Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Veterány

Baba sa mení

Friday, 31. 07. 2009 - 00:00, Marián Bazala   

Baba sa meníOkrem iného sa to odzrkadlilo v štartovnom poli počas Majstrovstiev Európy v pretekoch automobilov do vrchu – Pezinská Baba.  

V minulosti bola trieda historik zastúpená len niekoľkými vozidlami. Na tohoročnej Babe nás v štartovnom poli prekvapil obrovský počet historikov. Narátal som až 42 prekrásnych veteránskych skvostov, ktoré tvorili celú tretinu štartovného pola. V depe bolo vidno March 712M, March BMW F2, Škody 130, BMW 2002 TI,

Marián Bazala;baba eu-322.jpg

Vankelovu Mazdu RX 3, Fiat Abarth 1000 TC, Ford Escort 1300 GT, Alfy Romeo Giulia 1600 S, Lolu T492, Lolu T 497 a iné skvosty.

Marián Bazala;baba eu-309.jpg

Ťažko posúdiť, ktoré boli najkrajšie, ale Marche bratov Vondrákových boli skutočne najkvalitnejšie.

Marián Bazala;baba eur-50.jpg

Vidieť na formulách F2 otvorené motory a chrómované ramená bez akejkoľvek kapotáže je zážitkom pre oči fajnšmekrov. Na Vondrákovom Marche nie je vo vnútri karosérie dosť miesta, preto je kvapalina do chladičov vedená rozvodom z chrómovaných vysoko pevnostných trúbok na vonkajšej stane karosérie.

Marián Bazala;baba eu-589.jpg

Zaujímavá bola formula VEE. V histórii automobilového športu bola bezpečnosť až na poslednom mieste, pilot sedel obkolesený hliníkovou nádržou. Pri tomto pohľade ma až zamrazilo,

Marián Bazala;baba eu-50.jpg

a to som ešte nevedel, aký požiar veterána nafotím v prvej tréningovej jazde. Mechanici v depe nepobehovali s notebookmi, ale klasicky so skrutkovačmi a podľa sluchu ladili poväčšine dvojité Webre. Valkovým mechanikom sa to akosi nedarilo a biela 130-ka pri prvej jazde prskala do výfuku. Nepomohla ani kontrola šéf mechanikov zo seriálu A JE TO!

Marián Bazala;baba eu-129.jpg

U Berešovcov pre zmenu menili zadný diferenciál za diferenciál s kratším prevodom. Výmena sa podarila a Bereš junior nás odmenil prekrásnymi prejazdmi spojenými s kontrolovanými šmykmi. Ralleyový jazdec sa nezaprie.

Marián Bazala;baba eu-496.jpg

  Prejazdy veteránov po trati poskytli tiež zážitok našim ušiam, nemožno porovnávať šušťanie novodobých homologovaných závodiakov ako Seat s ohlušujúcim rámusom ladených výfukov historických F2. Jazdci na veteránoch sa trate nezľakli a žmýkali z motorov, čo sa dalo. Mnohí z nich zamotali aj poradie medzi modernými autami. Ale našli sa aj takí, ktorí precenili svoje schopnosti. Jazdec Stejskal na Fiate 128 svoju snahu prehnal a odstredivá sila vyniesla jeho vozidlo na zvodidlá, kde roztrhol nádrž. Výsledkom bol požiar, pri ktorom zhorela polovica Fiata.

Marián Bazala;baba eu-457.jpg

Cieľa sa nedočkala ani zaujímavá Vankelova Mazda RX3, skončila na zvodidlách s odtrhnutým kolesom.

Marián Bazala;baba eur-273.jpg

Baba s tretinovou účasťou historikov v štartovnom poli bola milým prekvapením a odporúčam zúčastniť sa aj ďalších ročníkov.






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri