Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

BMW 530d xDrive GT: Keď J. Lo definuje komfort

Tuesday, 07. 07. 2015 - 14:27, Martin Trenkler   

BMW 530d xDrive GT: Keď J. Lo definuje komfort

Vozidlá BMW s označením GT neboli nikdy mojou srdcovkou. Akosi mi ten zvýšený zadok pripomína skôr Jennifer Lopez, než ozajstný bavorák. Na druhej strane ženám „päťkové gété" imponuje mimoriadne. Moje aj ich pocity z BMW „J. Lo" však dajme teraz bokom. Toto auto je jeden luxusný bežec na dlhé trate. Sadnúť si do čohokoľvek slabšieho vám následne príde ako dehonestácia samého seba...

Prvé, čo vás okrem latino-zadnice zaujme na tomto konkrétnom kuse je medená metalíza. Zažiari aj v Žiary aj v mažiari, pretože sa za ním otáčajú všetky hlavy. Má dve extra výhody: keď sa doňho posadíte, jednak nevidíte jeho zadok a jednak obkolesený luxusom a pohodlím zabudnete na všetko. Preto sa teraz sústreďme na jeho najvýznamnejšiu črtu - pohodlie.

mg-8577.jpg

Gran Turismo znamená vozidlo na dlhé trasy. Čo od neho teda očakávate? Predovšetkým pohodlie a to, že vás ani na dlhej ceste neunaví. Že z neho nevyjdete dolámaný ako český turista v Tatrách a že vás neunaví ani kvalita a funkčnosť interiéru. Možno sa opýtate - načo mi je také auto do Bratislavy, Košíc či Vyšných Hágov? Možno na to, aby ste sa pohodlne usadili dozadu a nechali šoféra odviesť vás - hlavného bossa mobilného operátora, do práce. Alebo na to, aby ste dožičili svojej rodine v ležérnom oblečení Ed Hardy komfort pri akomkoľvek presune, kamkoľvek: od cesty do školy po stanovačku na Domaši (ha ha...). A teraz cena: 94 074 eur. Teda v základe len 64 700 eur. Bolí? Povedzme si to tak: je to auto veľkopodnikateľov, najvyšších manažérov nadnárodných firiem, ktorí väčšinou sedia vzadu. Pretože práve tam sa sedí lepšie, než v „obyčajom" BMW rady 5. Má však ešte jednu dôležitú úlohu: my ostatní o ňom môžeme snívať krásne sny, čo je z istého pohľadu rovnako dôležité, ako vlastniť ho.

mg-8681.jpg

Dosť bolo kecov, vráťme sa späť do auta. Hneď na úvod nás tu privítali veľmi pohodlné sedadlá (vpredu aj vzadu) v bielej koži, ktorá dominuje celému interiéru. Všetky štyri pasažierske dvere majú hneď niekoľko funkcií: stačí jemne privrieť a automaticky sa zatvoria. Auto odomknete aj zamknete dotykom hociktorých kľučiek, v ktorých je zabudované aj svietenie na zem (rovnako aj v spätných zrkadlách po bokoch). Sedadlá sú plne elektricky nastaviteľné, vrátanie dofukovania na bedrách. Vyhrievanie vášho musculus gluteus maximus vám BMW dopraje rovnako vpredu aj vzadu, nehovoriac ani o štvorzónovej automatickej klimatizácii. Pred šoférom je veľký multifunkčný volant s nešťastným adaptívnym tempomatom (tento typ nestíha brzdiť a zrýchľovať tak plynule, ako by ste chceli). Hlavné ukazovatele sú prakticky plne elektronické a podľa zadania jazdného režimu (Eco Pro, Comfort, Comfort +, Sport, Sport +) sa efektne a prehľadne zmení ich zobrazenie. Nechýba ani môj obľúbený Head Up displej.

mg-8598.jpg

Vedľa šoféra nájdete príjemne vysoký stredový tunel s koženou lakťovou opierkou a odkladacími priestormi, ako aj tlačidlá a otočný ovládač so zabudovaným touchpadom pre navigáciu, multimédiá a nekonečné nastavenia vozidla. Samotná navigácia ponúka aj 3D zobrazenia budov, čo si v čase vyspelých Google Maps tak nejako žiada (na to napríklad neprišli v Range Rovery).

mg-8673.jpg

Bezpečnostných systémov je tu ako Rusov na „Václaváku": od alarmov pred vybočením z jazdného pruhu (vibrujúci volant) cez upozornenie pred kolíziou, po výborný parkovací senzor (vpredu aj vzadu) obohatený zadnou kamerou a dvomi pomocnými v rohoch predného nárazníka: to sa vám možno zíde pri neprehľadnom výjazde z križovatky. Výborný je tiež pohľad na okolie vozidla vyobrazením zhora. Automatické vypínanie diaľkových svetiel funguje tak skvelo, až máte občas pocit, že tieto LED svetlomety majú svoj vlastný rozum: neustále niečo robia a svietia viac než dokonale.

mg-8713.jpg

Priestoru na nohy aj hlavy v celom interiéri je neúrekom, čo sa dá aj očakávať. Zážitok z jazdy obohatí veľké strešné okno, tiahnuce sa ponad zadné sedadlá, pričom predná časť je plne otváracia.

