Autotechna Racing Team sa nestratil ani v európskej konkurencii
Kompletná európska kopcová špička sa v uplynulý víkend stretla na Majstrovstvách Európy na Dobšinskom kopci. Nechýbali ani Tomáš Mády a Jaro Baránek z Autotechna Racing Teamu.
Na Dobšinskom kopci vládlo cez víkend 19.- 20 júla 2014 horúce počasie, ktoré niektorým jazdcom vyhovovalo viac, iným zas menej. Vďaka zaradeniu pretekov do viacerých šampionátov, medzi tým aj Majstrovstiev Európy historických automobilov a Majstrovstiev Slovenska, sa na štarte stretla aj dvojica jazdcov Autotechna Racing Teamu. Jaro Baránek tentokrát nemal konkurenciu len v historikoch, ale aj vo svojej značke, pretože s Ferrari, ale omnoho modernejším, sa na štarte predstavil aj český jazdec Petr Vojáček. Porovnávať túto techniku bolo na oči veľmi príjemné, ale časovo takmer nemožné.
Novinkou na Jarovom Ferrari 308 GT4 Dino bola nová nálepka „For sale". Už počas pretekov sa viacero fanúšikov pýtalo, koľko eur stojí takéto historické autíčko, no keď zistili, žeby museli predať dom alebo byt, väčšinou ich záujem prešiel. Jaro na všetky otázky na tému prečo predáva a aké auto bude mať potom odpovedal jediným slovom: „prekvapenie". Ak by niekto však skutočne chcel auto kúpiť, jeho majiteľ rád poskytne všetky informácie. O kvalite auta svedčí aj to, že Jaro Baránek si z týchto pretekov odniesol dve trofeje a to za druhé miesto medzi slovenskými historikmi a za tretie miesto v európskej kategórii 3.
Veľká konkurencia čakala v triede E1 do 2000 ccm na Tomáša Mádyho. Dve vozidlá Vauxhall Vectra i Škoda Fabia, Peugeot 207 AFR, Alfa Romeo 156 a Tomášova dieslová Kia Cee´d sľubovali naozaj pekné súboje. Jazdec Autotechna Racing Teamu sa však nevzdal a svoj čas z minulého ročníka na trati dlhej 6810 metrov zlepšil až o štyri sekundy. Vďaka problémom súperov, no najmä vďaka skvelej jazde, si napokon odniesol tretie miesto.
Na štarte pretekov sa slovenskí jazdci mohli stretnúť aj s hviezdami ako Simone Faggioli, ktorý celé preteky vyhral a vytvoril aj nový traťový rekord, ale napríklad aj s Ettore Bassim, známym zo seriálu Komisár Rex. Ani tento rok nechýbal obrovský počet divákov pozdĺž celej trate, čo zlepšovalo celú atmosféru. Organizátori opäť odviedli skvelú prácu, až na jednu drobnosť, keď sa rozhodli nedeliť štartovné pole na dve polovice, čo pre jazdcov pohára a historikov znamenalo takmer 4-hodinové čakanie v cieli kopca. Aj to však ku pretekom do vrchu patrí, a tak sa s tým museli všetci zmieriť. Jazdcov Autotechna Racing Teamu uvidíme najbližšie začiatkom augusta na obľúbenom Jankovom vŕšku.
zt