AutoSlalom AUTOGLYM 2012 začal slalomársku sezónu na východe SR
Po minuloročných skúšobných pretekoch seriálu AutoSlalom na východe SR v prešovskom kraji organizátori avizovali, že v roku 2012 sa seriál AutoSlalom na východ určite vráti. Keď koncom decembra zverejnili kalendár, mnohých slalomárov iste milo prekvapilo, že AutoSlalom pre východné Slovensko je v ňom až 6x. Dokonca sa ukázalo, že viacerí jazdci zo západu práve trať vo Svidníku východniarom závidia... Kým na západe SR sa jazdci prvých pretekov sezóny 2012 dočkali už vo februári, východniari si museli počkať až do mája. Ale iste to stálo za to!
Východniarska slalomárska sezóna začala na 1. mája
1. zo 6. plánovaných podujatí AutoSlalom AUTOGLYM sa konalo prvého mája, pre tento druh aktivít na veľmi obľúbenom a vhodnom mieste, na letisku vo Svidníku. O preteky pod záštitou špičkovej autokozmetiky AUTOGLYM prejavilo záujem vyše 50 jazdcov. Tí sa zapísali na štartovnú listinu v tradičnej online predregistrácii v priebehu 7 dní pred pretekmi. Prvý máj tento rok vyšiel na utorok, ktorý sa automaticky stal štátnym sviatkom, ako sviatok práce. Napriek tomu sa niektorým jazdcom paradoxne práve pre prácu na preteky nepodarilo doraziť. Iným zas počas pretekov zlyhala technika a do pretekov nakoniec nastúpilo 48 pretekárov.
Priebeh celkom podľa plánu
Celé preteky sa niesli v mimoriadne uvoľnenej a priateľskej atmosfére, no organizátori s presnosťou na 15. min dodržali celodňový harmonogram. Samotné preteky AutoSlalom AUTOGLYM začali rozpravou jazdcov pred 9.30h, prvé autá štartovali na trať do tréningovej jazdy o 9.45 h. S rutinným spôsobom štartovania a priebehu pretekov, ktoré sa kompletne zaobišli bez mimoriadnych udalostí dokázali organizátori ponúknuť jazdcom aj bonusovú 5. jazdu. To znamená, že počas dňa semafor na štarte zelenou pustil na trať autá takmer 250 krát. Okrem toho sa do programu zmestila aj hodinová prestávka na obed a občerstvenie. Počas nej hlavný partner pretekov, špičková britská autokozmetika AUTOGLYM pripravila praktické ukážky správneho použitia jednotlivých najbežnejších produktov hobby triedy, teda výrobkov určených pre bežných používateľov.
Svidník - obľúbená slalomárska trať
Samotná trať na letisku je mimoriadne rýchla a jazdcami obľúbená. Na viacerých miestach sa na nej dá dosiahnuť viac než 100 km/h. Má len jeden pomalý zlom v strede, inak sa celá jazdí na II. a III. prevodovom stupni. Ukázalo sa, že vhodná pre malé aj veľké, ľahké aj ťažké autá. Celkovo určite patrí medzi 3 - 4 najrýchlejšie trate portfólia aktuálne 10 využívaných. Posúďte sami, ak dokážete zďaleka v nie priamom smere zajazdiť 1300 metrov za menej ako minútu, to hovorí za všetko.
Padol rekord trate
Minulý rok sa na tomto mieste konali dva samostatné preteky. Na prvom z nich tradičný slalomár z Bratislavy Michal Mydlo na Forde Focus RS II. generácie stanovil prvý rekord trate. Čas 0:58,668 na druhých pretekoch odolal, preto malo viacero jazdcov hneď na prvých pretekoch sezóny ambície tento čas prekonať. V poslednej štvrtej ostrej jazde sa to podarilo Zdenovi Gerbócovi zo Sniny, ktorý najlepší čas trate zlepšil vďaka skvelému Porsche Cayman R o 0,4 s. Prekvapivo však, napriek rekordu trate, Zdeno pre horšie výsledky v prvých troch jazdách nesiahol na prvé miesto v celkovom poradí, ani vo svojej triede S4 nad 2000 ccm. Pozrime sa, ako sa jednotlivcom darilo v kategóriách na prvých troch priečkach...
S1 do 1400 ccm
Do najmenšej kategórie nastúpilo 16 jazdcov, čo je naozaj slušný počet, ktorý prináša dobrú konkurenciu. Na tretie miesto sa tu doviezol Igor Pavlík na Škoda Fabia, ktorému chýbalo v súčte dvoch lepších jázd len 0,59 s na druhého Tomáša Bernáta na Nissane Micra. Ten zas len o 0,21 s zaostal za prvým Petrom Klikom na Peugeot 106 rally. To jasne ukazuje, že to boli vyrovnané a náročné preteky, keďže prví traja sa zmestili do 0,9 s.
S2 do 1600 ccm
Tu sa na štart postavilo 10 jazdcov, čo znamená menšiu konkurenciu a pohľad na výsledky hovorí aj o menšej vyrovnanosti jednotlivcov. Tretie miesto si vyjazdil mladý Tomáš Struckel na Citroene Saxo VTS. O necelé dve sekundy lepšie skončil Čech Petr Říha žijúci v Spišskej novej Vsi, ktorého poznáme aj zo západných pretekov AutoSlalom. Petr na tratiach trápi špeciálni pôvodný Mini Cooper s motorom honda. Prvé miesto si s odstupom až 4 sekúnd vybojoval Martin Struckel (Tomášov otec), tiež jazdiaci na rovnakom Citroene Saxo VTS.
S3 do 2000 ccm
V triede do dvoch litrov na trati s časom zápasilo 12 jazdcov. Prví traja jazdci sedlali legendárne francúzske hothatche. Tretie miesto si na Peugeote 205 GTI zaslúžil Jozef Sendek. O 1,2 s lepší Marek Jaszay skončil s Renaultom Clio 16V na druhom mieste. Jednou z najväčších prítomných raritiek na trati bol Renault Clio Williams, ktorý Lukáš Leščinský doviedol na prvé miesto. Alebo to bolo naopak? :)
S4 nad 2000 ccm
Rovnako 12 jazdcov sa zapísalo aj do najvyššej kategórie S4. V nej boli na trati tie najkrajšie, najvýkonnejšie a najrýchlejšie autá. Po technických problémoch s turbom na Audi S3 ešte pred štartom v prípade dablérov Gábrišovcov, mnohým mohol padnúť kameň so srdca. Dvaja ostrieľaní slalomári museli ustúpiť bez boja. Prvé tri miesta si nakoniec rozdelili nasledovne: Patrik Jaš na Mitsubishi EVO IX tretie miesto, spomínaný rekordér Zdeno Gerbóc na Cayman R s odstupom 2,5 s druhé miesto a najrýchlejším bol Dominik Benček na Subaru Impreza STi. Mimoriadny kúsok sa podaril Lubošovi Šuľovskému, ktorý na BMW M6 v 3. a 4. ostrej jazde zajazdil na tisícinu sekundy identický čas 1:01,320. To sa naozaj môže stať len úplnou náhodou...
Najbližšie preteky seriálu AutoSlalom na východe SR budú 02.06. na trati pred starou mestskou halou v Prešove. Podrobnejšie informácie o jazdcoch, fotogalérie, videoklipy a kompletné výsledky hľadajte na www.autoslalom.sk