Zapísal som už celú stranu množstvom detailov, no ešte stále sme nenaštartovali motor. Kedysi vám stačilo posadiť sa do auta, nezapnúť si nepapuľujúce bezpečnostné pásy, otočiť kľúčikom a dovidenia. Pri vozidle ako BMW 530d xDrive GT po naštartovaní zakaždým vypnem eurobyrokratický systém štart/stop a zapnem Auto Hold (ubrzdenie stojaceho vozidla s automatickou prevodovkou so zaradeným stupňom, bez potreby držania brzdy, či preradenia do „P"). V režime Comfort či Comfort + sa o pohodlnú jazdu na takmer akomkoľvek povrchu starajú okrem iného elektricky regulované tlmiče (EDC). Takto máte aj v Bratislave pocit, že je cesta z cesta lístkového a k tomu potretého maslom. Tak ako inde režim Sport a Sport+ (vypína trakčnú kontrolu) zostrí reakcie plynu aj osemstupňovej automatickej prevodovky. Bez problémov si zajazdíte s Eco Pro, ktoré vám pomôže znížiť spotrebu a zároveň ukáže, koľko kilometrov paliva ste ušetrili. Pomocné rekuperačné systémy sú už štandardom.

mg-8702.jpg

Trojlitrový vznetový preplňovaný radový šesťvalec je v aute s pohotovostnou hmotnosťou 2120 kg nanajvýš potrebný, ak má ísť o dynamické a bezpečné auto. Maximálny výkon dosahuje 190 kW (259 k) pri 4000 min-1 a max. krútiaci moment 560 Nm už pri 1500 min-1. Výsledkom je zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,2 s, čo nie sú síce dramatické čísla už len v porovnaní s výkonnejším modelom 535d (230 kW/313 k), no na GT sa až tak naháňať nepotrebujete. V zákrutách je to naozaj BMW - stabilné a bezpečné, a to aj vďaka pohonu všetkých štyroch kolies xDrive. Spotreba sa počas našej prevažne mestskej jazdy pohybovala okolo 8,3 l/100 km, no samozrejme dá sa s tým jazdiť aj za 7 l, čo sú skvelé čísla.

mg-8724.jpg

Keďže sú dnešné autá prešpikované elektronikou a občas sa správajú ako prísna stará mama, stane sa, že vás nazlostia drobnými nezmyslami. Napríklad nepohnete sa, ak máte otvorené dvere. Keď v prípade mestského parkovania nechcete oškrieť 18-palcové disky o obrubník, no zároveň nechcete s autom vytŕčať, občas je dobré otvoriť si dvere... Taktiež zlostný alarm pri otvorení dverí naštartovaného vozidla poteší ako revajúce dieťa na palube zaoceánskeho letu.

mg-8736.jpg

No a na záver samozrejme batožinový priestor: ak vás šofér v obleku vozí do práce a domov, objem vás trápiť nemusí. Pre pokoj v duši uvádzam, že je to 500 dm3. Ako bonus môžete otvárať aj zatvárať dvere automaticky - letmým pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Čo poteší najmä vášho šoféra, ak má mimo pracovnú dobu ešte plné ruky vašich nákupov. BMW 530d xDrive Gran Turismo je teda jednou z najlepších možností, ako potešiť seba či rodinu veľkorysým vnútorným priestorom, špičkovým pohodlím, kvalitou, bezpečnosťou a dynamikou s najmodernejšími šetrnými motormi.

Martin Trenkler

mg-8572.jpg

 mg-8693.jpg

BMW 530d xDrive Gran Turismo

Motor: vznetový radový šesťvalec s preplňovaním

Zdvihový objem: 2993 cm3

Max. výkon: 190 kW (258 k ) / 4000 min-1            

Max. krútiaci moment: 560 Nm / 1500-3000 min-1

Prevodovka: 8-st. aut.

Max. rýchlosť: 243 km/h             

Zrýchlenie 0-100 km/h: 6,2 s

Spotreba mesto: 7,2 l

Spotreba mimo mesta: 5,6 l

Kombinovaná spotreba: 6,2 l

Spotreba počas testu: 8,3 l

Rozmery d/š/v : 5004/1901/1559 mm

Rázvor : 3070 mm

Pohotovostná hmotnosť: 2120 kg

Objem batožinového priestoru: 500 dm3

Objem palivovej nádrže: 70 l

Základná cena modelu (vrátane DPH): 64 700 eur

Testovaná verzia (vrátane DPH): 94 074 eur

mg-8748.jpg

mg-8752.jpg

mg-8756.jpg

mg-8760.jpg

mg-8679.jpg




Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri