa na čele neohrial a pre povolené pravé zadné koleso musel navštíviť depo a bolo po preteku.

Petr Frýba;fryb7046asf.jpg

Hlavný pretek Jesennej ceny Brna v kategórii D4 nad 2000ccm sa štartoval v daždi a to bola voda na náš mlyn. Po štarte v gejzíroch vody sa naše Porschátko s čislom 52 postupne prekúsavalo zo štvrtej rady na štarte postupne až po výborne na vode jazdiaceho Mira Konopku (tiež na Porsche) na tretej pozícii. Tri kolá bojovali bok po boku a zvádzali títo dvaja krásne súboje o jedinú medailovú pozíciu ktorá plechovým autám ostala, pri účasti dvoch vozidiel DTM (z troch DTM došli do cieľa len dve). Z pohára sa nakoniec tešil Zdeno a my s ním. Bol to náš prvý pohár v tejto kategórii a v tejto sezóne v „česko slovenskom preteku".

Petr Frýba;fryb8907asf.jpg

Bodka za sezónou „kauza Konôpka".

Konôpkov plán zachrániť okruhový šport zjednotením predpisov a kalendára s okolitými krajinami, je jedinou šancou urobiť tento šport zase atraktívnym pre divákov , ale aj pretekárov. Veď ktorého pretekára baví robiť kulisu trom DTM- kám, ktoré nemôže ani teoreticky dobehnúť, a vedieť už pred sezónou že kto vyhrá? To už nie je šport. Keď nebudú preteky atraktívne, nebudú diváci, nebude záujem médií, nebudú sponzori a nebudú mať mladý jazdci šancu.

Tibor Szabosi;t2c8956asf.jpg

Držím Mirovi Konôpkovi palce a dúfam že jeho plán vyjde, v opačnom prípade v budúcej sezóne pôjdeme nejaký iný seriál, taký, kde je technicky rovnocenná konkurencia. Napríklad spomínaný Porsche Alpen Pokal....Alebo si prenajmeme DTM od Charouza alebo Maderiča a budeme hrdí Majstri SR a ČR. Hurá, porazili sme na stíhačke čmeliaka. Títo dvaja českí obchodníci si budú zatial mädliť ruky, počítať naše groše a rehotať sa nám za chrbtom.

Miro Barcaj, MKM Racing



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri