Autotechna Racing Team bodoval na dvoch frontoch
Autotechna Racing Team sa počas uplynulého víkendu musel rozdeliť. Zatiaľ čo Tomáš Mády smeroval na ďalší podnik slovenského šampionátu, tentoraz na Liptov, Jaro Baránek šiel južným smerom na GHD Gorjanci do Slovinska, kde pokračovali Majstrovstvá Európy historikov.
Kopcová trať o dĺžke 3920 metrov medzi obcami Liptovské Matiašovce a Huty je známa najmä svojím klzkým povrchom. Najhoršie je, keď na ňu ešte aj zaprší a jazdci majú naozaj čo robiť, aby svoje vozidlá udržali na trati. Presne toto museli pretekári riešiť počas prvého súťažného dňa, keď im počasie pripravilo tie najhoršie podmienky, aké si mohli predstaviť. Počas dňa niekoľkokrát pršalo, následne trať obschla a zas pršalo. Tomáša Mádyho okrem toho trápili aj problémy s nasávaním vzduchu do motora a tak svoju Kiu v piatok večer i sobotu ráno ešte musel servisovať. Našťastie to všetko hravo zvládol a na mokrej trati vybojoval tretie miesto v triede E1-2000.
Nedeľa bola počasím o niečo iná. Zo začiatku dňa občas vykuklo aj slnko a trať tak bola suchá. Pršať začalo až koncom druhej meranej jazdy, no jazdca Autotechna Racing Teamu to už nijako „nezasiahlo". Na suchom povrchu svoj čas vylepšil a k súperovi pred ním sa priblížil len na jednu sekundu, čo znamenalo veľký úspech. Tomáš si aj z tohto dňa odniesol tretie miesto a navyše veľkú radosť z toho, že porazil aj oboch bratov Hrobovcov, s ktorými často súperí.
Jaro Baránek v slovinskom Gorjanci naopak s počasím problémy nemal a „mokré" pneumatiky ani nevytiahol. Slnečné počasie privítalo viac ako sto jazdcov, z toho tridsať historikov. Jaro so svojím Ferrari obsadil v kategórii šieste miesto, s ktorým nebol veľmi spokojný, ale ako sám uznal, konkurencia bola naozaj silná. Preteky v Slovinsku boli veľmi dobre organizované a trať bola doslova obsypaná divakmi, ktorí nadšene pozdravovali všetkých pretekárov. Pre zaujímavosť Jaro Baránek bol jediný Slovák a mal jediné Ferrari v štartovom poli.
Jazdci Autotechna Racing Teamu majú teraz tri týždne prestávku. Tomáš ju využije na odstránenie pretrvávajúcich problémov s motorom a Jaro sa bude venovať svojej práci. Obaja nastúpia 19. a 20. júla v Dobšinej na štart Majstrovstiev Európy.
zt