Baláž niesol slovenskú vlajku opäť vysoko
Po dlhej zimnej pauze sa celý tím tešil na prvé preteky. Mitsubishi Lancer Evolution 9 sa podarilo dokončiť skôr ako minulý rok, keď sa auto ladilo ešte vo štvrtok pred pretekmi, takže vládla pokojnejšia atmosféra. Už pri pohľade do štartovej listiny bolo jasné, že boje v najvyššej kategórií Supercars budú tvrdé a nikto „nepredá svoju kožu zadarmo“. Mená ako Pucher, Kiss, Wieszt či Csucsu priam ostatných ihneď radili až za prvú päťku. Úprimne povedané, bojovať s Mitsubishi , ktoré má okolo 500 koní proti autám so 600 konskými silami, ktoré z pokoja na 100 km/h rýchlosť zrýchlia za 2 sekundy, nie je celkom rovný boj.
To sa potvrdzovalo aj v tréningoch, kde Jurajovi po prvom z nich patrila desiata priečka. V druhom tréningu Juraj obsadil až 13.miesto, pretože ho v trénovaní zastavila odtrhnutá hadica od turba, ktorá nevydržala nápor plniaceho tlaku. V prvom heate, ktorý sa išiel v sobotu popoludní, celý tím zažil, čo je to skutočný adrenalín.
Počas jazdy totiž Jurajovi vystrelila mierka oleja, z ktorej začal do motorového priestoru striekať olej na tepelne najnamáhanejšie súčiastky. Výsledkom toho sa auto vznietilo v motorovom priestore, pričom Juraj o tomto incidente netušil a krúžil ďalej. Plameň sa našťastie nerozšíril ďalej a Juraj s horiacim autom dojazdil tento heat na 7 mieste.Vďaka pohotovému zásahu hasičov mechanici čistili auto až do noci od hasiaceho prášku, ďalšie heaty boli naplánované až na nedeľu. V druhom heate sa Juraj svojim časom umiestnil na 9.mieste absolútneho poradia, čo celému tímu dávalo dobrú nádej na účasť v semifinále, kam sa z celého poľa prebojuje vždy iba 12 najlepších pretekárov. V treťom heate Juraj obsadil 10. miesto, čo znamenalo že do semifinále postupuje ako ôsmy v absolútnom poradí, z čoho sme sa veľmi tešili. To, čo sa však začalo následne diať, bolo pre nás všetkých až nepochopiteľné. Súhra okolností, aké sa stávajú málokedy.
A tak sa na štarte semifinále divízie Supercars z hry vyšachovali viacerí rýchli pretekári vďaka uliatym štartom, čo automaticky znamenalo pridaný prejazd Joker lapom. Počas semifinále sa Juraj doťahoval s rakúšanom René Derflerom, ktorého však nakoniec zradila poloos a Juraj sa v semifinále umiestnil na treťom mieste, čo znamenalo, že odštartujeme vo finále z tretej rady. V tej chvíli zavládla v tíme priam eufória. Do finále tak Juraj nastúpil v spoločnosti veľkých mien európskeho rallycrossu, ako Pál Tamás Kiss, Janko Wieszt, či účastníka majstrovstiev sveta Maxa Puchera.
Po profesorskej jazde nakoniec Juraj skončil na krásnom, štvrtom mieste. A čo na to hovorí samotný Juraj? „S výsledkom pretekov na Slovakiaringu sme nadmieru spokojní, vzhľadom na konkurenciu, aká sa tu zišla. Mená ako Pucher, Kárai, Csucsu či Mozer svedčia za všetko. Skutočne sme nečakali, že s našim autom, ktoré má o približne 100 koní menej, sa umiestnime tak vysoko. Takisto som veľmi spokojný s organizáciou , ktorá fungovala na 100 percent, ako vždy. Čo by som však vytkol, je trať. Jej profil sa mi síce veľmi páči, ale nespevnené povrchy boli rozbité a prišli nám, akoby od minuloročného X-race neboli upravované. Inak sme všeobecne z výsledku potešení a tešíme sa na ďalšie preteky. Máriapócs sme síce nútení vynechať, ale divákom by sme sa chceli predstaviť už o mesiac v rakúskom Melku, asi 80 kilometrov od Viedne. Všetkých pozývame, prídťe nás podporiť!“